پرداخت 450 هزار میلیارد تومان خسارت در مدارس کشور

0
پرداخت 450 هزار میلیارد تومان خسارت در مدارس کشور

"سال گذشته بیش از 450 هزار میلیارد تومان خسارت در مدارس کشور پرداخت شد . " تحسیری یکی از فعالان صنعت بیمه در حالی این خبر را اعلام می‌کند که مجموع حق بیمه حوادث دریافتی از دانش آموزان تنها 500 هزار میلیارد تومان بوده است. ضریب پرداخت خسارت 90 درصدی حالا دست اندرکاران بیمه و آموزش پرورش را به فکر پیش گیری انداخته است.

بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت آموزش پرورش و بیمه معلم منعقد شده طرح تحصیل بدون آسیب در 390 مدرسه تا پایان امسال اجرای می شود. با اجرای این طرح 195 مدرسه پسرانه به زمین چمن مصنوعی و 195 مدرسه دخترانه به کفپوش گرانولی تجهیز می شوند. تحسیری مدیرعامل بیمه معلم بر این باور است که اجرای این طرحی می تواند از میزان خسارت پرداختی توسط این شرکت بکاهد.

البته تجهیز مدارس توسط این بخش خصوصی به همین جا ختم نمی شود و طبق گفته های مسئولان 280 مدرسه به ویژه در نقاط محروم به سیستم های سرمایشی و گرمایشی تجهیز خواهند شد. مهرزاد حمیدی معاون تریب بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش در اینباره می گوید: در حال حاضر حدود 13 میلیون دانش آموز و 107 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که اعتبارات دولتی به تنهایی نمی تواند هزینه های لازم برای تجهیز آنها را تامین کند و نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

آمارهای اعلامی از طرف مسئولان نشان می دهد 40 تا 42 درصد کلاس‌های درس وسایل گرمایشی استاندارد ندارند و همچنان از بخاری‌های غیر استاندارد برای گرمایش در کلاس‌های درس استفاده می‌شوند که وزارت آموزش پرورش به تنهایی توان استانداردسازی آنها را ندارد.

مدیر کل آموزش پرورش تهران هم پیش از وضع نامناسب 600 مدرسه در پایتخت خبر داده بود . البته آنگونه که دولتمردان اعلام کرده اند شرایط در شهرستان و استان های محروم بسیار وخیم تر از تهران است . آنگونه که مجاوری مشاور آموزش پرورش می گوید این وزارتخانه وارد مذاکره با شرکت های خصوصی شده تا این شرکت شرایط بهتری را برای دانش آموزان کشور رقم زنند. به گفته او ،" هم اکنون درخواست های متعددی در این رابطه به کمیته منابع درآمدی و اقتصادی وزارت آموزش پرورش ارائه شده که این پیشنهادات بعد بررسی و تایید در این کمیته وارد مذاکره با شرکت رفاه فرهنگیان می شوند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,063 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir