وزیر آموزش و پرورش گفت: واقعاً هیچ اجباری به ولی دانشآموز نباید شود و خدای ناکرده از روشهای ضدتربیتی نباید استفاده کنیم مثلا کارنامه را گرو بگیریم یا از ثبتنام خودداری شود به دلیل اینکه ولی دانشآموز به مدرسه کمک مالی نمیکند.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح خواهرخواندگی مدارس در جمع خبرنگاران، گفت: این طرح با هدف تقویت برابری آموزشی بین مدارس برخوردار و مدارس کمبرخوردار و محروم، افزایش روحیه تعاون، همدلی و همافزایی و استفاده بهینه از امکانات موجود اجرا میشود.
وی با بیان اینکه حدود یکصد مدرسه در کل کشور در این طرح شرکت میکنند، بیان کرد: این طرح هم اکنون با شتاب بیشتری در حال اجراست و مقرر شده در استانهای محروم همچون استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان و ... اجرایی شود.
بطحایی ادامه داد: به نظر میرسد استان تهران یکی از مناطق برخوردار از لحاظ امکانات آموزشی در سطح کشور است، ولی اینگونه نیست و اگر سرانه مطلوب فضاهای آموزشی را در سطح کشور رتبهبندی کنیم، استان تهران جزوضعیفترین استان هاستو
وی با اشاره به وجود برخی ناهماهنگیها بین مراکز مختلف پیشدبستانی و مهدهای کودک در ارائه خدمات، خاطرنشان کرد: دوره پیشدبستانی به ۲ دوره اول و دوم تقسیم میشود و تابع یک سری برنامه رسمی ابلاغ شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مهدهای کودکی که اجازه برگزاری دوره پیشدبستانی را ندارند، در صورت انجام این مهم مرتکب تخلف شدهاند که در تلاش هستیم هماهنگیای لازم بین وزارت کار و سازمان بهزیستی در جهت رفع این مشکل صورت گیرد.
وی افزود: بخشی از نارساییها مربوط به مهدکودکهایی است که مکلف به برگزاری دوره پیشدبستانی نیستند، ولی به درخواست اولیا، آموزشهای پیش دبستانی را به فرزندان آنان که هنوز از لحاظ رشد به مرحله کافی نرسیدهاند، ارائه میدهند که قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش درباره کمکهای اجباری در مدارس گفت: واقعاً هیچ اجباری به هیچ، ولی دانشآموز نباید شود و خدای ناکرده از روشهای ضدتربیتی نباید استفاده کنیم مثلا کارنامه را گرو بگیریم یا از ثبتنام خودداری شود به دلیل اینکه، ولی دانشآموز به مدرسه کمک مالی نمیکند.
وی افزود: البته از آن طرف هم از اولیای دانشآموزان، این درخواست را دارم که مدارس بدون کمک آنها امکان ارائه خدمات آموزشی و پرورشی را ندارد.
بطحایی اظهار کرد: هم اکنون نیم میلیون دانشآموز در کشور وجود دارد که به دلیل عدم دسترسی به مدرسه در منطقه تحت پوشش، در مدارس شبانه روزی تحصیل میکنند و این افتخاری برای مدارس شبانهروزی است که توانستهاند نرخ تحت پوشش را بالا برده و دانشآموزان را حمایت کنند.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: