تجهیز ۲۵ درصد مدارس ایران به فناوری‌های هوشمند آموزشی

0
تجهیز ۲۵ درصد مدارس ایران به فناوری‌های هوشمند آموزشی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که به دعوت رسمی وزیر آموزش و علوم روسیه در اجلاس بین‌المللی «ICT در آموزش» شرکت کرده بود، در سخنرانی خود در مجمع وزرای آموزش‌ و پرورش شرکت‌‌کننده در این اجلاس، با تشریح دیپلماسی آموزشی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نظام آموزشی در جمهوری اسلامی ایران با 99 درصد پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، بیش از 85 درصد نرخ جذب در دوره متوسطه، تحت پوشش قرار دادن بیش از 96 درصد دختران در سن تحصیل و نسبت برابر جنسیتی آموزش بین پسران و دختران حدود 49 درصد به 51 درصد، یکی از نظام‌های فراگیر آموزشی در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به نقش ایران در آموزش دانش‌آموزان اتباع خارجی، گفت: فراهم آوردن دسترسی برابر برای همه دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده از سایر کشورها از منحصربه‌فردترین ویژگی نظام آموزشی ایران است؛ به عنوان مثال کشور افغانستان بیش از 450 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در ایران دارد که این دانش‌آموزان مانند دانش‌آموزان ایرانی و در یک سیستم آموزشی مشابه و رایگان تا پایان دوره متوسطه تحصیل می‌کنند.

بطحایی در خصوصت فعالیت ایران در توسعه فناوری در آموزش نیز افزود: در این مورد، 75 درصد مدارس ایران در طرح اتصال به شبکه‌های داخلی و جهانی متصل شده‌اند و بیش از 25 درصد از مدارس با ابزارها و فنّاوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هوشمند آموزشی در کلاس و مدرسه تجهیز شده‌اند و با بهره‌گیری از ابزارهای آموزش مجازی (MOOC)، حدود 54 درصد از جمعیت یک‌میلیونی معلمان ایران را برای استفاده از فناوری‌های هوشمند آموزش داده و توانمند کرده‌ایم؛ ضمن اینکه توسعه منابع دیجیتال، تولید محتوای کتاب‌های درسی مدارس ایران را به‌صورت الکترونیکی و تعاملی و برگزاری جشنواره‌های تولید منابع آزاد آموزشی دیجیتال بین معلمان و دانش‌آموزان، از جمله پروژه‌های موفق آموزش‌ و پرورش ایران بوده است.

وی، افق آینده فناوری آموزش در وزارت آموزش‌ و پرورش را روشن دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا با طراحی یک اکوسیستم پویا که تا پایان سال 2018 به بهره‌برداری خواهد رسید، یک فضای مجازی ایمن، پاک و امن را برای دانش‌آموزان در راستای ایجاد عدالت آموزشی در دسترسی به محتوا و خدمات آموزشی فراهم کند و در این اکوسیستم، با ایجاد هویت الکترونیکی برای دانش‌آموزان، فعالیت‌های آنها به‌صورت هوشمند رصد خواهد شد و متناسب با نوع استفاده از محتوا و خدمات ارائه‌شده، هدایت خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این اکوسیستم به‌منظور ساماندهی ظرفیت‌های بخش خصوصی، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به دانش‌آموزان در حال شکل‌گیری هستند و دولت سعی دارد در این حوزه نقش تصدی‌گری را بر عهده داشته باشد و صرفاً به وظیفه تنظیم مقررات بپردازد تا بخش خصوصی بتواند به حداکثر شکوفایی ممکن در ارائه خدمات باکیفیت دست یابد.

وی بر اهمیت پیاده‌سازی کامل فناوری‌های نوین آموزشی ICT در آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تعامل و بهره‌مندی از تجربیات جهانی سایر کشورها و در اختیار قراردادن تجارب ملی اعلام کرد و اظهار داشت: این رویداد بزرگ و مهم می‌تواند سرآغاز شروع تعاملات گسترده ما باهم درحرکت به سمت اهداف مشترک جامعه جهانی باشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,450 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های جامع انسانی
    کتاب های جامع ریاضی

    دسته بندی مطالب

    کتاب های امتحانِت
    کتاب های پرسش های چها گزینه ای

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir