درهفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزیر آموزش و پرورش موضوع حذف آزمون مدارس سمپاد در پایه هفتم را بررسی کرد.
پس از پایان این جلسه عزتالله ضرغامی عضو شورا در پیامی از احتمال برگزاری آزمون دوره متوسط اول برای سال جاری خبر داد و اینکه اصلاحات انجام گرفته توسط شورای عالی آموزش و پرورش در بحث مدارس سمپاد برای سالهای آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.
اعلام این خبر از سوی عضو شورای عالی فضای مجازی، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پیام توئیتری خود عنوان کرد: دوست عزیزی به خلاف جمع بندی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با اطلاعات نادرست، مباحث جلسه را رسانهای کرد. فضای آشفته امروز رسانه ها و نگرانی برخی خانواده ها دستپخت ایشان بود. همچنان بر وعده خود برای دور کردن اضطراب از دانشآموزان و جمع کردن بساط مافیایی آزمونها پایبند هستیم.
البته در پیام وزیر آموزش و پرورش حرفی از مدارس سمپاد و وضعیت برگزاری آزمون پایه هفتم برای سال جاری مطرح نشد و نظرات متفاوت و گاه متناقضی که در این رابطه شنیده میشود موجب سرگردانی و بلاتکلیفی دانشآموزان و خانوادههای آنها شده است تا جایی که حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در نامهای خطاب به رئیس جمهور درخواست امضای هرچه سریعتر مصوبه لغو آزمونها را مطرح کرد و عنوان کرده است: با توجه به حواشی پدید آمده در خصوص مصوبه حذف آزمونهای ورودی مدارس خاص توسط شورای عالی آموزش و پرورش به استحضار میرساند؛ ادامه حواشی مذکور تحقق طرحهای کارشناسی شده در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش را با چالش جدی مواجه میکند.
در همین رابطه سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم، اظهار کرد: مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف تمامی آزمونها در دوره ابتدایی و بالطبع حذفآزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد، موجب ایجاد برخی اعتراضات شده است و با توجه به ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع در جلسهای که اخیرا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد این مسئله مطرح شد که قرار است آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم برای امسال برگزار شود و از سال 98 آزمون برگزار نشود.
وی افزود: همه مخالف تنوع مدارس هستند و باید شرایطی ایجاد شود که در آموزش و پرورش شاهد دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی باشیم و با حذف انواع مدارس خاص برای افزایش کیفیت مدارس دولتی برنامهریزی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: در سایر کشورها از جمله آلمان نیز تنوع مدارس حذف شده و دانشآموزان با استعدادهای مختلف در کنار هم تحصیل میکنند. باید توجه داشت که جدا کردن دانشآموزان از یکدیگر مسائل و مشکلات متعددی را به همراه دارد و حتی در برخی مواقع شاهد رقابت برای حضور در مدارس خاص بودیم.
ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: تحصیل تمام دانشآموزان در کنار یکدیگر و حضور دانشآموزان تیزهوش در مدارس دولتی نیازمند افزایش کیفیت این مدارس و کاهش تراکم کلاسهای درس است.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: