ورود به بازار کار بدون کسب مهارت امکانپذیر نیست

0
ورود به بازار کار بدون کسب مهارت امکانپذیر نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر آموزش مهارت به جوانان به منظور آماده‌سازی آنان برای ورود به اشتغال و جامعه تاکید کرد‌.

علی زرافشان در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: یکی از مسایل امروز جامعه اشتغال جوانان است که ورود به آن بدون کسب مهارت لازم امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در آموزش مهارتی ضروری و جدی است و باید به آموزش مهارت در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش توجه کنیم.

زرافشان بیان کرد: ۷۵ درصد شاغلان در کشور دارای مدرک دیپلم و فارغ‌التحصیل مدارس هستند و ۲۵ درصد شاغلان تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر سرمایه‌گذاری درباره مهارت‌آموزی پیش از دانشگاه ایجاد شود، در ورود به اشتغال کمک بیشتری به دانش‌آموز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه، توسعه کمی و کیفی آموزش مهارتی را به عنوان یک تکلیف عمومی مدنظر داریم و باید ۵۰ درصد دانش‌‌آموزان دوره متوسطه در شاخه فنی وحرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل شوند.

زرافشان از مرحوم علاقمندان یاد کرد که هوشمندانه برای توسعه آموزش هنرستان و هرم شغلی کشور تلاش کرد و تربیت تکنسین را سامان و انسجام داد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تاسیس آموزشکده‌ها و دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسط مرحوم علاقمندان آغاز شد و فلسفه تاسیس کاردانی پیوسته و تربیت تکنسین در آموزش و پرورش و آموزش عالی تحقق پیدا کرد.

وی عنوان کرد: قانون برنامه پنجم و ششم توسعه تاکید می‌کند که وزارت علوم موضوع کاردانی پیوسته را دنبال کند و دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای باید در برنامه ۵ ساله به مرتبه تکنسینی برسند و با دریافت مدرک کاردانی وارد بازار کار شوند.

زرافشان بیان کرد: در شورای پذیرش دانشجو در دانشگاه، آموزش و پرورش بحث کاردانی پیونسته را برای کنکور سال ۹۸ پیشنهاد کرده است و زمینه مساعدی است که از سال ۹۸ بچه‌ها در حیطه برنامه درسی ۵ ساله تحصیل کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ کارگروهی در آموزش و پرورش تشکیل شده است همچنین حوزه برنامه درسی را با همکاران در دانشگاه شروع کردیم و ظرف یک سال برنامه درسی را بازنگری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح ستاد باید نزدیک باشد تا بتوان اجرای برنامه‌ها را به سمت کاردانی پیوسته پیش ببریم.

زرافشان اظهار کرد: محور برنامه درسی، اجرای دوره کاردانی پیوسته، تدوین برنامه و اجرای دوره تربیت هنرآموز در این تفاهم نامه ذکر شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در طول سال‌های آینده مصوبه ای در شورای پذیرش داشتیم که در کنکور ۹۷ هنرآموزان فنی و حرفه‌ای بدون آزمون وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند و برای کنکور ۹۸ هم این موضوع پابرجاست تا برای سال‌های بعد نیز استمرار پیدا کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک دانشگاه مهارتی بالا دانست که می‌تواند به آموزش و پرورش در توسعه کیفی و کمی آموزش فنی کمک کند.

زرافشان گفت: تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش یکی از این ظرفیت‌‌هاست که در آزمون استخدامی امسال ۱۵ هزار نفر ردیف استخدامی داریم تا استادکار و هنرآموز تربیت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم نامه گام‌های بلندی برای توسعه آموزش مهارتی برداریم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,329 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir