نگاهی به برترین سیستم‌های آموزشی دنیا در سال 2020

+1
نگاهی به برترین سیستم‌های آموزشی دنیا در سال 2020

جوانان امروز سازندگان آینده جهان خواهند بود. افکار و اعمال آنان براساس آنچه می‌دانند و تجربه می‌کنند، شکل می‌گیرد، به همین دلیل آموزش یکی از بهترین شاخص‌های پیش‌بینی‌کننده موفقیت آینده یک ملت محسوب می‌شود. برترین سیستم‌های آموزشی 2020 بر اساس نظرسنجی جهانی از مجموعه‌ نمرات سه شاخص در سیستم‌های آموزشی کشورهای مختلف اعلام شدند. این سه ویژگی شامل دسترسی به سیستم آموزش عالی توسعه یافته عمومی، حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و آموزش عالی با کیفیت است.بر اساس آمار منتشر شده کشورهای آمریکای شمالی و اروپا بهترین سیستم آموزشی در جهان را دارند.

 

 

برترین سیستم‌های آموزشی سال 2020 به شرح ذیل هستند:

 

 
 

 

ایالات متحده

در این رتبه‌بندی ایالات متحده در جایگاه نخست قرار دارد. سیستم آموزش عمومی در ایالات متحده از طریق مالیات ایالتی تامین می‌شود. طبق اعلام مرکز ملی آموزش، دوره آموزشی دانش آموزان از مهدکودک تا دبیرستان است و حدود 45 درصد  فارغ‌التحصیلان دبیرستانی در مراکز آموزش عالی ادامه تحصیل می‌دهند. هشت دانشگاه  ایالات متحده آمریکا در فهرست 10 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

 

 
 

 

انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان از 5 تا 16 سالگی الزامی است و دانش‌آموزان چهار مرحله برنامه‌ تحصیلی ملی را طی این سال‌ها می‌گذرانند. اختلافات بین مدارس مدرن متوسطه کسب و کار و مدارس کلاسیک منجر به ایجاد مدارس جامع و یکنواخت‌تر در انگلستان شده است(البته اجرای برنامه‌های آموزشی در هر ایالت متفاوت است). ارزیابی دانشجویان انگلیسی در ریاضی‌، علوم و خواندن برنامه OECD نمره متوسط است. دو دانشگاه انگلستان در فهرست 10 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

 

 
 

 

کانادا

آموزش ابتدایی کودکان کانادایی از 5 یا 6 سالگی آغاز می‌شود و این سیستم آموزشی رایگان و اجباری است. قانون اساسی، اختیارات مدرسه را به هر استان واگذار کرده اما ساختار آموزش هماهنگ و متمرکز است. دانشجویان کانادایی در برنامه ارزیابی بین‌المللی دانشجویی OECD نمره بالاتر از حد متوسط کسب کردند. کبک دانشجویان را ملزم می‌کند که قبل از حضور در دانشگاه، به مدت دو سال در مدرسه تخصصی حرفه‌ای حضور یابند.

 

 
 

 

آلمان

مهدکودک یا دوره پیش دبستانی قبل از آموزش ابتدایی در آلمان اجباری است. این روش آموزشی توسط فردریش فروب در سال 1840 معرفی شده است. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در چهار کلاس، به دانش‌آموزان آلمانی توصیه می‌شود که بر اساس عملکرد خود گزینه ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان، رشته‌های ورزشی و یا حرفه و فن را بر اساس شغل آینده خود انتخاب کنند. بر اساس آمار ارائه شده سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، امتیازات مربوط به برنامه ارزیابی بین‌المللی، نمره دانشجویان آلمانی بالاتر از حد متوسط بوده و به طور پیوسته این امتیاز در حال افزایش است.

 

 
 

 

فرانسه

تحصیلات در فرانسه مبتنی بر برنامه درسی ملی است و از 6 تا 16 سالگی اجباری است، البته بسیاری از دانش آموزان در پیش دبستانی هم شرکت می‌کنند. فلسفه یکی از دروس برجسته ومهم در فرانسه محسوب می‌شود.

جایگاه دیگر کشورها در این ارزیابی بعد از سوئیس به ترتیب استرالیا، سوئد، هلند، دانمارک، ژاپن، نروژ، اتریش، نیوزیلند، فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ، اسپانیا، سنگاپور، پرتغال، روسیه، کره جنوبی، لهستان، چین، یونان، جمهوری چک، امارات عربی، آرژانتین، برزیل، ترکیه، افریقای جنوبی، کرواسی، هند، شیلی، مکزیک، قطر، اوکراین، مالزی، رومانی، اسلوونی، مصر، بلغارستان، اسلواکی و لیتوانی است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,091 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 بهمن 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir