اولین نانو داروی گیاهی ایرانی با ماده موثره زردچوبه

0
اولین نانو داروی گیاهی ایرانی با ماده موثره زردچوبه
مدیرعامل شرکت دانش بنیان 'اکسیر نانو سینا' از تولید داروی جدید 'نانو کورکومین' با ماده موثره زردچوبه و با خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد التهاب در این شرکت و ورود آنها به بازار طی روزهای آینده خبر داد.
دکتر مهناز قمی اعلام کرد: محصول جدید ما 'نانو کورکومین' است که مجوزهای لازم را دریافت کرده و از هفته آینده با نام تجاری 'سینا کورکورمین' وارد بازار می شود.

به گفته وی داروی 'سینا کورکومین' از ماده موثره زردچوبه (کورکومین) گرفته شده و فرمولاسیون آن منحصر به فرد و مخصوص ایران است و نمونه مشابه خارجی ندارد.

قمی خاطرنشان کرد: زردچوبه در طب سنتی ما مصارف زیادی دارد و به عنوان ضد التهاب، ضد سرطان، آنتی اکسیدان استفاده می شود اما مشکل اینجاست که میزان جذب کورکومین و سایر مواد گیاهی در بدن بسیار پایین است.

وی ادامه داد: ما به منظور رفع این مشکل، کورکومین را به ابعاد نانو و کپسول نانومیسل در آوردیم و قدرت جذب آنها را به میزان بسیار زیادی افزایش دادیم به طوریکه خواص متعدد خود از جمله خاصیت ضد سرطانی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، کمک به درمان کبد چرب، درمان آلزایمر و برخی دردهای مفصلی را حفظ کرده و می تواند موثر عمل کند.

قمی یادآور شد: سینا کورکومین مجوزهای مربوطه را از وزارت بهداشت دریافت کرده و از هفته آینده با ورود به مرحله تولید انبوه، با قیمت مناسب وارد بازار مصرف خواهد شد.

وی درخصوص دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان نیز توضیح داد: در شرکت دانش بنیان 'اکسیر نانو سینا' تا الان سه محصول تولید شده که یکی از آنها با نام 'سینا دوکسوزوم' از دو سال قبل وارد بازار شده است.

قمی افزود: 'سینا دوکسوزوم' اولین داروی ضد سرطان نانویی در ایران است که برای درمان سرطان سینه پیشرفته از سوی پزشکان تجویز می شود و با تولید انبوه این دارو در کشور، واردات نمونه خارجی آن ممنوع شد.

وی تاکید کرد: این داروی ضد سرطان پیشرفته، همان کیفیت داروی خارجی را دارد و مورد تایید پزشکان است که با یک دهم قیمت مشابه خارجی به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان 'اکسی نانو سینا' درباره تفاوت های دو داروی ضد سرطان تولید شده در این شرکت توضیح داد: مصرف داروی 'سینا دوکسوزوم' حتما باید با تجویز پزشک و برای معالجه بیماران خاص باشد اما سینا کورکومین را همه افراد می توانند به عنوان دارو یا مکمل استفاده کنند زیرا علاوه بر درمان، جنبه پیشگیری نیز دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,678 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 مهر 1393

    توسط: safari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir