درمان شوره سر با ماست با ۴ روش ساده و کاربردی

0
درمان شوره سر با ماست با ۴ روش ساده و کاربردی
درمان شوره سر با ماست یکی از سریع ترین راه های خانگی کنترل شوره سر است که در این مطلب به 4 روش ساده آن را به شما آموزش داده ایم؛ ماست به راحتی باکتری های سر شما را کنترل می کند.

علت شوره سر به بیش از حد تولید شدن چربی کف سر، رشد قارچ و باکتری، التهاب و خشکی پوست سر بر می‌گردد. این مشکل بسیار شایع بوده و خیلی از افراد از دست آن کلافه هستند؛ اگر به دنبال درمان سریع شوره سر هستید، درمان خانگی شوره سر با ماست را شروع کنید. ماست به دلیل داشتن باکتری‌های مفید، می‌تواند به خوبی با شوره سر شما مبارزه کرده و آن را از بین ببرد.

درمان شوره سر با ماست

باکتری استافیلوکوک، عامل ایجاد کننده شوره سر است؛ باکتری پروپیونیباکتریوم (Propionibacterium) موجود در ماست پروبیوتیک، به خوبی استافیلوکوک ها را کنترل کرده و از بین می‌برند؛ از این رو خیلی راحت شوره سر شما درمان خواهد شد. در ادامه چند روش درمان خانگی شوره سر با ماست را آورده ایم که می توانید با خیال راحت استفاده کنید.

۱. استفاده ساده از ماست برای درمان شوره سر

کمی ماست را با سر انگشتانتان به کف سر و ریشه موها بزنید. 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم  کمی شامپو بشویید. این کار را هفته ای دو بار تکرار کرده و نتیجه را بعد از 1 ماه مشاهده کنید. در طی این زمان رفته رفته شوره های سر شما کمتر و کمتر شده و به طور کامل درمان می شوید. اگر بعد از این مدت هنوز شوره سر داشتید، این کار را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهید.

۲. ماسک ماست و لیمو ترش

گاهی بسیاری از افرادی که درگیر شوره سر هستند، از خارش پوست سر هم رنج می برند. برای این افراد بهتر است که از ماسک ترکیبی ماست و لیموترش استفاده کنند تا نتیجه درمانی بهتری بگیرند.
برای این کار باید کمی ماست و آب لیمو ترش را مخلوط کنید و به آرامی کف سر خود بمالید. پس از 20 دقیقه سرتان را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. این ماسک مو را نیز می‌توانید هفته‌ای 1 الی 2 بار تکرار کنید تا به نتیجه برسید.


۳. ماست و تخم شنبلیه، یک ماسک ضد شوره سر

دانه یا تخم شنبلیله از دیرباز در طب سنتی ایران و چین کاربردهای بسیار زیادی برای درمان بیماری های پوستی و مویی داشته است. بذر شنبلیله دارای خواص ضد التهابی، مرطوب کننده، ضد قارچ، تسکین دهنده پوست و بهبود زخم می‌باشد و از این رو در درمان شوره سر، در ترکیب با ماست، نتایج خیلی خوبی را به جا گذاشته است.

یک لیوان ماست پروبیوتیک را 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. این مواد را یک شب بخیسانید و سپس روی پوست سر خود بمالید. پس از حدود 30 دقیقه موایتان را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

این ماسک ضد شوره سر را هم می توانید هفته ای 1 تا 2 بار استفاده کرده و تا 2 ماه ادامه دهید تا شوره های سرتان کنترل و درمان شود.

۴. خوردن ماست پروبیوتیک و درمان شوره های سر

یکی دیگر از روش های درمان شوره سر با ماست، مصرف ماست پروبیوتیک است. مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مانند ماست و دوغ کفیر سرشار از ترکیبات ضد قارچ و ضد میکروبی هستند که برای درمان شوره سر بسیار مفید هستند. پزشکان پوست و مو، توصیه می کنند که اگر به دنبال درمان خانگی شوره سر هستید، حتما روزی 1 لیوان از لبنیات پروبیوتیک را میل بفرمایید تا به مرور مشکل شوره سر شما درمان شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,161 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 آذر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir