بیش از 8 هزار کلاس استان تهران نیازمند بازسازی است

0
بیش از 8 هزار کلاس استان تهران نیازمند بازسازی است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه تهران در جایگاه نخست تخریب و بازسازی مدارس کشور قرار دارد، گفت: هشت هزار و 524 کلاس درس این استان باید تخریب و نوسازی شود.

 

«مهراله رخشانی مهر» شامگاه یکشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران اظهارداشت: تخریب و نوسازی مدارس فرسوده استان تهران نیازمند دوهزار و 300 میلیارد تومان اعتبار است.
آمارکل کلاس های درس استان تهران افزون بر 53هزار کلاس اعلام شده است.
وی ادامه داد: تهران از لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور یازدهمین استان زیر خط میانگین و 14 هزار کلاس درس در این استان نیازمند مقاوم سازی است.
رخشانی مهر گفت: برای اجرای پروژه های نیمه تمام 149 میلیارد تومان اعتبار و نیز به منظور تحقق سرانه میانگین با وضعیت کنونی 18 سال زمان نیاز است.
به گفته وی، در استان تهران حدود 918 مدرسه دوشیفت وجود دارد که 108 مدرسه آن در شهر تهران و حدود 750 مدرسه آن در شهرستان های استان قرارگرفته است.
رخشانی مهر با اشاره به اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی 8.39 مترمربع است، افزود: متوسطه سرانه فضای آموزشی کشور 5.18 مترمربع و در استان تهران 4.26 مترمربع است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: کسری فضاهای آموزشی استان تهران نسبت به سرانه میانگین کشور حدود 92 صدم مترمربع است.
رخشانی مهر با اشاره به اهمیت نقش خیرین در مدرسه سازی بیان کرد: کلاس های تحویلی مشارکتی خیرین در سال 96 با 98 کلاس درس در تهران و هشت کلاس درس در ورامین بوده است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده، افزود: ساخت نیمی از 6هزار و 800 مدرسه تحویلی برای مهرماه امسال برعهده خیرین است.

تراکم 32 نفره در کلاس های تهران
استاندار تهران نیز در این آیین با اشاره وضعیت نامناسب فضای آموزشی در این استان اظهارداشت: میانگین تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس کشور 24 نفر و در شهر تهران 32 نفر است؛در بعضی مدارس شاهد تراکم جمعیت 39 تا 40 نفره نیز هستیم.
«محمدحسین مقیمی» گفت: در بعضی شهرها به علت مهاجرت بالا، افزایش جمعیت دانش آموزی طبیعی نیست به عنوان مثال شهری که 20 سال گذشته 10هزار نفر جمعیت داشته امروز 700 هزار جمعیت دارد و این مهاجرت شرایطی را فراهم کرده که دولت هر آنچه سرمایه گذاری کرده، نتوانسته نیاز را تامین کند.
مقیمی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در منطقه 22 تهران افزود: در این منطقه ساخت و سازها از نظم منطقی تبعیت می کرده و براساس طرح جامع، تفصیلی و تاکید این طرح بر ساخت فضای آموزشی ایجاد شده اما امروز کمترین فضای آموزشی را در منطقه 22 تهران داریم.
استاندار تهران اظهارداشت: در این استان به دلایل مختلف با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران تصمیم گرفته ایم حداکثر اعتبارات را به فضای آموزشی اختصاص دهیم.

نگرانی شهردار تهران
شهردار تهران نیز در این آیین با اظهار نگرانی از وضعیت ایمنی بعضی مدارس و طرح این سوال که نمی دانم چرا هنوز این حجم از مدارس ما فرسوده است؟ نباید این چنین می بود، گفت: در زمانی که معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش بودم چهار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی فعلی و ذخیره آن روز برای مقاوم سازی مدارس اختصاص داده شد و انتظار بود تا امروز مدرسه غیرمقاوم نداشته باشیم.
«محمدعلی افشانی» افزود: دوبار به وزیر آموزش و پرورش گفته ام زمانی مشکل این وزارتخانه حل می شود که شناسنامه فنی ساختمان بدرستی در آن درک شود.
شهردار تهران خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: پیش از این به شما اعلام می کردیم جز مدرسه سازی کار دیگری انجام ندهید اما حالا می خواهم خیرین شهرساز را راه بیندازیم، نخستین فرد در این زمینه اعلام آمادگی کرده و قرار است پنج پارک محله ای را در پنج نقطه محروم و بافت فرسوده ایجاد کند.
به گزارش ایرنا حجت‌ الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌ فرد» امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین با بیان اینکه علم و دانش کشور را پیش می ‌برد، ریشه چالش‌های اقتصادی کشور را در قدم‌ های تهی از دانش در عرصه مدیریت و اقتصاد کشور دانست.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز نیز در این آیین با اشاره به فعالیت 650 نیکوکار مدرسه ساز در کشور گفت: یکهزار خیر نیز در خارج از کشور به مدرسه سازی می پردازند.
محمدرضا حافظی افزود: در دهه سوم موجودیت خیرین مدرسه‌ ساز قصد داریم به جای ساخت دبیرستان، مدارس کاردانش ایجاد کنیم.
در پایان این آیین از جمعی از خیرین مدرسه ساز استان تهران تجلیل شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,193 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir