نماینده مردم بوئینزهرا در مجلس گفت: اهتمام می کنم، سعی میکنم و پیگیری میکنم وزیر آموزش و پرورش نوعی گفتار درمانی است. ایشان باید اعلام کند طبق کدام زمانبندی، چه اقداماتی را برای رفع مشکل فرهنگیان انجام خواهد داد.
روحالله بابایی در جلسه علنی (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش پرسید: چرا نظام رتبهبندی در وزارت آموزش و پرورش اجرا نمیشود؟ چرا اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش کند است؟ چرا مطالبات فرهنگیان و بخش اداری آموزش و پرورش پرداخت نمیشود؟
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آیا معلم محور توسعه است یا خیر؟ آیا نظام پرداخت مبتنی بر رتبهبندی معلمان شایستهسالارانه است؟ آیا توسعه مهارتهای علمی معلمان و ادامه تحصیل فرهنگیان انجام گرفته است؟
بابایی ادامه داد: در اغلب دستگاههای اجرایی بعد از بازنشستگی کارکنان، پاداش پایان خدمت بعد از مدت کمی پرداخت میشود اما در آموزش و پرورش بازنشستگان فرهنگی تا ماههای متمادی پاداش پایان خدمت خود را دریافت نمیکنند.
وی نسبت به پرداخت نشدن 18 ماهه حقوق فرهنگیان در برخی شهرستانهای کشور انتقاد کرد.
بابایی ادامه داد: معلمان مدارس استثنایی آیتمهای موثر در احکام مالیشان را دریافت نکردند. هزینههای ازدواج فرهنگیان طی سالهای 94 تا 96 پرداخت نشده است. در سال 95 اضافه کار دو ماه کادر اداری آموزش و پرورش سوخت و پرداخت نشد، ذخیره امدادی آنان نیز پرداخت نشده است. حق کارآموزی و کارورزی مربیان در مدارس فنی و حرفهای و کار و دانش طی سالهای 94 تا 96 پرداخت نشده است. همچنین بیمه فرهنگیان طی سالهای 95 و 96 در برخی استانها پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: شما در سخنانتان مرتب از کلمات «سعی میکنم» و «پیگیری میکنم» و «اهتمام میورزم» برای رفع مشکلات اداری معلمان و کادر آموزش و پرورش سخن گفتید اما این کلمات به جز گفتار درمانی نتیجه دیگری ندارد.
بابایی مدعی شد: مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان با سخنان خلاف قانون اساسی وزیر آموزش و پرورش قابل رفع نیست.
وی خطاب به همکارانش در مجلس پرسید: چرا ما و دولتمردان که زیر دست جامعه فرهنگیان آموزش دیده و پرورش یافتهایم کاری برای آنان انجام نمیدهیم.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: