در حق معلمان حق التدریس نباید اجحاف کرد

0
در حق معلمان حق التدریس نباید اجحاف کرد
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حق معلم حق التدریسی که همانند معلم رسمی در کلاس درس زحمت می‌کشد نباید اجحاف کرد گفت: باید ابتدا کسی را که زحمت کشیده و ۱۰سال در کلاس شما بوده را تعیین تکلیف کنید و سپس به دنبال جذب نیروی جدید بروید.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی درباره چالش های جذب و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم است. تا دهه ۱۳۷۰ بحث تربیت نیروی انسانی از طریق مراکز تربیت معلم و تربیت مدرس مطرح بود.

وی افزود: از دهه ۷۰ به بعد گفته شد مراکز تربیت معلم وجود نداشته باشند و از طرق دیگر جذب نیرو انجام شود. در سال ۸۸، ۱۰۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند و قبلتر از آن هم ۱۰۰ هزار نفر از طریق آزمون جذب شده بودند و  در مجموع ۲۰۰ هزار نفر به نیروی انسانی آموزش و پرورش اضافه شدند.

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که آیا برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته که باید دوره‌های یک ساله را بگذرانند حقوف تعلق می‌گیرد گفت: طبق قانون نه تنها حقوق تعلق نمی‌گیرد بلکه هزینه شرکت در کلاس ها را هم باید بپردازند.  اما مشکل دیگری فارغ از این موضوع وجود دارد و آن این است که  چرا بخشی از حقوق فردی که رسما از طریق کنکور سراسری در دوره کارشناسی دبیری پذیرفته شده را کسر می کنند؟ این خوب نیست و قرار نیست از حق اینها بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره یک ساله صلاحیت حرفه ای هم نمی‌تواند معلمی طبق شاخص های سند تحول بنیادین به ما تحویل دهد عنوان کرد: ۹۲۸هزار فرهنگی داریم که تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از آنها بازنشسته می شوند و باید روی جذب نیروهای جایگزین دقت کنیم.

وی درباره تبصره های تکمیلی ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و ضرورت های آن گفت: اگر معلمی  ۱۰ سال در کلاس درس باشد اما لایق نباشد ما خیانت کردیم. اما اگر آن معلم را به دوره های ضمن خدمت فرستادیم و آموزش دادیم دیگر نمی‌توانیم بگوییم دانش آموز در این سیستم فدا شده است و کم کاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۴ از آموزش و پرورش خواستیم آمار نیروهای پیش دبستانی را بدهد و آنها اعلام کردند ۲۸ هزار نیرو داریم که ۲۲هزار نفر حائز شرایط بودند و ۱۶ هزار نفر نیز با شاخصه‌هایی به صورت حق التدریس جذب شدند. یک نفر آمار را ۳۰ هزار نفر و یک نفر آمار را ۴۰ هزار نفر اعلام می‌کند و این تناقض آماری اشکال کار است.

احمدی لاشکی ادامه داد: اگر قرار است در سال جدید ۱۵هزار نیروی جدید جذب کنید، ابتدا این موضوع را تعیین تکلیف کنید که آیا برای نظام بد نیست که در شرایط برابر تدریس و به عنوان مثال در سه کلاس درس در یک مدرسه، یک معلم  رسمی، یک معلم حق التدریس و یک آموزشیار نهضت که جذب شده در حقوق و مزایا متفاوت باشند؟ این در شان نظام نیست. در حق معلم حق التدریسی که همانند معلم رسمی در کلاس درس زحمت می کشد نباید اجحاف کرد. باید ابتدا کسی را که زحمت کشیده و ۱۰ سال در کلاس شما بوده را تعیین تکلیف کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,460 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 خرداد 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir