روش مطالعه دروس تحلیلی و توصیفی کنکور چگونه است؟

روش مطالعه دروس تحلیلی و توصیفی کنکور چگونه است؟

فارغ از اینکه در چه رشته ای باشید برای مطالعه دروس مختلف کنکور ۲ دسته عمده دروس پیش روی شماست؛ یکی دروس تحلیلی و دیگری دروس توصیفی کنکور ؛ اشتباه نکنیــــد !! نه همه دروس اختصاصی کنکور فهمیدنی هستند و نه کتب عمومی توصیفی . بلکه مباحث توصیفی و تحلیلی کنکور همواره بین همه دروس اختصاصی و عمومی شما پراکنده هستند . امروز در این مقاله میخواهیم با شما عزیزان در جهت شناخت بیشتر مباحث حفظی و تحلیلی کنکور و روش مطالعه و روش مرور و تست زنی آنها صحبت کنیم . مطالعه این مقاله برای همه رشته های کنکور توصیه می شود و راهکارهای گفته شما برداشت هایی از نظر برترین مشاوران کنکور و روش مطالعه رتبه های برتر کنکور است .

دروس تحلیلی و محساباتی را چگونه مطالعه کنیم؟
- تعریف دروس تحلیلی و محاسباتی کنکور
دروس تحلیلی دروسی هستند که با صرفا با خواندن متن کتاب درسی نمی توان به سوالات آن پاسخ داد و باید از یک منبع تکمیلی برای فهم کتاب درسی استفاده کرد. مطالعه درسنامه یا خواندن جزوه باید ابتدا اتفاق بیفتد و پس از آن حل تست آموزشی داشته باشیم و با سوالات خلاقانه و ترکیبی درگیر شویم و با حل تمرین بیشتر و مرحله ای به تسلط برسیم ؛ حدودا اکثر مباحث کنکور رشته های تجربی و ریاضی جز این دسته مطالب هستند ؛ مثل فیزیک ، ریاضی ، بخش هایی از زیست و … حتی ممکن است درسنامه یا استاد، نکته‌ای خارج از مطالب کتاب به ما یاد بدهد که در تفهمیم مطالب به ما کمک کند مثل سقوط آزاد.

- روش مطالعه دروس تحلیلی و محاسباتی کنکور
در این روش باید مطالعه طبق زنجیره دروس کنکور پیش‌ نیاز و پس‌ نیاز باشد . یعنی زمانی که مبحث تابع را می‌خوانیم باید کتاب دهم، یازدهم و دوازدهم در مبحث تابع را باهم و در کنار هم بخوانیم و جمع کنیم. حتی اگر برنامه آزمون آزمایشی این زنجیره را در نظر نگرفته باشد. ضمنا برای بالا بردن تراز در آزمون ها نیز رعایت زنجیره های مطالعاتی پیشنیاز اهمیت زیادی دارد.

 

 
 

 


- روش تست زنی دروس تحلیلی و محاسباتی کنکور
در این دروس بلافاصله پس از مطالعه تعدادی تست برای تفهیم درس می زنیم . در روزهای بعد هم به صورت پوششی از این دروس تست میزنیم تا تسلط کامل به دست بیاوریم.
پس به این نکته توجه کنید که راه و روش تست زنی اصولی کنکور به توجه کنید و لازم نیست برای افزایش تعداد تست کنکور همه ی تست ها را در یک نوبت بزنید تست زنی کنکور مراحل خود را دارد.

- منبع تست زنی دروس تحلیلی و محاسباتی کنکور
در همه دروس اولویت با تست کنکور است. اما برای این دروس، زدن تست های کنکور به تنهایی کفایت نمی کند و باید تست های تالیفی و سطح بالا و چالشی را هم کار کرد. حل تست کنکورهای آزمایشی تاثیر زیادی در آشنایی شما با زوایای دید مختلف طراحان سوال روی مباحث فهمیدنی کنکور دارد .

دروس توصیفی ( خواندنی و حفظی) کنکور را چگونه مطالعه کنیم؟
- تعریف دروس توصیفی و حفظی کنکور
دروس توصیفی دروسی هستند که با خواندن متن کتاب درسی میتوان به سوالات این درس پاسخ داد و برای تقویت این درس ها نیازی به مطالعه درسنامه نیست و اگر بلافاصله بعد از مطالعه جل تست داشته باشیم احتمالا هیچ سوالی نیست که ترکیب با مبحث دیگر و یا خلاقانه و انحرافی مطرح شود . اکثر مباحث کنکور رشته هنر و رشته انسانی جز این دسته بندی توصیفی ها قرار می گیرند؛ مثل زمین شناسی کنکور ، جامعه شناسی ، حفظیات اقتصاد ، دروس مختلف تاریخ و جغرافیا ، متن درس دینی ، واژگان ادبیات فارسی ، برخی حفظیات شیمی و زیست و ….

در این دروس منبع اصلی، کتاب درسی است و خواندن هر نکته یا مطلبی خارج از محدوده کتاب درسی کاری کاملاً بیهوده و اشتباه است برای دسترسی این منابع به منابع کنکور 99 سازمان سنجش مراجعه کنید.

 

 
 

 


- روش مطالعه دروس توصیفی و حفظی کنکور
روش مطالعه کنکور برای هر درس متفاوت است خواندن این دروس اکثرا باید در هفته دوم آزمون، شب های امتحان و نیمسال دوم، بیشتر انجام گیرد. اما می توان روزانه، در حجم کم و تعداد دفعات بالا مطالعه شوند. مطالعه و دوره مباحث خواندنی کنکور در ماه ها و هفته های منتهی به کنکور به دلیل فراموشی کمتر و بازدهی بالاتر باید بیشتر مورد توجه داوطلبان کنکوری باشد.

- روش تست زنی دروس توصیفی و حفظی کنکور
در این دروس تست زدن باید با هدف سنجش باشد. در نتیجه بلافاصله پس از خواندن آن مطلب، نیازی به تست زنی نیست. تست زنی در این دروس باید به صورت کلی و ترکیبی باشد نه جزئی( چند فصل یا چند مبحث با هم) ؛ دوره مباحث حفظی کنکور هم بیشتر با مطالعه اتفاق می افتد و نیازی به تست دوره ای نیست و بجای آن مطالعه مجدد باید انجام شود . همچنین اهمیت مدیریت زمان در آزمون هم تاثیر زیادی در کسب درصد بالا در دروس تحلیلی دارند و دروس تحلیلی را باید از ماه ها قبل از کنکور شروع کرد و با حل تست زیاد پیش برد تا در این دسته دروس به اوج تسلط برسیم .

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir