آسمان خراشی که توسط یک سیارک معلق خواهد شد

0
آسمان خراشی که توسط  یک سیارک معلق خواهد شد

یک شرکت معماری در نیویورک آمریکا، آسمان خراش عجیبی را طراحی کرده که بیشتر شبیه به فیلم‌های علمی و تخیلی است. این آسمان خراش آینده‌نگرانه که Analemma Tower نام گرفته، قرار است از یک سیارک در حال گردش در ۵۰ هزار کیلومتری سطح زمین معلق شود. همچنین بر اساس این طرح، تنها راه خروج از برج Analemma استفاده از یک پاراشوت خواهد بود.

شرکت "کلاودز آرچیتکتور آفیس" اعلام کرد برج مدنظر این شرکت که "برج آنالیما" نام خواهد گرفت، به وسیلۀ کابل های بسیار قوی، از سیارکی نزدیک به زمین آویزان خواهد شد و در مداری هم سو با زمین قرار خواهد گرفت تا وضعیتی سیار پیدا کند و ساکنان آن بتوانند سفری روزانه در نیمکره های شمالی و جنوبی زمین داشته باشند.

به نوشتۀ وبگاه شبکۀ سی.ان.ان، "اوستاب روداکیویچ" طراح این برج گفت: این برج می تواند از مواد سبک و سخت مانند الیاف کربن و آلومینیوم ساخته شود.

 

 
 

 

وی افزود: این طرح، نیازمند پیشرفتی چشمگیر در مهندسی کابل هاست تا قدرت لازم برای وارونه نگهداشتن ساختمان را داشته باشند. برای تامین انرژی این ساختمان از صفحه های باتری خورشیدی در فضا استفاده خواهد شد و از ابرها و باران ها برای شبکۀ آب و فاضلاب ساختمان استفاده خواهد شد.

 
 

در طرح عجیبی که شرکت معماری نیویورکی ارائه کرده، برج Analemma با حرکت سیارک، روزانه ۸ مسیر مشخص را در نیم کره شمالی و جنوبی زمین طی خواهد کرد و به این صورت ساکنان این آسمان خراش در ۲۴ ساعت به نقاط مختلف کره زمین سفر می‌کنند.

بخش زیرین این برج، که نزدیک ترین بخشِ آن به زمین خواهد بود، به دفاتر اداری اختصاص خواهد یافت. این ساختمان، بهترین راه حل برای در امان ماندن از سیل و زلزله و امواج سونامی خواهد بود، زیرا هیچ تماسی با زمین نخواهد داشت.

بخش بالایی برج، 1000 متر از زمین فاصله خواهد داشت و سرعت سفرهای آسمانی آن به 482 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

 

 
 

 

شرکت معماری Clouds Architecture Office پیش از این نیز طرح‌های عجیب و جالبی در مورد ساخت خانه در مریخ و احداث شهر بر روی ابرها را ارائه کرده بود. در این طرح از سیستم پشتیبانی جهانی اوربیتال استفاده خواهد شد که در آن یک کابل بسیار محکم، آسمان خراش را به سیارکی متصل می‌کند که به نزدیکی زمین آورده شده است. البته کارشناسان بر این باورند که شکار یک سیارک در آسمان و آوردنش به نزدیکی زمین اصلا کار راحتی نیست اما شرکت نیویورکی معتقد است که این ایده در آینده نزدیک به واقعیت تبدیل خواهد شد.

 

 
 

 

برج Analemma در دبی ساخته خواهد شد

شرکت Clouds Architecture Office اعلام کرد که با توجه به آویزان بودن این آسمان خراش از آسمان، می‌توان آن را در هر جایی از جهان ساخت و سپس به مقصد نهایی فرستاد. فعلا و بر اساس طرح اولیه، قرار است برج Analemma در دبی ساخته شود؛ چرا که این شهر در ساخت آسمان‌ خراش‌های مرتفع تخصص دارد و علاوه بر آن، هزینه ساخت این آسمان خراش در دبی تنها یک پنجم هزینه ساخت آن در نیویورک خواهد بود.

 

 
 

 

این شرکت معماری همچنین در نظر دارد تا پنجره‌ها را به صورتی طراحی کند که اندازه آن‌ها به منظور مقابله با فشار و درجه حرارت در ارتفاع‌های مختلف تغییر می‌کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,535 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 شهریور 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir