با خوردن یک قرص، زبان خارجی بیاموزید

-1
با خوردن یک قرص، زبان خارجی بیاموزید
 «نیکولاس نگروپونته» بنیانگذار آزمایشگاه رسانه و از محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پیش‌بینی می‌کند که دریافت اطلاعات جدید از جمله یادگیری زبان‌های خارجی طی چند دهه آینده تنها از طریق خوردن یک قرص امکانپذیر خواهد شد.
«نگروپونته» که در دهه ۱۹۸۰ میلادی، حذف تدریجی ماوس رایانه را پیش‌بینی کرده بود، معتقد است شیوه یادیگری با چشم تا ۳۰ سال آینده تغییر پیدا کرده و با خوردن یک قرص می‌توانیم به راحتی انگلیسی آموخته و آثار شکسپیر را مطالعه کنیم!
قرص حاوی اطلاعات مختلف – از جمله دانش زبان‌های خارجی – پس از مصرف، از طریق خون جذب و راهی مغز می‌شود و فرد می‌تواند براحتی به زبان خارجی که قرص آن را مصرف کرده است، صحبت کند.
این محقق پیش از این در سال ۱۹۸۴ پیش‌بینی کرده بود، به مرور استفاده از ماوس برای کنترل رایانه از بین رفته و انگشتان دست جایگزین آن خواهند شد که این پیش‌بینی امروز در صفحات نمایشی لمسی تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند قابل مشاهده است.
خرید و مطالعه آنلاین کتاب و روزنامه بر روی صفحه نمایش تلفن همراه، یکی از دیگر پیش‌بینی‌های «نگروپونته» در سال ۱۹۹۵ بود که در دنیای فناوری امروز دیده می‌شود.

در افتتاحیه جلسه و نمایشگاه سالانه انجمن دانشمندان دارویی آمریکا (AAPS) (آتلانتا ، ایالات متحده آمریکا ، 16 تا 20 نوامبر 2008) فیلیپس تحقیقاتی فناوری جدید قرص هوشمند "iPill" خود را با هدف کمک به تولید دارو و امکان پذیر کردن آن اعلام خواهد کرد. روش های درمانی جدید برای اختلالات دستگاه گوارش ناتوان کننده و تهدید کننده زندگی مانند بیماری کرون ، کولیت و سرطان روده بزرگ.
در سال 2001 ، اولین قرص دوربین توسط سازمان دارویی فدرال (FDA) برای کاربردهای تشخیصی تأیید شد. اکنون هفت سال بعد ، برای اولین بار ، محققان فیلیپس فناوری iPill خود را - نسل بعدی را به قرص دوربین ارائه می دهند. iPill یک کپسول است ، به همان اندازه یک قرص دوربین ، و برای بلعیدن و عبور از مسیر هضم به طور طبیعی طراحی شده است. این می تواند به صورت الکترونیکی برنامه ریزی شود تا بتواند دارو را با توجه به مشخصات آزاد سازی دارو از قبل تعریف شده کنترل کند.
iPill با اندازه گیری اسیدیته محلی محیط خود محل قرارگیری آن در دستگاه روده را تعیین می کند. نواحی مجزا از روده دارای پروفیل PH متمایز (معیار اسیدیته) هستند: معده بسیار اسیدی است و با خروج از معده میزان اسیدیته روده به شدت کاهش می یابد و سپس از روده فوقانی به بعد به تدریج اسیدی می شود. با استفاده از این اطلاعات و داده های pH در مورد زمان انتقال کپسول ، می توان محل آن را با دقت خوب تعیین کرد. iPill از طریق مخزن دارویی خود از طریق پمپ کنترل شده توسط ریزپردازنده دارو را آزاد می کند و امکان تحویل دقیق برنامه ریزی شده دارو را فراهم می کند. علاوه بر این ، کپسول برای اندازه گیری دمای محلی و گزارش اندازه گیری به صورت بی سیم به یک واحد گیرنده خارجی طراحی شده است.

دکتر کارستن کرمر از متخصصان داروسازی دارویی از Pharma Concepts GmbH ، بازل (سوئیس) گفت: "ترکیبی از بازخورد ناوبری ، تحویل دارو با کنترل الکترونیکی و نظارت بر دستگاه روده نوید می دهد که فناوری iPill را به یک ابزار تحقیقاتی با ارزش برای توسعه دارو تبدیل خواهد کرد." . "به طور خاص ، من پتانسیل این فناوری را برای بهبود پروفایل و انتخاب نامزدهای مواد مخدر تشخیص می دهم ، که در نهایت می تواند تولید داروهای جدید را تسریع کند."
فناوری قرص هوشمند فیلیپس

اختلالات دستگاه گوارش مانند بیماری کرون ، کولیت و سرطان روده بزرگ بخصوص در جهان غرب در حال شیوع بیشتر است. بیماری کرون و کولیت را می توان با داروها ، به ویژه استروئیدها درمان کرد ، اما بسیاری از این داروها هنگامی که به صورت دوزهای کل بدن تجویز می شوند ، عوارض جانبی نامطلوبی و ناخوشایند برای بیماران دارند. با این حال ، با رساندن داروهای مورد نیاز مستقیم به محل بیماری ، ممکن است سطح دوز کاهش یابد و بسیاری از این عوارض جانبی کاهش یابد.
این نیاز برای رساندن دقیق داروها به مکانهای خاص در دستگاه روده است که باعث توسعه قرص هوشمند Philips Research "iPill" برای تحویل دارو با کنترل الکترونیکی می شود. علاوه بر مزایای بالقوه این فناوری جدید برای بهبود درمان با بیمار ، iPill نوید می دهد که یک ابزار تحقیقاتی ارزشمند برای تولید هر داروی جدیدی است که از طریق دستگاه روده تحویل می شود.

کپسول های حاوی دوربین های فوق کوچک در حال حاضر به عنوان ابزار تشخیصی استفاده می شوند ، اما توانایی تحویل دارو را ندارند. چالش دانشمندان در تحقیق فیلیپس یافتن راهی برای هدایت کپسول قرص مملو از دارو به محل بیماری و سپس رهاسازی مقدار اندازه گیری شده دارو در روده در آن محل بود.

پیمایش روده

آنچه Philips Research توسعه داده است قرصی است که می تواند به همراه غذا یا آب به روش طبیعی بلعیده شود و سپس با حرکت طبیعی غذا از طریق روده همراه شود. دانستن اینکه iPill در روده چیست به این واقعیت متکی است که مقدار pH روده (میزان اسیدیته) با خروج از معده به شدت افزایش می یابد و از روده فوقانی به بعد به تدریج قلیایی می شود. علاوه بر این ، به طور معمول افت قابل توجهی در PH بین روده کوچک و روده بزرگ مشاهده می شود. مجهز به اطلاعات pH ، که توسط خود iPill اندازه گیری می شود و داده های مربوط به زمان انتقال معمول از روده ، می توان محل iPill را در روده با دقت خوب تعیین کرد. در صورت نیاز به دقت بیشتر ، می توان تجهیزات تصویربرداری پزشکی خارجی را معرفی کرد. مکانهایی که نیاز به ترشح دارو است نیز می تواند با تصویربرداری پزشکی مشخص شود - به عنوان مثال ، آندوسکوپی ، ام آر آی یا سی تی اسکن.
پروفایل های دارویی قابل برنامه ریزی

به شکل یک کپسول 11 26 26 میلی متر ، iPill دارای ریزپردازنده ، باتری ، حسگر pH ، سنسور دما ، گیرنده گیرنده بی سیم RF ، پمپ مایع و مخزن دارو است. از طریق فرستنده و گیرنده بی سیم خود با یک واحد کنترل خارج از بدن ارتباط برقرار می کند.

تحویل دارو به صورت موضعی توسط پمپ داخلی iPill و تحت کنترل ریز پردازنده انجام می شود و امکان کنترل دقیق مشخصات تحویل دارو را فراهم می کند. نمونه هایی از پروفایل های احتمالی زایمان شامل ترکیدن ، انتشار تدریجی یا دوز چند مکان است.

می توان از پیش برنامه ریزی برای تعیین محل هدف برای تحویل دارو استفاده کرد و از این رو یک برنامه کنترل برای ریزپردازنده تعریف کرد. این برنامه قبل از بلعیدن در iPill بارگیری می شود ، جایی که کنترل كننده پروفایل تحویل دارو در پاسخ به اندازه گیری های pH است كه با حركت iPill در روده كنترل می شود. اطلاعات بیشتر از iPill ، مانند اندازه گیری دما ، به صورت بی سیم به یک واحد کنترل خارجی گزارش می شود ، که داده ها را ضبط می کند و همچنین ممکن است سیگنال های کنترل اضافی را به iPill منتقل کند.

وضعیت فعلی

فیلیپس تحقیقاتی نمونه اولیه ای از کپسول و سیستم iPill را ساخته است. طراحی iPill برای ساخت سریال مناسب است. iPill شامل تمام اجزای تشریح شده در بالا است و کوچک سازی با تلفیق پیشرفته الکترونیکی و مکانیکی امکان پذیر شده است. عملکرد سیستم با آزمایش داخل آزمایش تأیید شده است. توابع برنامه نویسی ، اندازه گیری و گزارش موفقیت آمیز نشان داده شد. تحویل دارو با استفاده از تجهیزات تست دستگاه انحلال با داروهای مدل تأیید شد. دقت مقدار داروی توزیع شده در برابر زمان اندازه گیری شد و مشخص شد که از 0.8 better بهتر است (انحراف متوسط ​​بیش از 0 تا 95٪ حجم توزیع شده).

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,087 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 خرداد 1394

    توسط: askari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir