جهش تحصیلی از هرز رفتن استعداد نخبگان جلوگیری می‌کند

0
جهش تحصیلی از هرز رفتن استعداد نخبگان جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوابغ و نخبگان در مدارس خاص آموزش می‌بینند، گفت: براساس قانون جهش تحصیلی زمینه ادامه تحصیلی نخبگان را فراهم می‌کند.

 

جبار کوچکی نژاد با اشاره به انتقاداتی که درباره پرورش استعداد کودکان نخبه و ازبین رفتن استعداد آنها به دلیل تحصیل در نظام آموزشی موجود مطرح می‌شود، گفت: براساس قانون جهش تحصیلی زمینه ادامه تحصیلی نخبگان را فراهم می‌کند وزارتخانه آموزش و پرورش توانایی و استعداد نخبگان را ارزشیابی می‌کند سپس مدرک تحصیلی متناسب را ارائه می‌دهد. قوانین آموزش و پرورش برای شناسایی نوابغ مناسب است در صورتی که فردی ادعا می کند توانایی بالایی دارد می تواند با شرکت در امتحانات استعداد خود را اثبات کرده و مدرک متناسب را دریافت نماید.

 

نوابغ و نخبگان در مدارس خاص آموزش می‌بینند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در آموزش و پرورش نوابغ و نخبگان در مدارس خاص آموزش دیده و مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند، اظهار کرد: بنیاد ملی حمایت از نخبگان، نوابغ را در نظام آموزش عالی و مدارس شناسایی کرده و تحت پوشش خود قرار می دهد.

تنوع مدارس دانش‌آموزان را طبقه‌بندی می‌کند

کوچکی‌نژاد بیان کرد: در دنیا دانش‌آموزان بدون دسته بندی و توجه به توانایی و استعدادشان در کنار سایرین آموزش می‌بینند با این وجود در ایران مدارس خاص و ویژه‌ برای آموزش نخبگان در نظر گرفته شده این تنوع دانش‌آموزان جامعه را طبقه‌بندی کرده و باعث سرخوردگی برخی از آنها و یا خودبرتربینی برخی دیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه بهتر است تنوع مدارس کاهش پیدا کند تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر بدون طبقه‌بندی آموزش ببینند، اظهار کرد: آموزش و پرورش بایستی برای تقویت استعداد دانش‌آموزان نخبه، آموزش‌های ویژه ای خارج از زمان مدرسه برای آنها در نظر گیرد به گونه‌ای که نخبگان در کنار سایر دانش‌آموزان در مدرسه مهارت‌های زندگی را بیاموزند، و در خارج از زمان مدرسه برنامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از هرز رفتن استعداد آنها داشته باشد.

طرح شهاب بهترین راه برای پرورش استعداد دانش‌آموزان نخبه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شهاب، خاطرنشان کرد: طرح شهاب از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نخبگان کشور اجرا می‌شود و هدف آن شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان است این روش بهترین راه برای پرورش استعدادهای دانش آموزان است چراکه مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان با آن شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرهای بسیاری در رابطه با توانایی و استعداد کودکی 6 ساله مطرح شده اما والدین این کودک ادعا می‌کنند زمانی که به مسئولان برای حمایت مراجعه می‌کنند نه تنها حمایتی از کودکشان نمی‌شود بلکه در این مسیر سنگ اندازی‌هایی نیز صورت می‌گیرد به گفته این والدین، مسئولان آموزش و پرورش معتقدند که کودک در هر سطح هوشی هم که باشد باید دوره اول ابتدایی را طی کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,271 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 مهر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    سوال: نام خلیج جنوبی ایران؟
    پاسخ:*
    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های واقعا جامع انسانی
    همراه من
    کتاب های برنامه ریزی
    کتاب های لقمه

    دسته بندی مطالب

    کتاب های موضوعی
    کتاب های پاور تست

    آخرین نظرات ارسالی

    باسلام کتاب عربی جامع مهر وماه یکی از کتاب های بسیار قوی مناسب
    سارا 1403/04/31 - 15:29
    بورسیه🙂
    سلام وقت بخیر من تو اردیبهشت این کتاب رو از سایت خریداری کردم و
    سلام ببخشید من عینکی هستم می تونم وارد این رشته بشم؟
    مصیب 1403/04/27 - 21:58
    بد نبود
    ببخشید کتاب که الان در دسترس هست برای کنکور 1404 مناسبه؟

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir