آزمون ملی دانش مغز برگزار می‌شود

0
آزمون ملی دانش مغز برگزار می‌شود

 چهارمین دوره آزمون ملی دانش آموزی حوزه علوم اعصاب با عنوان دانش مغز برگزار می‌شود. در چهارمین دوره از برگزاری این رویداد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از آن حمایت می‌کند. آزمون ملی دانش مغز به صورت سراسری در تهران و مراکز استان‌ها توسط انجمن علوم اعصاب ایران برپا شده است که در زمان برگزاری مرحله نخست آزمون یعنی 23 آذر دانش‌آموزان کشور به رقابت می‌پردازند. برگزیدگان این مرحله پس از گذراندن دوره‌های آمادگی، در دوره دوم مسابقه که به زبان انگلیسی است، شرکت خواهند کرد.

دانش آموزان برای ثبت نام در این آزمون تا 10 آذر ماه مهلت دارند و تمامی دانش آموزان 13 تا 18 ساله (رشته‌های مختلف) می‌توانند جهت ثبت‌نام به وب‌سایت این مسابقه مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول این آزمون تعداد 30 نفر از دانش آموزان با توجه به نمره اکتسابی، انتخاب و در اسفند ماه امسال تحت آموزش کوتاه مدت فشرده قرار خواهند گرفت و برای آزمون مرحله دوم در فروردین ماه 1397 آماده خواهند شد. نفر برتر مرحله دوم به عنوان نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات جهانی، تابستان سال آینده به برلین اعزام خواهد شد.

همچنین نمایندگان ایران در سه دوره گذشته مسابقات جهانی این حوزه شرکت کرده‌اند و عناوین چهارمی و پنجمی را در دو دوره گذشته کسب کرده‌اند.
مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد. این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

این مسابقات در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۳۰ کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده است و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به این ترتیب بیش از 30000 دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این مسابقات تحت پوشش گسترده خبری در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد. در ایران نیز این مسابقه امسال برای چهارمین بار در ایران زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی به صورت کشوری و در دو مرحله برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,872 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir