اتاق روز رستاخیز

0
اتاق روز رستاخیز

بانک بذر "Doomsday" در نروژ 13 میلیون دلار برای حفظ بهتر میراث جهانی دریافت می کند.

برای کشف فداکاری های انجام شده برای ایمن نگه داشتن این هسته های تولید مثل ، نیازی نیست که خیلی جستجو کنید. یکی از مهمترین رسوبات تاریخی بذر در داخل طاق از مجموعه ای در انستیتوی تحقیقاتی Vavilov در سن پترزبورگ تهیه می شود که از یکی از اولین مجموعه های جهان سرچشمه می گیرد.

در حین محاصره لنینگراد ، حدود دوازده دانشمند خود را در اتاق حاوی دانه ها محاصره كردند تا از آنها در برابر شهروندان گرسنه و ارتش اطراف آلمان محافظت كنند.

با ادامه محاصره ، سرانجام تعدادی از آنها بر اثر گرسنگی مردند. آنها علی رغم اینکه توسط دانه ها و مواد گیاهی احاطه شده بودند ، با خوردن هر یک از آنها از نجات خود سر باز زدند ، عقیده آنها در مورد اهمیت دانه ها برای کمک به بهبودی روسیه پس از جنگ و کمک به محافظت از آینده بشریت بود. گفته می شود یکی از دانشمندان ، دیمیتری ایوانف ، در محاصره کیسه های برنج درگذشت.

عکس گرفته شده در 27 فوریه 2018 ، ورود به خزانه بذر جهانی اسوالبارد را در مجمع الجزایر دور افتاده قطب شمال در منطقه سوالبارد نشان می دهد. دولت نروژ اعلام کرده است که بانک بذر کشاورزی زیرزمینی در نروژ به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس امسال 13 میلیون دلار هزینه ارتقا درجه می یابد.

طاق جهانی بذر اسوالبارد با نام های "Doomsday" -" اطاق روز رستاخیز" و طاق "کشتی نوح" به عنوان نسخه پشتیبان از نمونه های بذر محصولات ذخیره شده در بانک های دیگر بذر در سراسر جهان تاسیس شد. در نظر گرفته می شود که این یک مرکز بین المللی حیاتی برای حفاظت از عرضه جهانی مواد غذایی در میان تهدیدهای فزاینده فاجعه های طبیعی و انسانی است.

در اعماق رودهای کوه یخی در جزیره ای بالاتر از دایره قطب شمال بین نروژ و قطب شمال منبعی با اهمیت حیاتی برای آینده بشریت نهفته است. این ذغال سنگ ، روغن یا مواد معدنی گرانبها نیست ، بلکه دانه است.

 

 
 

 

میلیون ها از این لکه های ریز قهوه ای ، از بیش از 930،000 نوع محصولات غذایی ، در خزانه جهانی بذر در Spitsbergen ، بخشی از مجمع الجزایر اسوالبارد نروژ ذخیره می شود. این یک جعبه امن بزرگ است که بزرگترین مجموعه تنوع زیستی کشاورزی در جهان را در خود جای داده است. برایان لاینوف ، هماهنگ کننده همکاری مشترک Crop Trust ، که مدیریت طاق را مدیریت می کند ، می گوید: "در داخل این ساختمان 13000 سال سابقه کشاورزی وجود دارد" ، زیرا درب بزرگ فولادی منتهی به داخل کوه را باز می کند.

 

 
 

 

یافتن مکانی دورتر از صحرای یخی سوالبارد دشوار خواهد بود. این دورترین نقطه شمالی است که می توانید با یک شرکت هواپیمایی تجاری پرواز کنید و جدا از شهر لانگ ییربین در نزدیکی آن ، یک فضای وسیع سفید از خلأ منجمد است.

طاق جهانی بذر را طاق "روز رستاخیز" لقب داده اند ، که تصویری از ذخیره بذر را برای استفاده در صورت وقوع آخرالزمان یا فاجعه جهانی به ذهن متبادر می کند. اما این خسارت و تهدیدهای محلی و تهدیدکننده بانک های ژنی در سراسر جهان است که طاق برای محافظت در برابر آنها طراحی شده است - و به همین دلیل طاق در فوریه ، هنگام بازدید از TIME ، افتتاح شد.

به همین مناسبت ، نمونه هایی از هند ، پاکستان و مکزیک در کنار بذرهای سوریه که بسیاری از شهروندان آنها در آخرالزمان خود زندگی می کنند ، سپرده می شود. "روزهای رستاخیز بزرگ و کوچکی در سراسر جهان هر روز در جریان است. مواد ژنتیکی در سرتاسر کره زمین در حال از دست رفتن است. ”ماری هاگا ، مدیر اجرایی Crop Trust می گوید. زمستان گذشته فرصتی را برای جبران تعادل به بانک ژن ارائه داد.

 

 
 

 

نزدیک ورودی تاسیسات ، یک گوه بتونی مستطیل شکل که کاملاً در برابر چشم انداز برفی خاموش می شود ، نام مستعار روز رستاخیز بسیار مناسب است. دقیقاً برای دور بودن آن بود که Svalbard به عنوان مکان طاق انتخاب شد. "این مکان دور از مکانهای روی زمین است که در آن جنگ و وحشت دارید ، همه چیزهایی که شاید در مکانهای دیگر از آنها ترسیده اید. این مکان در مکانی امن قرار دارد. ”، می گوید بنته نائوردال ، مدیر املاک که نظارت بر عملیات روزانه خرک را بر عهده دارد.

تنها همسایه آن یک مخزن مشابه است که به دور از خطرات جهان دفن شده است: بایگانی جهان قطب شمال ، که هدف آن حفظ داده ها برای دولت ها و موسسات خصوصی جهان است ، در 27 مارس در یک معدن نزدیک افتتاح شد.

 

 
 

 

ورودی به یک اتاق کوچک مانند تونل مملو از سر و صدای زیاد چرخش الکتریسیته و سیستم های خنک کننده نیاز دارد تا دما را در خزانه ثابت نگه دارد. از طریق یک درب یک تونل بتونی عریض روشن شده است که با نورپردازی با نوار 430 فوت به پایین کوه منتهی می شود. در انتهای این راهرو یک محفظه قرار دارد ، یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از طاقهای حاوی بذرها.

سه طاق وجود دارد که از محفظه خارج می شود ، اما در حال حاضر فقط یکی از آنها استفاده می شود و درب آن با یک لایه ضخیم از یخ پوشانده شده است ، و این امر اشاره به دمای زیر صفر داخل دارد. در اینجا ، دانه ها در بسته های نقره ای بسته بندی شده و لوله های آزمایش در جعبه های بزرگی که روی قفسه های کف تا سقف چیده شده اند ، ذخیره می شوند. ارزش پولی آنها بسیار کم است ، اما به طور بالقوه جعبه ها کلیدهای آینده امنیت غذایی جهانی را در خود دارند.

طی 50 سال گذشته ، شیوه های کشاورزی به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، زیرا پیشرفت های تکنولوژیکی اجازه تولید محصولات زراعی گسترده را می دهد. اما در حالی که عملکرد محصول افزایش یافته است ، تنوع زیستی کاهش یافته است تا جایی که اکنون تنها حدود 30 محصول 95٪ نیازهای غذایی - انرژی انسان را تأمین می کنند. به عنوان مثال ، فقط 10٪ از انواع برنج که چین در دهه 1950 استفاده می کرد ، امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ایالات متحده از دهه 1900 بیش از 90٪ انواع میوه و سبزیجات خود را از دست داده است. این طبیعت تک فرهنگی کشاورزی باعث می شود مواد غذایی بیشتر در معرض تهدیداتی مانند بیماری ها و خشکسالی قرار بگیرند.

 

 
 

 

بذرهایی که در یخ زدگی عمیق طاق قرار دارند شامل انواع وحشی و قدیمی هستند که بسیاری از آنها دیگر به طور کلی استفاده نمی شوند. و بسیاری خارج از مجموعه بذرهایی که از آن آمده اند وجود ندارند. اما تنوع ژنتیکی موجود در طاق می تواند صفات DNA مورد نیاز برای تولید سویه های جدید را برای هر چالشی که جهان یا یک منطقه خاص در آینده با آن روبرو می شود ، فراهم کند. یکی از 200000 نوع برنج در خزانه می تواند دارای ویژگی لازم برای سازگاری باشد به عنوان مثال برنج تا دمای بالاتر یا برای یافتن مقاومت در برابر آفت یا بیماری جدید. این امر به ویژه در مورد چالش های تغییر اقلیم بسیار مهم است. "خیلی ها فکر نمی کنند که تنوع محصول بسیار اساسی باشد ، اما این مهم است. این تقریباً به اندازه آب و هوا مهم است. ” "بذرها به طور کلی پایه و اساس همه چیز هستند. نه تنها آنچه می خوریم ، بلکه آنچه می پوشیم ، طبیعت درباره همه ماست. "

در سراسر دنیا 1700 نسخه خرک وجود دارد که بانک ژن نامیده می شوند. این شبکه جهانی بذرها را برای تحقیقات بیشتر در زمینه کشاورزی و تولید انواع جدید ، جمع آوری ، نگهداری و به اشتراک می گذارد. طاق Svalbard در سال 2008 افتتاح شد ، به عنوان یک واحد ذخیره سازی پشتیبان برای همه آن صدها هزار نوع. این ایده در دهه 1980 توسط كاری فاولر ، مدیر اجرایی سابق Crop Trust ابداع شد ، اما تنها پس از امضای معاهده بین المللی بذر با مذاكره توسط سازمان ملل در سال 2001 به واقعیت تبدیل شد. ساخت و ساز توسط دولت نروژ تأمین شد. طاق با همکاری Crop Trust. هدف یافتن و نگهداری یک نسخه از هر بذر منحصر به فرد موجود در بانکهای ژن جهانی است. به زودی طاق جا برای تنوع میلیونی خود را باز خواهد کرد.

 

 
 

 

همچنین هنگامی که مواد آنها از بین برود یا از بین برود ، با آن بانک های ژنی همزمان کار می کند.

در انتهای یکی از ردیف های طولانی دانه های داخل طاق ، یک شکاف بزرگ و نمادین فقط پر شده است. جعبه های سیاه آنجا مانند سایر موارد در طاق به نظر می رسند ، اما آنها سفر طولانی داشته اند. مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک (ICARDA) یک سازمان جهانی تحقیق در زمینه کشاورزی است که در سوریه مستقر شده بود اما به دلیل جنگ داخلی مجبور به فرار از مقر خود ، درست در خارج از حلب شد. این سازمان در سال 2012 کارمندان بین المللی خود را تخلیه کرد ، اما برخی از محققان سوری برای نجات تجهیزات و حتی حیوانات در آنجا باقی ماندند.

اما با شدت گرفتن جنگ ، آنها مجبور شدند بانک ژن خود را که یکی از با ارزش ترین مجموعه دانه های جهان است و حاوی قدیمی ترین انواع گندم و جو است ، پشت سر بگذارند. ICARDA دفتر مرکزی خود را در مراکش و لبنان مجدداً تأسیس کرد و بانک ژن را با استفاده از بذرهای طاق Svalbard - اولین برداشت در آنجا - در سال 2015 مجدداً راه اندازی کرد. بذرها از خواب یخی خود بیدار شدند ، در دره بقاع لبنان و مراکش کاشته شدند و فرزندان آنها با دقت جمع آوری و پردازش شدند تا به طاق بازگردند. در اواخر فوریه ، ایكاردا انواع بذرهایی را كه خارج كرده بود برگرداند. لاینوف توضیح می دهد: "این دانه ها کاملاً حلقه زده اند."

بانک ژن در حلب اولین کسی نبود که تهدید به جنگ شد. بانک های ژن در افغانستان و عراق و همچنین مواد ژنتیکی که در سوالبرد تهیه نشده بود ، از بین رفته اند. اما فقط درگیری مسلحانه نیست که این منابع ارزشمند را تهدید می کند. برخی از آنها تحت تأثیر بلایای طبیعی قرار گرفته اند ، مانند بانک ملی ژن فیلیپین ، که در اثر طغیان طوفان و بعداً آتش سوزی آسیب دیده است. اما کمبود منابع احتمالاً بزرگترین تهدیدی است که بانکهای ژنی جهان با آن روبرو هستند.

با کمال تأسف ، بسیاری از آنها فاقد منابع لازم برای ذخیره یا محافظت صحیح از بذرهای نگهداری شده هستند. Crop Trust اکنون در حال جمع آوری پول برای یک صندوق وقف است تا اطمینان حاصل کند که 1700 تسهیلات بانک ژن جهان قادر به ادامه تضمین های تنوع زیستی جهانی هستند.

 

 
 

 

برای کشف فداکاری های انجام شده برای ایمن نگه داشتن این هسته های تولید مثل ، نیازی نیست که خیلی جستجو کنید. یکی از مهمترین رسوبات تاریخی بذر در داخل طاق از مجموعه ای در انستیتوی تحقیقاتی Vavilov در سن پترزبورگ تهیه می شود که از یکی از اولین مجموعه های جهان سرچشمه می گیرد. در حین محاصره لنینگراد ، حدود دوازده دانشمند خود را در اتاق حاوی دانه ها محاصره كردند تا از آنها در برابر شهروندان گرسنه و ارتش اطراف آلمان محافظت كنند.

با ادامه محاصره ، سرانجام تعدادی از آنها بر اثر گرسنگی مردند. آنها علی رغم اینکه توسط دانه ها و مواد گیاهی احاطه شده بودند ، با خوردن هر یک از آنها از نجات خود سر باز زدند ، عقیده آنها در مورد اهمیت دانه ها برای کمک به بهبودی روسیه پس از جنگ و کمک به محافظت از آینده بشریت بود. گفته می شود یکی از دانشمندان ، دیمیتری ایوانف ، در محاصره کیسه های برنج درگذشت.

در عصر تنش های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان ، خرک سوالبارد تمرینی غیرمعمول و امیدوار کننده در همکاری های بین المللی به سود بشریت است. هر سازمان یا کشوری می تواند به آن دانه بفرستد و هیچ محدودیتی به دلیل سیاست یا الزامات دیپلماسی وجود ندارد. جعبه های چوبی قرمز از کره شمالی در کنار جعبه های سیاه ایالات متحده در راهروی بعدی قرار دارند ، جعبه های دانه از اوکراین بالای دانه های روسیه نشسته اند. لاینوف می گوید: "دانه ها اهمیتی نمی دهند که بذر کره شمالی و دانه کره جنوبی در همان راهرو وجود داشته باشد." "آنها در آنجا سرد و ایمن هستند ، و این چیزی است که واقعاً مهم است."

 

 
 

 

به اتاقهای ذخیره سازی منجمد خود ، تعداد کل سپرده ها را از مرز 1 میلیون به 1.059،646 می رساند.

جدیدترین موارد اضافه شده از سراسر دنیا ارسال شده است. آنها شامل انواع برنج ، گندم و ذرت ، نخود چشم سیاه - منبع اصلی پروتئین در آفریقا و آسیای جنوبی و بادام زمینی بامبارا - یک محصول بادام زمینی مقاوم در برابر خشکسالی ، از غرب آفریقا است.

طاق سالانه دو یا سه بار برای رسوب باز می شود و درهای دیگر در سایر مواقع بسته نگه داشته می شوند. کارکنان از طریق دوربین ها و سنسورهای از راه دور داخل خرک را بررسی می کنند.

دولت نروژ گفت که پس از یک دهه کار ، در خرک به پیشرفت های فنی نیاز است. 100 میلیون کرون نروژی (12.7 میلیون دلار) در سال 2018 برای این نسخه ارائه می دهد.

این کارها شامل ساخت یک تونل دسترسی بتونی ، ساختمانی برای برق اضطراری و واحدهای برودتی و همچنین تجهیزات الکتریکی است که از طریق تونل گرما منتشر می کند.

ورودی خرک سال گذشته در اثر آب و هوای شدید آب گرفتگی کرده بود ، اما خوشبختانه آب به محفظه های ذخیره سازی واقعی که حدود 120 متر زیر زمین واقع شده بودند نرسید.

از آن زمان دیوارهای ضدآب جدید برپا شده اند. کارهای تقویت کننده در حال انجام از طاق در برابر شرایط گرمتر و مرطوب ناشی از تغییرات آب و هوایی محافظت می کند.

یکی از کمکهای اخیر طاق ، تهیه بذر به سوریه از طریق مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک برای کمک به رشد مجدد محصولات تخریب شده توسط جنگ داخلی در آنجا بود.

لیزه لیکه اشتفنسن ، مدیر مرکز منابع ژنتیکی نوردیک ، در حالی که به خبرنگاران شین هوا می پرداخت و یک تور راهنمای بازدید از طاق را می گرفت ، گفت: "این برای روز رستاخیز نیست. این واقعا یک شبکه ایمنی است."

استفنسن گفت بذور موجود در یک بانک ژن در حلب ، سوریه ، به دلیل جنگ در سال 2015 و 2017 غیرقابل دسترس است. با این حال ، پشتیبان آنها در طاق به رشد دوباره محصولات در سوریه کمک کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,087 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های امتحانت
    کتاب های امتحانیوم

    دسته بندی مطالب

    کتاب های امتحانِت
    کتاب های پرسش های چها گزینه ای

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir