روش مطالعه تاریخ ادبیات کنکور به روش رمزی

+1
روش مطالعه تاریخ ادبیات کنکور مورد سوال اکثر داوطلبان کنکور سراسری است که می خواهند در درس ادبیات درصد بالایی بزنند و به دنبال تکنیکی برتر جهت حفظ و به یادآوری سریع مبحث ادبیات کنکور هستند .
روش مطالعه تاریخ ادبیات , این قسمت از کتاب ادبیات فارسی به زندگی شاعران و نویسندگان اشاره دارد و در آن‌ها از سال تولد، نام آثار آن‌ها و... سخن می‌گوید. به دلیل تعدد زیاد شاعران و نویسندگان امکان به خاطر سپردن آن‌ها نیاز به تمرین و تکرار و مرورهای مستمر دارد. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید بر این قسمت مسلط شوید:

روش مطالعه تاریخ ادبیات , طبق سلیقه‌ی خودتان مطالب این قسمت را با محوریت‌های موضوعی مثل نام آثار، قرن‌ها، تاریخ تولد و... دسته‌بندی کرده و جدا کنید. این کار باعث می‌شود تا مطالب را دیرتر فراموش کنید.

مطالب را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. می‌توانید هر قسمت را با رنگ خاصی بنویسید تا تصویر بهتری در ذهنتان شکل بگیرد.
روش های خاصی برای حفظ کردن آن‌ها به کار بگیرید و حتماً در برنامه‌ریزی روزانه‌ی خود زمانی را برای مرور‌های سریع و منظم آن‌ها در نظر بگیرید.
سؤالات و تست‌های مربوط به این قسمت را چند روز بعد از مطالعه حل کنید و پاسخ‌های خود را بررسی کرده و اشتباهات خود را مجدداً مرور کنید.


 سه روش مطالعه تاریخ ادبیات:

✅1- یك روش خیلی مؤثر اینه که بازیابی کنید بعد از یک ساعت که خوندید (این فاصله خیلی مهمه وگرنه اگر بلافاصله بعد از خوندن بازیابی کنید که معلومه همه رو بلدید.) یه برگه بذارید جلوتون و هر مطلبی از مباحثی که خوندید رو به یاد میارید یادداشت کنید و اون مواردی رو که از قلم انداختید رو کتابو باز کنید و بخونیدش.

✅2- روش دیگه‌ی بازیابی با تست زدن میسر میشه به این صورت که زمانی که شما مبحث رو خوندید اجازه بدید حدوداً دو ساعت بگذره اگر هم تو این دو ساعت بتونید درس دیگه‌ای بخونید و بعد تست‌های تاریخ ادبیات رو بزنید خیلی بهتره (تاکید میکنم که حتماً فاصله باشه بین خوندن و تست زدن) تست ها رو که زدید مسلماً یه سری تست‌ها رو اشتباه زدید یا بلد نبودید حالا صفحه‌ی مربوط به اون تست رو باز کنید و دوباره بخونیدش مطمئن باشید دیگه یادتون نمیره.

✅3 روش دیگه‌ای که برای تاریخ ادبیات می‌تونم بهتون پیشنهاد بدم ضبط کردنه به‌طوری‌که شما دو یا سه بار مطلب رو بخونید و یک بارش رو صدای خودتون رو ضبط کنید. هر وقت که حوصلتون سر میره یا از درس خسته شدید می‌تونید به صدای خودتون گوش کنید و تاریخ ادبیات رو مرور کنید. زمان دیگه‌ای هم که می‌تونید این کار رو بکنید نیم ساعت قبل از خوابه.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    884 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 بهمن 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir