آغاز سال تحصیلی از یکم مهر و به صورت آموزش ترکیبی

0
آغاز سال تحصیلی از یکم مهر و به صورت آموزش ترکیبی
وزیر آموزش و پرورش گفت: شروع سال تحصیلی از 15 شهریور می باشد ولی کیفیت شروع سال تحصیلی به صورت حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی قابل تغییر است و این بستگی به وضع مناطق خواهد داشت.

حاجی میرزایی با حضور در برنامه نگاه یک شنبه شب شبکه یک سیما افزود: ما مسئولیت بزرگ در سال تحصیلی آینده بر عهده داریم و از یک سو خانواده‌ها، فرزندان خود را در اختیار آموزش و پرورش برای تعلیم قرار می‌دهند و از سوی دیگر حکومت، آینده جامعه را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

وی تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش قابل تعطیلی نیست و در شرایط کرونا در سال گذشته تدابیری انجام شد.

حاجی میرزایی درباره زودتر شروع شدن سال تحصیلی آینده نیز گفت: اگر کاستی‌هایی در سال تحصیلی گذشته اتفاق افتاده را جبران کنیم و هم زمان بیشتری داشته باشیم تا اگر چنین بحرانی شدت گرفت و ناگزیر به تعطیلی بیشتر بودیم و از بستر مجازی؛ آموزش را به صورت غیرحضوری انجام دهیم، فرصت کافی را در اختیار داشته باشیم.

وی گفت: حدود ۴۰ درصد مدارس، تعداد دانش آموزان به گونه‌ای است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم کلاس‌ها را دایر کنیم اما مدارسی که تراکم دانش آموزان بالاست؛ دانش آموزان را به دو دسته تقسیم می‌کنیم و بر اساس آن، گروهی از دانش آموزان در روزهایی که به صورت حضوری حاضر می‌شوند بخشی از درس را فرا می‌گیرند و در روزهای دیگر که در کلاس حاضر نیستند بخش دیگری از همان درس را به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت این نوع مدارس که روزهای پنجشنبه تعطیل بود را داده است تا از شش روز کاری برای آموزش استفاده کنیم و اگر شرایطی با وضع سفید باشد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: در دنیا تصویر روشنی از آینده وجود ندارد و باید منعطف عمل کنیم و بر این اساس برنامه آموزشی را به صورت ترکیبی طراحی کرده‌ایم و متناسب با وضع استانی تصمیم گیری کنیم.

وی درباره شروع کلاس‌های حضوری در برخی از مدارس خاص در تهران نیز گفت: در مدارس دولتی این کار انجام نمی‌شود ولی ممکن است در برخی از مدارس غیردولتی این کار انجام شده باشد که به دلیل عدم آگاهی از مقررات بوده است که با تذکر وزارت آموزش و پرورش ملزم به رعایت شده‌اند و اگر این نوع مدارس از مقررات تخطی کنند شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بر اساس مجازات‌های پیش بینی شده اعم از تعلیق یا لغو امتیاز آنها برخورد خواهد کرد.

حاجی میرزایی درباره آموزش از طریق تلویزیون افزود: کمک تلویزیون بسیار مؤثر، به موقع و مسئولانه بود که بیش از دو هزار برنامه ضبط و پخش شد که بیشتر این برنامه‌ها به صورت زنده ارائه شد و کمک بزرگ این برنامه‌ها، بارگذاری محتوای آنها در شبکه شاد بود و دستیاری برای معلمین بود.

وی تصریح کرد: یکی از قدم‌های بزرگ در جهت عدالت آموزشی از طریق برنامه‌های آموزشی پخش شده از تلویزیون بود و طی گفتگویی که انجام شده، خواهان استمرار آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلویزیون بر اساس نظرسنجی‌های استانی قابل قبول بوده است افزود: بر اساس گزارشات، یکی از دروس ریاضی بیش از یکصد هزار بار دانلود شده است و مجموعه دروسی که بارگذاری شد طبق گزارش صدا و سیما، بیش از ۲۷ میلیون بار دانلود شده بود و این نشان از اقبال جامعه نسبت به این اقدام بوده است. آقای حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مشکلات ما عرضه گسترده آموزشی بود و اطلاعی از دریافت طرف تقاضا نداشتیم و اگر سؤالی داشته باشد آن را چگونه مطرح کند و ما نیازمند یک ارتباط تعاملی بودیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    929 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 شهریور 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir