جزیره شنی که در نقشه هست، اما در واقعیت، نه!

0
جزیره شنی که در نقشه هست، اما در واقعیت، نه!
سال گذشته ، گروهی از محققان استرالیایی جزیره ای به اندازه منهتن در اقیانوس آرام جنوبی را "کشف نکردند".

مکانی مرموز به نام جزیره شنی در نقشه ها ، شمال غربی کالدونیای جدید ظاهر شده بود. حتی به صورت چند ضلعی سیاه در Google Earth ظاهر شد. اما هنگامی که دانشمندان در نوامبر گذشته به آنجا رفتند ، به جای زمین جامد ، آب باز پیدا کردند.

محققان در یک سوگواره برای این جزیره که در این ماه منتشر شد ، توضیح دادند که چرا این زمین تخیلی بیش از یک قرن است که در برخی نقشه ها گنجانده شده است ، این امر به برخی خطاهای انسانی و یک پارچه پوکه احتمالی اشاره دارد.

جزیره شنی برای اولین بار توسط کشتی نهنگ نهنگ Velocity در سال 1876 ثبت شد و اولین بار در سال 1908 در نمودار Admiralty انگلیس ذکر شد.

با این حال ، این جزیره اشتباه در برخی از نقشه ها گیر کرده و سپس به پایگاه داده های دیجیتالی مانند پایگاه داده جهانی ساحلی که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و توسط ارتش ایالات متحده ساخته شده است ، سرزده است.
ماریا ستون ، از دانشگاه سیدنی گفت: "در هنگام تبدیل از نمودارهای چاپی به قالب های دیجیتالی ، خطای" جزیره شنی "ریشه دار شد.
استیون میکلث وایت ، دانشمند دانشگاه استرالیای غربی که در سفر بود ، در زمان کشف ناشناخته به سیدنی مورنینگ هرالد گفت: "همه ما در حالی که از طریق جزیره عبور می کردیم ، غرغره خوبی در گوگل داشتیم." "سپس ما شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد کف دریا کردیم ، که برای مقامات مربوطه ارسال می کنیم تا بتوانیم نقشه جهان را تغییر دهیم.

 

 
 

 


اما خدمه Velocity در وهله اول چه چیزی را کشف کردند که منجر به کشف نادرست جزیره شنی در قرن نوزدهم شد؟ ستون و همکارانش حدس می زنند که این یک قایق پوکه غول پیکر بوده است.

هنگامی که گدازه های آتشفشانی به سرعت خنک می شوند ، پوکه تشکیل می شود و گاز را در داخل محصور می کند و سنگهای سبک وزن ایجاد می کند که می توانند شناور شوند. تابستان سال گذشته ، یک آتشفشان در حال فوران به نام Havre Seamount ، پومسه ای را در ساحل نیوزلند در منطقه ای حیرت انگیز از 8500 مایل مربع (22000 کیلومتر مربع) رانش داد. و سندی آیلند اتفاقاً در امتداد "بزرگراه" پوکه می نشیند.

ستون و همکارانش در مقاله ای در ژورنال EOS نوشتند: "اعتقاد بر این است که جریان های باد و سطح اقیانوس در منطقه با همدیگر قایق های پوکه ای را از طریق منطقه فیجی و کالدونیای جدید که به استرالیا می روند ، قیف می کنند." "شکل گیری این" بزرگراه قایقرانی پومیس "که از محل جزیره شنی عبور می کند ، این ایده را سنگین می کند که احتمالاً سرعت ممکن است لحظه ای را تصرف کند که برخی از پوکه های تکه تکه دریایی منطقه را پیمایش می کردند."

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    958 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir