از عجیب ترین موجودات در اقیانوس ها

0
از عجیب ترین موجودات در اقیانوس ها
آنچه در زیر می بینید یک لوله مصنوعی یا خط لوله ای نیست که در کف دریا ریخته شده باشد. این یک نوع بسیار نادر از موجودات دریایی است که پیروزوم نامیده می شود.
آنها گونه ای از گونه های کمیاب هستند که در طول تاریخ فقط تعداد معدودی از آنها دیده شده است. با دیدن این موجودات دیوانه وار در حال شنا ، نمی توانید تعجب نکنید که چرا ما بیشتر اوقات با آنها روبرو نمی شویم؟ آنها به راحتی بیش از حد بزرگ هستند تا بتوانند آنقدر پنهانی باشند! در اینجا تصاویر و حقایق جالب دیگری در مورد این موجودات دریایی دست نیافتنی وجود دارد:

آنها اساساً لوله های توخالی هستند که از یک انتها باز هستند و از طرف دیگر بسته می شوند.این حیوان درخشان به اندازه یک نهنگ و مانند کرم یکی از عجیب ترین چیزهای اقیانوس است.

 

 
 

 


اما ، آنها فقط یک موجود زنده نیستند. آنها در واقع تعداد حیواناتی هستند که بافت می بافتند و این لوله های طولانی پوچ را تشکیل می دهند. آنها یکسان هستند و Zooids نامیده می شوند.
این پیروزوم در اعماق ساحل تاسمانی ، استرالیا در حال رانش یافت. مایکل بارون آن را کشف کرد و توانست عکس های خیره کننده ای ثبت کند.

 

 
 

 


این کلنی های حیوانات زنده به عنوان یک باغ وحش انفرادی شروع می شوند. همانطور که آنها تولید مثل می کنند و نسخه های بیشتری می سازند ، بزرگتر و بزرگتر می شود. اندازه نهایی به گونه بستگی دارد و تعداد معدودی وجود دارد که به این طولانی رشد می کنند!

 

 
 

 


حیوان منفرد ، حتی کوچکتر از لوبیای ژله ای معمولی است. آنها با یک لباس ژلاتینی به هم می پیوندند. با وجود بزرگ به نظر می رسد ، به ندرت برخی از آنها از یک نهنگ فراتر می روند.

اگرچه آنها مانند هر حیوان بزرگ اقیانوس ها موجودی بسیار خاموش و بی خطر هستند ، اما نزدیک به یکی از آنها شنا نکنید. Eagle Hawk Drive که مایکل به آن تعلق داشت ، یک پنگوئن مرده را در داخل آن پیدا کرد. توسط پیروزوم کشته نشد ، بلکه در آن گیر کرد و سرانجام غرق شد!

 

 
 

 


باغ وحش ها دقیقاً مانند نهنگ ها روی پلانکتون میکروسکوپی زنده می مانند و آب را از دیواره های آنها فیلتر می کنند.

 

 
 

 


در انتهای دیگر آب استفاده شده از سوراخ باز آزاد می شود. این مخزن مشترک برای ایجاد نیروی محرک کافی است ، اما آنها نمی توانند به اندازه کافی حرکات خود را کنترل کنند ، در عوض به جریان های اقیانوسی اعتماد کنند.

 

 
 

 


آنها همچنین به دلیل کیفیت بیولومینسانس از فاصله زیادی قابل مشاهده هستند. آنها می توانند نور خود را در سایه های متنوعی که نگاه به آنها نفس گیر است نیز بیندازند.

 

 
 

 


هنگامی که به اندازه غیر عادی آنها عادت کردید ، زیبایی و چشم انداز آنها را در اعماق بی پایان دریا درک خواهید کرد. لمس آنها کاملاً کرکی و نرم است. آنها همچنین به هیچ وجه لمس فیزیکی واکنش نشان نمی دهند زیرا اصلاً چنین نوع مکانیسم های واکنشی را ندارند. احساس آن بسیار شبیه یک موجود ژله ای است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,146 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 فروردین 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir