بهترین روش حفظ کردن جدول تناوبی

بهترین روش حفظ کردن جدول تناوبی

تقویت حافظه یعنی کمک به حفظ کردن  راحت و همین طور به یاد آوردن سریع تر کلمات است . به زبانساده تقویت حافظه به معنای اضافه کردن ظرفیت آن نیست. بلکه همین سلول های حافظه ای که  در مغز وجود دارد با تکنیک های یادگیری سریع بایدطوری به کار گرفته شود که با حداقل زحمت بهترین کارآیی را در یادگیری و یادآوری داشته باشند. برای این کار باید اطلاعاتی که حفظ کردن آنها سخت است ، طوری رمزبندی شوند و با نشانه ای که برای ما به یادآوردنش ساده است پیوند بخورند.  این پیوند زنی بین یک پدیده راحت با موضوعی که حفظ کردنش سخت است،  تکنیک تقویت حافظه نامیده می‌شود.

دانش آموزان برای حفظ جدول تناوبی در این مواقع بهتر است از صفحه جدول مندلیف کپی بگیرند و همیشه به همراه داشته باشند. جدول تناوبی را به قسمت های کوچیک تر تقسیم کنند تا یاد گرفتن و حفظ کردن آن آسان باشد. بهتر است دانش آموزان خواندن این جدول را به زمانی که وقت اضافه دارند موکول نمایند. البته تا جایی که می توانند نظم و هماهنگی زیادی در جدول بوجود آورند.

 

 
 

 

دانش آموزان از علایم و لغات من درآوری که خودشان کشف کرده اند، برای یادگیری و حفظ جدول استفاده کنند. البته بهتر است با آهنگ جدول را یاد بگیرند. حفظ کردن و دانستن اسم لاتین عناصر جدول تناوبی در یادگیری اسم لاتین عناصر معدنی می تواند به دانش آموزان کمک زیادی کند. دانش آموزان می توانند تفاوت هایی که در جدول وجود دارد را پیدا کرده و حفظ کنند. عناصر را می توان به راحتی علامت گذاری کرد تا به کمک آن ها سطح یادگیری را افزایش دهیم.

وسایل یادگیری مثل فلش کارت‌ها هم می توانند در این زمینه به دانش آموزان کمک کند، مواردی از جدول که شامل نکات ریز است و به آسانی قابل حفظ شدن نیست را می توانند روی این فلش کارت‌ها بنویسند و هرروز برای تمرین از آن ها استفاده کنند. فلش کارت یک ابزار خیلی مناسب برای بخاطر سپردن و حفظ کردن مطالب دشوار است.

راهکارهای زیادی برای حفظ جدول وجود دارد، فقط باید وقت گذاشت و خوب تمرین کرد. پس از چند روز می توانید به راحتی جدول تناوبی را با چند روش ساده حفظ کنید. حفظ کردن جدول تناوبی راه ورود به دنیای شیمی است،

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+3
آمار
1,971 نفر بازدیدکننده
3 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir