اجبار به تراشیدن مو مانع جدی نشاط در مدرسه است

0
اجبار به تراشیدن مو مانع جدی نشاط در مدرسه است

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش عصر دیروز با حضور در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در نشستی صمیمی با دانش آموزان و معلمان آسیب‌دیده شنوایی شهر تهران دیدار کرد.

بطحایی در ابتدای ورود مورد استقبال دانش آموزان ناشنوا قرار گرفت و به اتفاق مجید قدمی، رئیس سازمان مدارس استثنایی از نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی شهر تهران بازدید کرد.
در ادامه وزیر آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان ومعلمان حضور یافت و دقایقی برای آنها سخنرانی کرد.

بطحایی گفت: «به عنوان معلمی که افتخار داشتم سالها در آموزش و پرورش در خدمت دانش‌آموزان باشم به اتفاق همکارانم در حال تلاش هستیم که مدرسه را به مکانی تبدیل کنیم که بچه‌ها‌با دل شاد وارد آن شوند. هدف ما این است بچه‌ها صبح با نشاط و شادمانی وارد مدرسه شوند و وقت تعطیلی مدرسه ناراحت و غمگین باشند.»
او ادامه داد: «در حال حاضر نتوانستیم همچین محیطی را برای بچه‌ها در مدارس فراهم کنیم. متاسفانه در مدارس برنامه‌هایی اجرا می‌کنیم که بچه‌ها را رنج می‌دهد.»

بطحایی از حرکت جدید آموزش و پرورش در جهت کنار گذاشتن هرآنچه که در مدرسه مانع ایجاد محیط شاد و بانشاط می‌شود خبر داد. او گفت: «چند روز پیش دانش‌آموزی به من گفت اگر این مساله را در مدرسه حل کنی کار بزرگی انجام داده‌ای. گفتم چه مساله‌ای؟ گفت در مدرسه ما مدیر و معاون مدرسه ما را مجبور می‌کنند که موهای خود را با نمره چهار بتراشیم و این ما را خیلی اذیت می‌کند. من به آن دانش آموز قول دادم که نهایت تلاش خود را برای حل این مشکل انجام دهم چون معتقدم همین مساله یک مانع جدی برای ایجاد نشاط در مدرسه است.»

او ادامه داد: «دانش‌آموزی که مجبور باشد بر خلاف میل خود موهایش را بتراشد، همیشه در رنج و عذاب است. من به او قول دادم‌ که با همکاران و مدیران مدارس صحبت کنم تا این مانع برطرف شود. متاسفانه امروز مشابه این مثال در مدارس خود کم نیست و باید به تدریج کنار گذاشته شوند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «امیدوارم در این مسیر جدید که من و همکارانم آغاز کرده‌ایم بتوانیم با سرعت زیاد مدارسی را در اختیار شما دانش آموزان بگذاریم که اگر شنیدید به دلیل بارش برف و یا آلودگی هوا تعطیل شده است از خوشحالی فریاد نکشید بلکه ناراحت و غمگین شوید.»

بطحایی ادامه داد: «آن روز روزی است که ما به وظیفه خود عمل کردیم و من و سایر همکارانم به یقین رسیده‌ایم که آموزش و پرورش خوبی را برای دانش آموزان فراهم کردیم. من فکر می‌کنم تا آن روز فاصله زیادی نداریم.»

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,216 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir