نحوه پاسخ دهی سر جلسه آزمون

0
یکی از سوالاتی که اغلب از ما می‌پرسید اینه که با چه ترتیبی به سوالات و دروس مختلف جواب بدید. در مورد ترتیب پاسخگویی سوالات جلسه آزمون تکنیک‌های مختلفی وجود داره که شما می‌تونید از تلفیقی از چندتا از اونا سر جلسه استفاده کنید و بهره ببرید اما ترتیب جواب‌دهی به به دروس تا حدی سلیقه‌ای هست ولی باز هم در این مطلب سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم تا بتونید ترتیب خودتون رو انتخاب کنید.

استرس! بلای خانمان‌سوز


اولین و مهم‌ترین نکته سر جلسه آزمون اینه که شما بتونید به خودتون مسلط باشید یا به عبارتی دیگه بتونید اول خودتون رو کنترل کنید.

استرس مخرب‌ترین عامل برای شماست. تجربه نشون داده اکثر افراد درسخون اما مضطرب نتیجه ضعیف‌تری از افرادی که آرامش بیشتری دارن اما کمتر درس خوندن می‌گیرن. بعضی از بچه‌ها ذاتاً استرس زیادی دارن که بهتره به یه متخصص مراجعه کنن. و حتی برای کنترل این موضوع دارو هم میتونن استفاده کنن تا استرس باعث نشه تلاش‌هاشون بی‌ثمر باشه. برای کمتر کردن اضطراب می‌تونید از دمنوش‌ها یا خوراکی‌های آرامش‌بخش هم استفاده کنید.

خانواده نقش پررنگی برای کمتر کردن استرس شما دارن و می‌تونن با حمایت از شما و پشتیبانی از راهی که توی اون قدم گذاشتید بهتون آرامش بدن.

تسلط بر روی مباحث هم خیلی مهمه هرچی بیشتر روی مباحث تسلط داشته باشید استرس شما کمتره پس سعی کنید وقت بیشتری روی درس‌ها بذارید تا سر جلسه با آرامش بیشتری به سوألا پاسخ بدید.

یکی از کارهایی هم که بهتون کمک می‌کنه راز و نیاز و حرف زدن با خداست حتماً قبل امتحان چند دقیقه‌ای تمرکز کنید، با خدا صحبت کنید و ازش آرامش بخواید.


با تکنیک ضربدر و منها سرعت خود را بالا ببرید

بار اول که سوأل‌ها رو می‌خونید سعی کنید سوأل‌های آسون تر که مطمئنید می‌تونید بهش جواب بدید رو حل کنید. کنار سوأل‌هایی که نیاز به وقت بیشتری دارن یه علامت – بذار و کنار اونایی که فکر می‌کنی اصلاً بلد نیستی و نمی‌تونی حل کنی یه × بذار بار دوم که برگشتی و می‌خواستی سوألا رو حل کنی وقت رو بذار روی سوأل‌هایی که علامت – دارن و سعی کن به اونا پاسخ بدی. در نهایت سوأل‌هایی که علامت × دارن رو اصلاً حل نمی‌کنی و وقتت رو با حل کردن بیهوده اون‌ها تلف نمی‌کنی.

برای این تکنیک باید بدونی که خالی گذاشتن پاسخ بعضی سوالات اصلاً ایرادی نداره اما غلط زدن سوالات واقعاً توی رتبه‌ و ترازت تاثیر منفی داره پس نترس و اگر سوألی رو نمی‌دونی خالی بذار.


با تکنیک ضربدر و منها شما می‌تونید همزمان چندین فاکتور رو مدیریت کنید. اول از همه زمان! با انجام این تکنیک شما زمان تلف‌شده‌ی کمتری خواهید داشت چون سر سوألات سخت و وقت‌گیر زمان تلف نمی‌کنید.

فاکتور بعدی که می‌تونید با استفاده از این فاکتور مدیریت کنید استرستون هست. دور اول که به همه سوألایی که بلدید جواب دادید استرستون خیلی کم می‌شه و با آرامش بیشتری سراغ بقیه‌ی سوألات می‌رید و احتمال حل کردنتون بیشتر می‌شه.

با این روش تعداد غلط‌هاتون رو هم می‌تونید مدیریت کنید و اونا رو هم کم کنید. اما در مورد این تکنیک یک نکته مهم باید بدونید اونم اینه که باید بتونید به سوأل‌های سخت همون ابتدا «نه» بگید و اونا رو حل نکنید و زمان براشون نذارید. این سخت‌ترین قسمت این تکنیک هست که خیلی از بچه‌ها نمی‌تونن انجام بدن و تو تله‌اش گیر میفتن. توصیه میکنم جسارت گذشتن از سوالاتی که بلد نیستید یا تسلط ندارید رو با تمرین و تکرار این روش به دست بیارید.


به چه ترتیبی به سوالات جواب بدیم؟

این سوالی هست که که خیلی از بچه‌ها از ما می‌پرسن. جواب دادن به این سوأل کار آسونی نیست و میشه گفت تقریباً سلیقه‌ای هست. اما پیشنهاد ما به شما اینه که ترتیب دفترچه رو به هم نریزید و به ترتیب دفترچه پیش برید چون طراح‌های محترم کنکور براساس یک برنامه‌ریزی دقیق این طور ترتیب سوالات رو طراحی کردن پس سعی کنید ترتیب دفترچه رو به هم نزنید اما اگر به هر دلیلی می‌خواید ترتیب رو به هم بزنید می‌تونید به ترتیب ضرایب دروس پاسخ بدید یا اول درسی رو حل کنید که توی اون بیشتر قوی هستید و اول آزمون که انرژی زیادی دارید به سوألات اون درس پاسخ بدید اینکه شما به چه ترتیبی به سوألات دفترچه پاسخ می‌دید یه امر سلیقه‌ایه اما نکته مهم اینجاست که اگر به یک روش و ترتیب خاص رسیدید همیشه در تمام آزمون‌های آزمایشی همون روش رو ادامه بدید و سر جلسه کنکور هم این ترتیب رو به هم نزنید چون یک سال مغز شما عادت کرده که برای مثال ساعت ۸ تا ۸:۱۵ به سوألات ادبیات پاسخ بده. اگر شما سر جلسه کنکور ترتیب پاسخ‌دهی رو عوض کنید مغزتون دچار سردرگمی می‌شه و امکان داره عملکرد بالایی که ازش انتظار می‌ره رو نتونه داشته باشه پس نتیجه می‌گیریم که مدیریت جلسه آزمون و پاسخ‌دهی سوألات مسأله مهمیه و اگر بتونید به خوبی خودتون رو مدیریت کنید رقباتون رو پشت سر می‌ذارید و از اونا جلو می‌زنید و نتیجه بهتری می‌گیرید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    361 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir