بزرگترین سنگ قیمتی که مجسمه ی بودا شد

0
بزرگترین سنگ قیمتی که  مجسمه ی بودا شد

"بودای جید برای صلح جهانی" با قد نه فوت ، بزرگترین بودای جهان است که از یشم با کیفیت سنگهای قیمتی تراشیده شده است. بودا با وزن 4.65 تن و گران بها ، از تخته سنگ ماموت یشم نفری که در شمال غربی بریتیش کلمبیا ، کانادا تهیه شده ، تراشیده شده است. کارشناسان جواهرات با کشف تخته سنگ پراید قطبی در سال 2000 ، این نمونه 18 تنی را "یافته هزاره" نامیدند.

مجسمه بودا ساخته شده از یشم ، نمایش داده شده در میامی ، آمریکا. (تصویر: ویکی مدیا)

گزارش جدید گروه حقوقی Global Witness نشان می دهد که صنعت مخفی مخفی میانمار دامن زدن به درگیری های مسلحانه ، سلب مالکیت از زمین و حتی حوادث مرگبار است.

استخراج سنگ گرین استون ، که در طول سالهای آخر حکومت نظامیان در دست ارتش و نخبگان میانمار بوده است ، همچنان عامل اصلی درگیری بین دولت و شورشیان قومی کاچین است ، و بودجه هر دو طرف را در جنگی که هزاران نفر کشته و آواره کرده است ، تأمین می کند. از سال 2011 حدود 100000 نفر

درآمد حاصل از صنعت یشم معادل تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی میانمار است و طی یک دهه تا سال 2014 بالغ بر 122 میلیارد دلار است.

 

 
 

 

پس از 12 ماه تحقیق ، گلوبال شاهد دریافت كه ارزش صنعت محلی بسیار بیشتر از آن است كه پیش از این تصور می شد - فقط در سال 2014 تا 31 میلیارد دلار. این رقم معادل تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی کل کشور و در طول دهه منتهی به سال 2014 تا 122 میلیارد دلار است.

این سایت می افزاید ، اما ماهیت سایه دار این تجارت که توسط شبکه های نخبگان نظامی ، اربابان مواد مخدر و شرکت های کج کنترل می شود ، تشخیص اینکه پول به کجا می رود دشوار است.

به گفته ناظر ، از زمان شروع استخراج معادن بزرگ در سپتامبر گذشته ، که در حال تخریب منابع سنتی درآمد - کشاورزی و معدن در مقیاس کوچک است - در حالی که باعث ایجاد تضادها در یک منطقه بی ثبات می شود ، در استخراج یشم افزایش یافته است.

کارگران معدن یشم در شرایط بسیار خطرناکی کار می کنند ، به ویژه کسانی که مواد تراشیده شده را از ماشین آلات مقیاس بزرگ در تپه های ناپایدار جمع می کنند. بنابراین ، تصادفات و رانش زمین متأسفانه کاملاً رایج است.

 

 
 

 

در ماه ژانویه ، دست کم چهار نفر در شهر معدن Phakant پس از شل شدن باران زیاد انبوهی از آوار در کنار مین یشم در منطقه جان خود را از دست دادند. سه ماه بعد ، رانش زمین در مین کنترل شده توسط دبیرکل سابق حزب حاکم کشور ، U Maung Maung Thein ، باعث تخریب 30 تا 60 نفر شد.

بیشترین یشم استخراج شده در میانمار ، که تحت تحریم های ایالات متحده است ، به چین قاچاق می شود ، جایی که "سنگ آسمان" نمادی از فضیلت و قدرت در نظر گرفته می شود ، و اعتقاد بر این است که ارواح شیطانی را دفع می کند و سلامتی را بهبود می بخشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,748 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir