چگونه در دوران کنکور چاق نشویم؟

چگونه در دوران کنکور چاق نشویم؟

چگونه در دوران کنکور چاق نشویم؟ خدیجه رحمانی متخصص تغذیه، درباره راه‌های صحیح برای کاهش وزن در روز‌های باقی مانده تا کنکور، گفت: کنکوری‌ها باید دقت کنند که در زمان مطالعه تغذیه‌ای مناسب داشته باشند و در هنگام مطالعه مواد خوراکی یا هله هوله را کنار دست خود نگذارند، چراکه این مواد به شدت باعث افزایش وزن می‌شود.

آنچه مهم است وضعیت خواب و تغذیه کنکوری‌هاست؛ این افراد نباید مدام بنشینند چراکه مقداری حرکت برای آن‌ها مفید است و وضعیت سوخت و ساز بدنشان را بهتر می‌کند؛ باید پس از ۲۰ دقیقه مطالعه چند حرکت ورزشی انجام دهند و یا در حال حرکت مطالعه کنند.

کنکوری‌ها باید سه وعده اصلی غذا را مصرف کرده و از ۲ میان وعده استفاده کنند، چرا که در این موضوع در قدرت یادگیری بسیار مؤثر بوده و حافظه کوتاه مدت را به خوبی تقویت می‌کند؛ این افراد باید صبحانه را بین ساعت ۶ تا هشت صبح میل کنند پس از آن در ساعت ۱۰ میان وعده‌ای شامل خشکبار یا میوه‌ها داشته باشند، ناهار را در ساعت معین و پس از آن میان وعده دیگری داشته باشند و در ساعت هفت الی هشت شب شام را میل کنند.

تاثیرمیان وعده در تقویت حافظه کوتاه مدت

میان وعده در تقویت حافظه کوتاه مدت بسیار مؤثر است و می‌توان از خشکبار، یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما و میوه برای پر کردن آن استفاده کرد، همچنین افرادی که از نظر جسمی ضعیف هستند می‌توانند یک ساندویچ کوچک میل کنند.

برخی افراد تصور می‌کنند اگر از شیرینی و شکلات استفاده کنند دچار افت قند خون نمی‌شوند و انرژی می‌گیرند، اما این‌طور نیست؛ این مواد در مراحل اولیه می‌تواند قند خون را بالا ببرد، اما پس از گذشت مدتی قند خون را کاهش می‌دهد و فرد دچار ضعف خواهد شد.

پف‌فیل یا همان ذرت بو داده بدون روغن یکی از بهترین مواد برای میان وعده است؛ هر سه لیوان ذرت بو داده بدون روغن معادل یک واحد نان است که قند خون را نیز کنترل می‌کند.

کسانی که زمینه دیابت و چاقی دارند نباید به هیچ عنوان از مواد شیرینی و پر کالری شیرین استفاده کنند چرا که برای سلامتی آن‌ها بسیار مضر است؛ نان، پنیر و مغز‌ها می‌تواند برای کنکوری‌ها مفید باشد، اما در مصرف میوه‌ها نباید افراط شود چراکه به دلیل قندی که دارند می‌تواند باعث افزایش وزن نیز شود.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
564 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir