سازنده استاندار ایمیل در گذشت

+2
سازنده استاندار ایمیل در گذشت
بسیاری از رسانه‌های دنیا با انتشار خبر درگذشت «ری تاملینسون»، دیروز را "روزی غمبار" توصیف کردند؛ روزی که «ری» دیگر با اینترنت کار نمی‌‏کند. حتی یک نفر برای او ایمیلی ساخته به این نشانی: Ray.Tomilson.death.com

اما مگر ری تامیلسون کیست؟

ری، خالق ایمیل و اولین کسی است که @ را به عنوان نمادِ نشانی ایمیل انتخاب کرد. او روز یکشنبه در سن 74 سالگی و بر اثر حمله‌ی قلبی از دنیا رفت. ری تامیلسون در واقع کسی است که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داد، کسی که اگر نبود شاید ما همچنان همه نامه‌ها را می‌گذاشتیم توی پاکت، تمبر می‌زدیم و می‌انداختیم توی صندوق پست و این شانس را نداشتیم که تنها با فشردن دکمه ساده «ارسال» هزاران هزار واژه را به هرجا که می‌خواهیم پرواز بدهیم.
 
«ری یک پیشگام واقعی در تکنولوژی بود؛ کسی که در اولین روزهای راه افتادن شبکه اینترنت، ایمیل را به ما هدیه داد.» این جمله‌ای بود که یکی از دوستان ری در زمان خاکسپاری‌اش درباره او گفت.
ری تامیلسون زاده سال 1941 در بخش آمستردام نیویورک و فارغ‌التحصیل دانشگاه ام‌آی‌تی در دهه شصت میلادی بود. او در بخش تحقیق و توسعه کمپانی شرکتی کار می‌کرد که بخش بزرگی از مسئولیتش توسعه آپرانت یا جدی امروزی اینترنت بود، و ری هم روی همین پروژه کار می‌کرد که ایمیل را اختراع کرد؛ برنامه‌ای که ارتباطات جهان را در حوزه کاری و شخصی متحول کرد.
بعد از اختراع ایمیل، ری خلق بی‌همتایش را به همکارش نشان می‌دهد و به او می‌گوید لطفا درباره این موضوع با کسی حرفی نزن، این کاری نیست که از ما انتظار می‌رود انجام بدهیم. اما بعد می‌بیند که ایده‌اش واقعا ناب و بدرد بخور است، پس اولین ایمیل را بین دو دستگاه که کنار هم بودند رد و بدل می‌کند و بعد اختراعش را از طریق یک ایمیل که برای همکارانش می‌فرستد، اعلام می‌کند.
پیش از اختراع ری هم می‌شد، اطلاعات را جا به جا کرد اما کاری که ری کرد فرستادن اطلاعات به همه جا بود. 
 ری درباره چیزی که پیش از اختراع او وجود داشته می‌گوید: «ورودی ایمیل یک فایل با اسمی مشخص بود و تنها چیزی که آن را متعلق به کسی می‌کرد، این بود که تنها بعضی از کاربرها می‌توانستند بازش کنند. این جرقه‌ای شد تا من راهی برای ارسال پیام از طریق یک شبکه به ذهنم برسد.»

خلاقیت دیگر تامیلسون انتخاب علامت @ برای نشانی‌های ایمیل است که سبب می‌شود هر کس برای خودش نشانی ایمیلی اختصاصی داشته باشد؛ چیزی که ارتباطات جهان را متحول کرد. او برای این کار به دنبال علامت ویژه‌ای بود که برای چیزی جز این به کار نیاید و چه چیزی بهتر از علامت @ بر روی کیبورد. او درباره این انتخابش گفته است: «کسی از علامت @ در اسمش استفاده نمی‌کند؛ به همین دلیل به راحتی می‌شد با آن بین اسم فرد و نام شرکتی که فضای ایمیل را فراهم کرده، فاصله‌گذاری کرد.»

ری برای اختراعش جایزه‌های مهمی چون جوایز «موزه کامپیوتر آمریکا» و جایزه «وبی» را از آکادمی بین‌المللی هنر و علوم دیجیتال دریافت کرد. دوستان ری می‌گویند با اینکه او مخترع ایمیل بود، اما هرگز به آن معتاد نشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,591 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 اسفند 1394

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir