تکنیک های تندخوانی کنکور

تکنیک های تندخوانی کنکور

از جمله بهترین روش ها جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان و صرفه جویی در آن بهره گرفتن از تکنیک های تندخوانی کنکور در مطالعه برای آزمون سراسری است. هر چند تأثیر تندخوانی در کنکور انکارناپذیر است. اما باز هم نمی توان آن را جایگزینی برای مطالعه در نظر گرفت. با یادگیری روش های تندخوانی دروس حفظی کنکور می توان به مباحث مسلط شد.
 
به عنوان مثال، با اطلاع از فنون تندخوانی زیست کنکور امکان مرور نکات این درس به کرات برایتان وجود دارد. روش تندخوانی به سبک دانشگاه هاروارد بازده 20 برابری در تسلط شما به مباحث درسی کنکور دارد. پس مطمئن باشید که در صورت استفاده از این روش می توانید به درک عمیقی از مفاهیم و مطالب درسی برسید.

مزایای استفاده از تکنیک های تندخوانی چیست؟

استفاده از تکنیک های تندخوانی کنکور با مزایایی برای فرد کنکوری همراه است. در اینجا مزایای استفاده از روش های تندخوانی دروس حفظی کنکور و دیگر منابع کنکور را خدمت شما عزیزان نام می بریم.

صرفه جویی در زمان مطالعه

شاید به جرأت بتوان گفت که اصلی ترین و مهم ترین مزیت استفاده از تکنیک های تندخوانی کنکور جلوگیری از هدر رفتن زمان و صرفه جویی در آن است.
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که استفاده از روش های تندخوانی دروس حفظی کنکور می تواند به میزان پنج الی شش برابر سرعت مطالعه شما را بالا ببرد.


پس مالاحظه می کنید که استفاده از روش تندخوانی به سبک دانشگاه هاروارد بازده 20 برابری و دیگر تکنیک های تندخوانی کنکور تا چه اندازه می تواند به شما در جلوگیری از اتلاف وقت کمک کند.
در صورتی که، تاکنون طبق روش های معمول مطالعه پیش رفته اید و از الان به بعد تصمیم به استفاده از تکنیک های تندخوانی کنکور گرفته اید به یاد داشته باشید که پیشرفت و مؤفقیت تان به همت، انگیزه، جدیت، پشتکار و تمرین شما وابسته است.

مورد دیگر این که، در صورتی که احساس کردید پیاده سازی فنون تندخوانی زیست کنکور و یا سایر دروس به علت مبتدی بودن زمان زیادی از شما می گیرد در حال حاضر از اجرای آن خودداری نمایید.
به یاد داشته باشید که رسیدن به موفقیت در آزمون سراسری از هر چیز دیگری مهم تر است.

خودداری از عدم تمرکز و یا حواس پرتی

جلوگیری از پرت شدن حواس را می توان از دیگر تکنیک های تندخوانی کنکور در نظر گرفت. این موضوع از آنروست که در صورت داشتن مطالعه ای نادرست و کند تمرکزی در کار نیست.
در زمان کند پیش رفتن سرعت مطالعه امکان بیشتری برای صحبت با اطرافیان، نگاه کردن به تلویزیون و یا خوردن خوراکی دارید. در حالی که، در صورت مطالعه با سرعت بالا مجبور به تمرکز بیشتر جهت افزایش دقت خود را دارید.
 پس مشاهده می کنید که استفاده از تکنیک های تندخوانی کنکور چاره خوب و مفیدی برای افرادی است که مدام از نداشتن تمرکز در زمان مطالعه شکایت دارند.
 
علاقه به مطالعه و بالا رفتن انگیزه

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که علی رغم شروع مطالعه با علاقه زیاد پس از گذشت مدتی خسته می شوید و یا کتاب را به گوشه ای می اندازید.
کندخوانی از جمله عواملی است که موجب ایجاد خستگی در شما می شود.

در صورت کند و آهسته خواندن دروس باید منتظر خستگی چشم ها و پرت شدن حواس و به دنبال آن بی علاقه شدن نسبت به مطالعه هم باشید.
البته این گونه تصور نکنید که در صورت بلد نبودن مطلبی سرسری از آن رد شوید و به هیچ وجه روی آن فکر نکنید.

بلکه، این بدان معناست که با درگیر گردن حواس و مغز خود بر روی یک مبحث آسان که امکان یادگیری سریع تر آن را دارید انگیزه تان را بر روی یادگیری و ادامه مطالعه دروس افزایش دهید.

خودداری از خستگی

جلوگیری از خستگی زود هنگام از دیگر مزیت های یادگیری تکنیک های تندخوانی کنکور و استفاده از آن هاست.
در صورتی که، شما نیز جزء کسانی هستید که سرعت پایینی در مطالعه دارید بروز خستگی جسمی یا روحی در شما دور از ذهن نیست.

لم دادن، خمیازه کشیدن، ایجاد کش و قوس در بدن و در نهایت به خواب رفتن از عوارض خستگی جسمی به دلیل کندخوانی به شمار می روند.
بعلاوه، کاهش درک از مطالب درسی در زمان کندخوانی موجب بروز خستگی ذهنی در شما می شود.



با سه روش طلایی تندخوانی کنکور آشنا شوید
در این بخش شما را با سه روش طلایی تندخوانی کنکور آشنا می کنیم. روش هایی که استفاده از آن ها می تواند آینده شما را تغییر دهد

روش 1 – روش تندخوانی – عبارت خوانی
از جمله بدترین آفت های تندخوانی خواندن کلمه ها به شکل تک تک است. انجام این کار می تواند سرعت مطالعه شما را تا حد زیادی پایین بیاورد. چرا که پس از خواندن هر کدام از کلمه ها توقف کرده و تا رسیدن به کلمه بعد صبر می کنید.
 
روش 2 – روش تندخوانی – خط بردن
این تکنیک همان روشی است که به صورت ناخودآگاه از آن در دانشگاه، مدرسه و یا در زمان خواندن مجلات و روزنامه ها استفاده کرده ایم.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که شیوه همان گذاشتن مداد، خودکار و یا انگشت در زیر متون کتاب است.
این شیوه به صورت مؤثری موجب افزایش سرعت شما در مطالعه می شود.

روش 3 – روش تندخوانی – بالا بردن حوزه دید
این روش را نیز می توان یکی دیگر از شیوه های تندخوانی در کنکور دانست. به کمک روش افزایش حوزه دید می توانید با هر نگاه کردن به متون کتاب عبارات و کلمه های بیشتری را مطالعه کنید.
حال شاید بپرسید که چگونه از این روش استفاده کنیم و اصلاً روش افزایش حوزه دید چیست؟ اگر جواب این سؤال را می خواهید از کمک یک مشاور تحصیلی خبره استفاده کنید.

 
چگونه از تکنیک های تندخوانی کنکور استفاده کنیم؟

در روش تندخوانی کنکور به شما دوستان باید متون کتاب را با چشم هایتان دنبال کنید و اقدام به حرکت چشم ها در طول سطور کنید.

دقت داشته باشید که، هرگز در حین انجام این کار سرتان را تکان ندهید. سطور را با صدای بلند مطالعه نکنید. زیرا در استفاده از روش های تندخوانی کنکور هدف اصلی مطالعه درسی به وسیله چشم و مغز است.
سعی کنید وقفه های به وجود آمده در زمان مطالعه با چشم را تا حد امکان کمتر کنید و در طول تایم های معینی شمار بیشتری از کلمه ها را از زیر نگاه خود بگذرانید.

قبل از آغاز مطالعه حتماً هدفتان را مشخص نماید. این گونه، از مطالعه غیرضروری در طول زمان مطالعه جلوگیری به عمل می آید.
بسیاری از داوطلبان وسواس زیادی را در زمان مطالعه به خرج می دهند و حتی چندین بار جهت مطالعه بخش های خوانده شده به عقب بازمی گردند.

این گونه، تنها از سرعت مطالعه خود کم می شود و وقت بیشتری در حین مطالعه از شما گرفته می شود.

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
431 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir