نحوه مشاهده و «اعتراض» به نمرات امتحان نهایی

0
نحوه مشاهده و «اعتراض» به نمرات امتحان نهایی
محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اتمام امتحانات نهایی در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، درباره انتشار نمرات اظهار کرد: نمرات معمولا همیشه در نیمه اول تیر ماه به کارنامه می‌رسند. در حال حاضر نیز نمرات برخی از دروس تعیین شده و عمده تصحیح‌ها انجام شده است. درس به درس متفاوت است.

وی همچنین درباره نحوه اعتراض دانش آموزان نسبت به نمرات خود، توضیح داد: دانش آموزان نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir نمرات خود را ببینند و اگر اعتراضی دارند آنجا ثبت کنند.

امسال امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم و همچنین متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در نوبت خرداد، از ۳۱ اردیبهشت آغاز و با برگزاری آخرین امتحان طی امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد، پرونده امتحانات نهایی خرداد ماه سال جاری بسته شد.

بنا بر اظهارات مسئولین آموزش و پرورش، افراد امین و مسلط به موضوع تدریس و آزمون، برای طراحی سوالات این آزمونها انتخاب شده‌ بودند و طراحی تمام سوالات چه آزمون‌های داخلی و چه خارجی در فضای قرنطینه کامل انجام شد. هچنین بعد از طراحی سوالات، سوالات رمزنگاری شده و یک روز قبل از آزمون برای روسای حوزه‌های برگزاری امتحانات ارسال شده بود. به طوری که امنیت رمزنگاری‌ها بسیار بالا بوده و قفل این رمزها مگر با رمز اصلی به هیچ عنوان قابل بازگشایی نبود.

تکثیر سوالات در روز برگزاری امتحانات نیز در اتاق قرنطینه پس از دریافت رمز انجام و مسئولان معتقد بودند با این سازوکار امکان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را به صفر رساندند.

تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانات نهایی از خرداد سال گذشته به صورت آزمایشی برای حوزه‌های خارج از کشور و از دی‌ماه ۱۴۰۱ برای یک حوزه در هر استان انجام شد و از خرداد امسال، تصحیح دستی برگه‌ها به کلی جمع و تصحیح برگه‌ها در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام شد.

در تصحیح الکترونیکی، مصحح دوم نظرات مصحح اول را نمی‌بیند و اگر اختلاف نظری بین مصحح اول و دوم وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود. همچنین سه نوبت، راهنمای تصحیح به سوالات ارسال می‌شود و برای مصححینی ابلاغ صادر می‌شود که مورد تایید گروه‌های آموزشی باشند. نهایتا جمع نمره هر صفحه را سامانه انجام می‌دهند و نمره نهایی را هم سامانه، جمع و ثبت می‌کند.

در همین راستا پیش‌تر محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برخورد با۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خبر داده و تصریح کرده بود: این موارد تقلب و تخلف شامل همراه داشتن جزوه، یادداشت، بی‌نظمی در جلسه و همراه داشتن وسایل الکترونیکی است؛ در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع نظارتی نیز این پرونده‌ها ارجاع داده شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    621 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 خرداد 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir