میانگین قبولی امتحانات نهایی ۸۵ درصد است

0
میانگین قبولی امتحانات نهایی ۸۵ درصد است
 عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص سختی امتحانات نهایی و گلایه دانش‌آموزان اظهار داشت: امتحان نهایی، امتحان کشوری است و طبیعی است که برخی از دانش‌آموزان از میانگین آموزش کشور بهره‌ کمتری بردند.

وی ادامه داد: ما مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و محروم داریم و جاهایی داریم که به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی سهمشان از آموزش کمتر است و امتحان کشوری است و یکی از علل عقب‌ماندگی استان‌ها همین شرایط جغرافیایی است و همین شرایط باعث می‌شود معلم در آنجا کم می‌ماند و وقتی معلم می‌رود کیفیت آموزش افت می‌کند.

عمادی افزود: مجبور هستیم به جای معلم با تجربه از معلم حق‌التدریس و سرباز معلم استفاده کنیم؛ بنابراین بعضی نقاط طبیعی است که بگویند امتحان سخت است، به خاطر اینکه امتحان با یک میانگینی از کشور مقایسه می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش یادآور شد: در میانگین کشور ما بالای ۸۵ درصد قبولی امتحانات نهایی در پایه سوم متوسطه در کل دروس و در همه کشور را داریم و میانگین و درصد قبولی معقول است؛ یعنی تک‌تک سؤالات نهایی امسال و ضریب دشوار و روایی آن یعنی تناسب با اهداف کتاب درسی را سنجش کردیم و تقریباً سؤال سخت نداشتیم.

وی با اشاره به میزان دشواری اضافه کرد: از یک حد به پایین سؤال ساده است، در یک بازه استاندارد و پذیرفتنی است و از یک حد بالا‌تر سخت می‌شود و تقریبًا همه سؤالات ما از جهت ضریب دشواری در ناحیه وسط بوده است.

عمادی تصریح کرد: برخی سؤالات در بعضی دروس سخت بوده و بعضی از حد استاندارد ساده‌تر بوده است؛ بنابراین در کل کشور سؤالات سخت نبوده است و ما باید یک میانگین از کل کشور را ملاک قرار دهیم.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان در نتایج امتحان نهایی ایده‌آل‌گرا هستند و دانش‌آموزانی معترض بودند که نمره آن‌ها ۱۹ بوده و یک سؤال از نظر وی سخت بوده است و فکر می‌کرده نمره ۲۰ می‌گیرد؛ برای اینکه می‌خواسته این نتیجه در کنکور به دردش بخورد و دانش‌آموزانی که به مرکز سنجش به عنوان معترض آمدند از دانش‌آموزان زبده بودند.

وی یادآور شد: بعضی از دانش‌آموزان کتاب درسی را خوب نمی‌خوانند و سراغ جزوه می‌روند و خیلی از دبیران یا خود جزوه دارند یا جزوه مؤسسات را تدریس می‌کنند؛ در حالی که سؤال امتحانی را از کتاب درسی می‌دهیم نه از جزوه؛ یکی از مشکلاتی که در تدریس بعضی معلمان داریم این است که موضوعی از کتاب درس حذف شده اما آن‌ها در کلاس درس می‌دهند.

عمادی اضافه کرد: آن‌ها می‌گویند این یک پیوستگی با محتوای بعدی دارد که باید دانش‌آموز آن را بفهمد و این‌هاست که اعتراضاتی را ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,739 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 دی 1393

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های جامع انسانی
    کتاب های جامع ریاضی

    دسته بندی مطالب

    کتاب های امتحانِت
    کتاب های پرسش های چها گزینه ای

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir