درختان کاج عجیب کوک که همیشه به سمت خط استوا متمایل می شوند

0
درختان کاج عجیب کوک که همیشه به سمت خط استوا متمایل می شوند
به برج پیزا اهمیتی ندهید - این برج کج کاج است.

کاج کوک درختان بلندی است که زمانی محدود به خانه بومی خود در کالدونیای جدید ، مجمع الجزایری در اقیانوس آرام بود. از طریق کشت ، آنها در مناطق گرمسیری ، نیمه گرمسیری و معتدل در سراسر جهان ریشه دوانده اند.

درختان اغلب دارای تنه های کمی کج هستند. در حال حاضر دانشمندان به یک الگوی عجیب در کج خود توجه کرده اند: آنها در محدوده شمالی خود به سمت جنوب متمایل شده اند و در محدوده جنوبی خود به شمال متمایل شده اند.
مت ریتر در دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا در سان لوئیس اوبیسپو در حال نوشتن توصیفی از کاج کوک (Araucaria columnaris) برای کتابی در مورد درختان شهری کالیفرنیا بود که متوجه شد کاج ها همیشه به سمت جنوب متمایل شده اند. بنابراین او به یکی از همکارانش در استرالیا زنگ زد تا ببیند آیا در آنجا نیز چنین است. معلوم شد که بود - اما این بار کاج ها به سمت شمال متمایل شدند.

 

 
 

 


ریتر می گوید: "ما دودی مقدس گرفتیم که احتمالاً درختی وجود دارد که هر کجا که رشد می کند به سمت خط استوا متمایل شود."

او و همکارانش 256 کاج کوک را که در پنج قاره پراکنده بودند مورد مطالعه قرار دادند. آنها داده های درختان را در 18 مکان بین عرض جغرافیایی 7 و 35 درجه شمالی و 12 و 42 درجه جنوبی جمع آوری کردند. تیم تخمین زد که درختان به طور متوسط 8.55 درجه کج می شوند - تقریباً دو برابر شیب برج پیزا.

 

 
 

 


همچنین درختان هر چه بیشتر از خط استوا در هر دو نیمکره فاصله بیشتری دارند ، شیب بیشتری پیدا می کنند. ریتر می گوید: "این یک الگوی تکان دهنده متمایز است." یک درخت در استرالیای جنوبی در دمای 40 درجه خم می شود.
به مرکز کشیده شده است

 

 
 

 


به گفته ریتر ، درختان معمولاً چنین عدم تقارنی را در رشد خود اصلاح می کنند ، اما به دلایلی نامعلوم کاج کوک قادر به انجام این کار نیست. او می گوید: "ما فقط می توانیم با مصنوعی از ژنتیک آن روبرو شویم که اکنون وقتی آن را در سراسر جهان گسترش داده ایم ، می بینیم." متناوبا ، می تواند سازگاری برای جذب بیشتر نور خورشید در عرض های جغرافیایی بالاتر باشد.

استیون وارن از سرویس جنگل های ایالات متحده در یوتا می گوید: "پدیده کج شدن غیر معمول نیست." در سال 2016 ، او گزارش داد که گل آذین نخل یوکا که در ایالات متحده یافت می شود همیشه به سمت جنوب است ، بنابراین هزینه انتقال مواد مغذی به گلهای آن کاهش می یابد. او می گوید برخی از کاکتوس ها نیز به سمت خورشید متمایل می شوند. با این حال ، وارن می گوید: "این اولین بار است که می شنوم درختی این کار را می کند".

وینسلو بریگز در دانشگاه استنفورد الگوی تمایل شمال به جنوب را "جذاب" می داند. او می گوید ، برخی از کاج ها به طور قائم رشد می کنند ، در حالی که برخی دیگر در مورد آن بسیار شلخته هستند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    786 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 مرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir