این تحقیقات از گستره وسیعی از مفاهیم و معانی برخوردار است و می تواند به تلاش های موثرتری در بهداشت عمومی، تبلیغات متقاعد کننده تر و شیوه های بهتری برای معلمان برای برقراری ارتباط با دانش آموزان منجر شود.
مایتو لیبرمن" نویسنده ارشد این تحقیقات از دانشکده علوم رفتاری و روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می گوید: تحقیقات ما حاکی از آن است که مردم به طور منظم در حال هماهنگ کردن دیدن چیزهایی هستند که نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران نیز مفید و جذاب باشد.
امیلی فالک" مجری این تحقیقات در آزمایشگاه لیبرمن و عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات آننبرگ در پنسیلوانیا، نیز اظهار داشت پیش از این تحقیقات نمی دانستیم چه مناطقی از مغز با سرایت ایده مرتبط است و همچنین اطلاع نداشتیم چه مناطقی با یک سرایت دهنده موثر ایده ها ارتباط دارند.
وی افزود: اکنون مناطقی از مغز را نقشه برداری کرده ایم که با ایده ها و احتمالا ایده هایی که امکان سرایت دارند و همچنین با "فروشنده ایده" خوب مرتبط هستند. در آینده قصد داریم از این نقشه های مغزی برای پیش بینی اینکه چه ایده هایی امکان موفقیت دارند و اینکه چه کسی می تواند به طور موثرتری آنها را گسترش دهد استفاده کنیم.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: