برج های چرخان در دبی

0
برج های چرخان در دبی

برج چرخان یا برج پویا به آسمان‌خراش‌هایی اطلاق می‌شود که به صورت چرخان نسبت به محور مرکزی خود ساخته شده‌اند. بعد از طراحی برج چرخان سوئد توسط سانتیاگو کالاتراوا، معماران سرتاسر جهان علاقه زیادی به این سبک پیدا کردند و از آن پس شاهد ساخت برج‌های چرخان زیادی در سراسر جهان بوده‌ایم. 

برج چرخان دبی یکی دیگر از جاذبه های اعجاب انگیز این شهر به حساب می آید که در تور دبی دیدن از آن خالی از لطف نیست.

این برج گردان 80 طبقه، مدام تغییر شکل می دهد. در واقع ساکنین این برج هستند که تصمیم می گیرند کدام جهت را برای چشم انداز خود انتخاب کنند. آسمان خراش چرخان دبی چشم انداز 360 درجه دارد. دبی که تا چندین سال پیش واحه ای در صحرا بیشتر نبود، حالا محل جولان آخرین پیشرفت ها در تکنولوژی و فناوری شده است. یک سفر کوچک به این شهر اماراتی و دیدن آسمانخراش های آن کافی است تا این موضوع به راحتی برایتان مشخص شود. دبی شهر ترین هاست، بهترین ها، لوکس ترین ها و… جدای از جذابیت های معماری، این شهر، جذابیت های دیدنی تاریخی و تفریحی بسیار زیادی دارد که همین موضوع باعث پر فروش شدن تور دبی نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا شده است. در حال حاضر دبی بلندترین آسمان خراش دنیا را به نام برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر در کارنامه ی خود دارد اما حتی این هم نمی تواند مانع بلندپروازی های بیشتر این شیخ نشین شود. به زودی بنایی در این شهر ساخته می شود که جدای از مرتفع بودنش، ویژگی بسیار منحصربفردی دارد: چرخش! 




برج چرخان دبی


 

 
 

 


به نقل از شرکت معماری داینامیک گروپ (Dynamic Group): آسمان خراش متحرک دبی قرار است تا سال 2020 آماده شود.

آسمان خراش 80 طبقه دبی، اولین برج جهان به شمار می رود که هر طبقه آن به صورت مجزا قابلیت چرخیدن دارد. طبقات گردان این برج به ستون مرکزی متصل هستند.


قابلیت گردش 360 درجه برج چرخان دبی


 

 
 

 


اگر هنوز نمی دانید که برج چرخان چگونه کار می کند، تنها کافی است به نام آن رجوع کنید. ساکنان این آسمان خراش علاوه بر جهت دلخواه می توانند سرعت چرخش مورد نظر آسمان لوکس خود را نیز انتخاب کنند. دیگر نیازی نیست نگران آفتاب بعد از ظهر باشید. تنها کافیست 90 درجه به چب بچرخید. آیا می خواهید سمت دیگری از شهر را ببینید، 90 درجه به راست بچرخید.

 

 
 

 

گفته می شود که این پروژه در سال 2008 توسط معمار دیوید فیشر به نمایش گذاشته شده است و پیش بینی می شود ارتفاع آن تا 420 متر بالا رود. برج چرخان سومین آسمان خراش بلند این شهر محسوب خواهد شد. یعنی بعد از برج خلیفه به ارتفاع (828 متر) و مارینا 101 (432 متر).


این آسمان خراش گردان انرژی خود را از طریق 79 توربین بادی که بین هر طبقه قرار گرفته و همچنین، صفحات خورشیدی که سقف و کف ساختمان را پوشانده است، می گیرد.


برج چرخان دبی، سازه ای از پیش ساخته شده


برج چرخان دبی اولین ساختمان از پیش ساخته شده جهان خواهد بود. به نقل از فیشر: 90 درصد ساختمان، به استثنای ستون مرکزی، از قبل در کارخانه تولید شده و سپس به محل ساخت و ساز منتقل می شود. سپس هر آپارتمان به ستون مرکزی و به صورت تکه تکه وصل می شود. انجام این کار نه تنها هزینه های پروژه و تعداد کارگران مورد نیاز را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود که ساخت برج تا 30 درصد سریع تر انجام گیرد.


این برج دارای آسانسوری ویژه در داخل ساختمان است و ساکنین می توانند خودروهای خود را تا طبقه مورد نظر بالا ببرند و در کنار واحد مسکونی خود پارک کنند.


هزینه ساخت برج چرخان دبی


برآورد شده است که این پروژه در حدود 1212007500 درهم هزینه در پی خواهد داشت. یعنی بیش از 1.2 بیلیون دلار.

فیشر معتقد است که معمار باید ساختمانی طراحی کند که با زندگی سازگار باشد و با محیط، عملکرد، نیازها و حتی درک ما از زیبایی ها مطابقت داشته باشد. این برج آغاز یک تغییر در نحوه تفکر مهماران درمورد شغلشان خواهد بود. 


اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,183 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 اردیبهشت 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir