فضانوردان چینی برای شرایط شدید تمرین می کنند

0
فضانوردان چینی برای شرایط شدید تمرین می کنند

جیوکان ، 27 مه (شین هوا) - پانزده فضانورد چینی آموزش زنده ماندن در صحرا را در اعماق صحرای جاران بادنین در نزدیکی مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین به پایان رسانده اند.این برنامه که توسط مرکز فضانوردان چین (ACC) سازماندهی شده بود ، به منظور آماده سازی فضانوردانی که توانایی زنده ماندن در بیابان را دارند ، در صورت خارج شدن هدف از کپسول ورود مجدد آنها ، طراحی شده است.

قبل از اقدام به فضا ، فضانوردان به عنوان بخشی از آموزش های فنی خود ، باید در محیط های خصمانه مختلف زنده بمانند. آموزش زنده ماندن بیابان بخش مهمی از آموزش فضانوردان در آژانس های فضایی در سراسر جهان است که باعث می شود نامزدهای مأموریت فضایی در دریا ، در بیابان ها ، در جنگل ها یا در یخچال های طبیعی گیر بیفتند.

این آخرین فعالیت آموزش زنده ماندن برای فضانوردان چینی پس از آموزش بقای دریا با دو فضانورد اروپایی در آبهای ساحل یانتای در استان شاندونگ در شرق چین در آگوست 2017 است.

در جدیدترین برنامه تمرینی ، هر تیم ، همه با لباس فضایی ، سناریوی فرود اضطراری را شبیه سازی کردند که در آن آنها نیاز به خروج از کپسول ، گزارش موقعیت خود و زنده ماندن در صحرا داشتند تا اینکه نجات 48 ساعت بعد رسید.

در کویر ، یک سرزمین افراطی ، کارآموزان مجبور بودند از پس شرایط خشک ، گرمای روز و سرما در شب برآیند.

تمرین حفظ بقا در شرایط فرود در صحرا, پس از دوره آموزشی مشترک بقای دریایی با همتایان آژانس فضایی اروپا صورت می‌گیرد. نظارت بر این دوره آموزش توسط کارشناسان مرکز پرتاب ماهواره ای "جیوکوان" با هدف بهبود قابلیت پاسخگویی در صورت فرود اضطراری سفینه‌های سرنشین‌دار در مناطق بیابانی انجام شد.

 

 
 

 

طی این دوره, شش گروه سه نفره فضانوردان، براساس یک سناریو فرود اضطراری را شبیه‌سازی کردند سپس یک سری از وظایف و آزمایش‌ها از جمله ارتباطات نجات کوتاه و بلند، ساخت اقامتگاه موقت و سفر بیابان را انجام دادند.

هر گروه باید ظرف مدت 48 ساعت از محل فرود اضطراری خود را نجات می‌دادند. محیط بیابان، نور مستقیم خورشید، درجه حرارت بالا در روز و سرمای بیابانی در شب‌ها، وجود باد و طوفان شن و سایر شرایط سخت از جمله موارد آزار دهنده‌ای بود که در این تمرین‌ها وجود داشت.

از آغاز تاریخ فضانوردی, بارها فضانوردان در شرایط غیر پیش‌بینی شده فرود آمده‌اند. بطور مثال در جنگل، منطقه کوهستانی و غیره فرود آمده‌اند. به همین دلیل همه فضانوردان ملزم به دیدن دوره‌های مختلف فرود اضطراری در آب، جنگل، صحرا و غیره را باید ببینند.

نکته جالب آن که اهل فن می‌دانند چینی‌ها هم لباس‌های فضایی سوکول(لباس برای استفاده در داخل ناو سایوز در زمان پرتاب به فضا و بازگشت به زمین) و اورلان(برای راهپیمایی‌های فضایی) و هم سفینه شنژو را از روی مدل‌های روسی کپی کرده‌اند اما نکته دیگری که در رفتارهای سازمان فضایی چین دیده می‌شود، مخفی کاری‌هایی است که در دوران شوروی بر این کشور(از جمله فعالیت‌های فضایی) حاکم بود. بطور مثال گرچه در خبرها آمده است که 15 فضانورد چین در تمرین‌ها حضور داشتند اما در عکس‌های منتشر شده, تنها فضانوردانی دیده می‌شوند که قبلا پرواز داشته و به جهانیان معرفی شده‌اند.

 

 
 

 

هوانگ ویفن ، معاون طراح ارشد ACC ، گفت: آموزش بقای کویر تخصیص وسایل اضطراری را آزمایش کرد تا بتوان در آینده طراحی آنها را بهبود بخشید.

فضانوردان چینی همچنین آموزش فرار اضطراری را روی یک صفحه پرتاب در مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان به اتمام رسانده اند که تمام فضاپیماهای سرنشین دار را در این کشور پرتاب کرده است.

این برنامه های آموزشی بخشی از آموزش جامع فضانوردان برای ایستگاه فضایی چین بود.

چین قصد دارد از سال 2020 مونتاژ ایستگاه فضایی خود را در فضا آغاز کند. برنامه ریزی شده است تا حدود سال 2022 به طور کامل عملیاتی شود.

پانزده نفر از تکواندوستان چینی به تازگی آموزش بقای کویر را در اعماق صحرای جاران بادنین در نزدیکی مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین گذرانده اند. این برنامه که توسط مرکز فضانوردان چین (ACC) سازماندهی شده بود ، به منظور تهیه تایکونوتهایی با ظرفیت زنده ماندن در بیابان در صورت کپسول ورود مجدد آنها به خارج از هدف ، آماده شد. 

 

 
 

 

Taikonaut Liu Wang در حین آموزش زنده ماندن در بیابان در صحرای جاران بادنین در استان گانسو در شمال غربی چین ، در تاریخ 17 مه 2018 ، از یک کپسول ورود مجدد خارج می شود. پانزده تکواندوکار چینی به تازگی آموزش بقای کویر را در عمق صحرای جاران بادنین در نزدیکی پرتاب ماهواره جیوکوان به پایان رسانده اند. مرکز شمال غربی چین. این برنامه که توسط مرکز فضانوردان چین (ACC) سازماندهی شده بود ، به منظور تهیه تایکونوتهایی با ظرفیت زنده ماندن در بیابان در صورت کپسول ورود مجدد آنها به خارج از هدف ، آماده شد. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,014 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir