گزینش در مدارس سمپاد باید محدودتر شود

0
گزینش در مدارس سمپاد باید محدودتر شود

دانش آموزان سمپادی که تیم المپیاد زیست شناسی را تشکیل می دهند معتقد هستند باید گزینش در مدارس سمپاد محدودتر شود.

 

در حالی امروز بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ که به میزبانی ایران برگزار شد، به پایان می رسد و برگزیدگان خود را می شناسد که تیم ایران با حضور دو دانش آموز دختر و دو دانش آموز پسر یکی از امیدهای امسال این المپیاد هستند.

پارمیدا سادات پزشکی و سارا محمدی هر دو از مدرسه فرزانگان یک تهران که سال تحصیلی پیش رو در مقطع دوازدهم به تحصیل خود ادامه می دهند و نیکان امیرخانی و مهدی مسرور از مدرسه علامه حلی ۳ تهران که امسال وارد دانشگاه می شوند، چهار دانش آموز المپیادی امسال ما در رشته زیست شناسی هستند.

آنها معتقدند برای کسب رتبه اول تلاش می کنند اما هدفشان را گذاشته اند تا با تعامل با دیگر شرکت کنندگان این المپیاد، بتوانند ایران را به بهترین شکل ممکن به این دانش آموزان معرفی کنند و سفیر فرهنگی برای کشورشان باشند.

سارا محمدی درباره وضعیت امکانات و پیشرفت درس زیست شناسی در سطح مدارس کشور به خبرنگار مهر گفت: از لحاظ علمی باید این درس بیشتر تقویت شود و چون علمی کاربردی است باید در سطح مدارس عادی نیز مورد توجه قرار بگیرد که جز با بهتر شدن وضعیت آزمایشگاه ها امکان پذیر نیست.

آنها که همگی هدفشان تحصیل در رشته پزشکی است معتقدند تحصیل در رشته پزشکی هدفشان نیست اما در کشور ما جا افتاده است که همه به اجبار این رشته را هدف قرار دهند و از سوی دیگر بستر پژوهش و کار علمی نیز در کشور به گونه ای مهیا نیست که هم فرد بتواند به کارهای پژوهشی برسد و هم گذران زندگی کند.

این دانش آموزان همگی در مدارس سمپاد تحصیل کرده اند و با توجه به فراز و فرودهای بحث درباره حذف مدارس سمپاد پایه اول متوسطه این موضوع که عموم المپیادی های ایران از مدارس سمپاد هستند قابل تامل است.

پارمیدا سادات پزشکی درباره رضایت از مدرسه سمپاد گفت: من بسیار از مدرسه خود راضی بودم و سال هایی که در این مدرسه گذراندم رضایت از زندگی ام را بالا برد. اما با بحث گزینش بهتر برای مدارس سمپاد موافقم که در واقع باعث می شود آدمهای کمتر اما با پایه علمی بهتر وارد این مدارس شوند. این مدارس از پایه ششم تا هشتم راهنمای خوبی برای دانش آموزان هستند.

اما نیکان امیرخانی درباره این موضوع که معتقدید چه تحولی باید در سطح مدارس ما رخ بدهد، بیان کرد: زیر ساخت های علمی ما باید جوری تغییر کند که اساس کار بچه ها از طریق دیدن و مشاهده و آزمایشگاه باشد و در گزینش نخبه ها یک آزمون نمی تواند نشان بدهد که چه کسی نخبه است بلکه باید راه های دیگر هم امتحان شود.

مهدی مسرور نیز گفت: به نظر من باید کمی تمرکز روی کتاب های درسی کم شود و لازم نیست همه معلم ها یکسان تدریس کنند و باید به آنها آزادی عمل داده شود. بحث آزمایشگاه و توجه به آن نیز بسیار مهم است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    4,361 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir