احراز هویت محل زندگی دانش آموز برای سال آینده

0
احراز هویت محل زندگی دانش آموز برای سال آینده
محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات صبح امروز در نشست خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس نیاز داشتیم از زیست بوم قبلی به زیست بوم جدید مهاجرت داشته باشیم. در سال گذشته اقداماتی مانند راه اندازی شبکه شاد صورت گرفت.

عضو ستاد ثبت نام دانش‌آموزان افزود: در زیست بوج جدید ۲ مصوبه تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی و ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

حبیبی گفت: موضوع تاییدیه تحصیلی از مهرماه آغاز شده و تا امروز بدون نیاز به حضور از سوی آموزش و پرورش قابل ارائه است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت نام الکترونیکی با یکپارچه سازی سامانه‌ها مقارن شد که از دی ماه کلید خورده بود.

او در ادامه گفت: قرار است همه فعالیت‌های دانش‌آموزان در این سامانه مدیریت شود. خدماتی که از این پس قرار است به دانش‌آموزان و اولیا ارائه شود از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا ارائه می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: کار را از دی ماه و با مشاهده کارنامه‌ها شروع کردیم و به تدریج فعالیت‌های دیگری را نیز به آن اضافه کردیم. نقل و انتقال دانش‌آموزان و صدور کارت‌های آزمون امتحانات نیز از این جمله بود. پروژه ثبت نام نیز به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: به دنبال افزایش کیفیت خدمات تسهیل در ارائه آنها هستیم. کلیه اطلاعات از لازم التعلیم بودن نو آموزان از ثبت احوال دریافت شده تا بتوان تعداد بازماندگان از تحصیل را شناسایی کرد.

به گفته او سرویس دیگری از طریق شرکت پست و احراز هویت محل زندگی دانش آموز  برای سال آینده را در دستور کار داریم.

حبیبی درباره کم وکاستی در پوشش دهی سایت های همچون «سیدا» ادامه داد: هر سامانه ای در ابتدای فعالیت با مشکلات متعدد همراه است. ورود اطلاعات در «سیدا» بسته شده و مبنای ثبت نام سیدا است.

او درباره سامانه یکپارچه آموزش و پرورش و کادر آموزشی گفت: این پایگاه مورد توجه آموزش و پرورش است اما دیگر سامانه ها تعطیل نیستند و فعالیت‌ها بر اساس سیستم جامع دانش آموزان انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره سیم کارتهای دانش آموزی بیان کرد: در گذشته والدین از دسترسی  دانش آموزان به وسایل ارتباط جمعی جلوگیری می کردند اما با شیوع کرونا و آموزش در فضای مجازی طرح سیم کارت های دانش آموزی مطرح شد و در این راستا جلسات متعدد با وزارت ارتباطات برگزار شده و در مرحله نهایی کار است و منتظر امضای تفاهم نامه از سوی دو وزیر ارتباطات و آموزش و پرورش هستیم.

حبیبی در پایان گفت: سامانه ثبت نام کشوری و محدوده جغرافیایی در شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ثبت نام ها در مناطق کوچک تر بدون محدودیت انجام می شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,153 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir