هشدار درباره افزایش رانندگی در حالت خواب آلودگی!

0
هشدار درباره افزایش رانندگی در حالت خواب آلودگی!
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:حتی اگر امروز هم "روز ملی خواب” بوده باشد یک گزارش جدید نشان می‌دهد بسیاری از مردم بر اساس یک الگوی واحد بر پشت فرمان دچار خواب آلودگی شده و به خواب می‌روند و بر اساس همین گزارش دیگر فقدان و کمبود خواب برای جاده‌ها برای رانندگان و هم سایر رانندگان بسیار خطرناک شده است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا نتایج مطالعه خود را طی یک گزارش منتشر کرده است و برای این مطالعه این موسسه با بزرگسالان بوسیله تلفن در ۱۹ ایالت به پژوهش و مصاحبه پرداخته است و طی این تحقیق در حدود ۱۴۷٫۰۷۶ پرسشنامه جمع آوری گردیده است و جالب است بدانید که در حدود ۴٫۲ درصد از افراد گزارش کردند که حداقل یک بار در طی ۳۰ روز گذشته در هنگام رانندگی در پشت  فرمان احساس خواب الودگی داشته اند.
 
 
 
 
 طبق این تحقیق احتمال به خواب رفتن مردان بیشتر از زنان بیشتر بوده و شیوع این عارضه با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد و رانندگان با خواب کمتر از ۶ ساعت در روز نیز بیشتر احتمال دارد در پشت فرمان به خواب بروید.
از سوی دیگر طبق گزارش منتشر شده از سوی موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا ،در حدود ۲٫۵ درصد از تصادفات خودرو منجر به مرگ در سال ۲۰۰۹ که در حدود ۷۳۰ نفر بوده و دو درصد از تصادفات غیر کشنده به دلیل رانندگی در حالت خواب آلودگی بوده است.
رانندگان خواب آلود به طور معمول در باز نگه داشتن چشم و نگه داشتن سر خود با مشکل روبرو هستند و ممکن است رانندگی این افراد خواب آلود دیگر بی اراده باشد و ممکن است چندین کیلومتر با این حالت به رانندگی ادامه دهند و دیگر متوجه نشانه‌های ترافیکی و سایر عوامل جاده نباشند و در این حالت این افراد به یک خطر مسلم برای خود و دیگران بدل می‌شوند.
تعدادی از خودروسازان در حال کار بر روی برطرف کردن این خطر تا حد ممکن هستند تا رانندگانی که از خط خود خارج می‌شوند که بیشتر به دلیل خواب آلودگی است به رانندگان هشدار داده شود.
به عنوان مثال خودروساز سوئدی ولوو دارای یک سیستم هشدار دهنده با استفاده از دوربین‌ها و سنسورها برای نظارت بر حرکات ماشین و ارزیابی اینکه آیا وسیله نقلیه به شیوه کنترل شده هدایت می‌شود هستند و خودروساز آلمانی مرسدس بنز نیز دارای یک سیستم مشابه به نام "کمک توجه” است که وظیفه آن نظارت بر کنش‌های فرمان خودرو و تعامل راننده با کنترل وسیله نقلیه است و در صورتی که این سیستم متوجه یک نارسایی و خطر شود با یک هشدار قابل شنیدن هدف راننده را دوباره به جاده معطوف می‌کند.
 


به هر حال نمی‌توان منکر این قضیه شد که فن آوری تنها می‌تواند نقش یک کمک برای رانندگان خواب آلود را داشته باشد و در این جا چند راهنمایی برای شما داریم تا کمتر برای خود و سایر رانندگان به علت خواب الودگی یک خطر مسلم باشید:
-حداقل هفت ساعت در شبانه روز خواب ممتد داشته باشید.
-اگر شما احساس خواب آلودگی کردید حتما خودرو را در یک جای ایمن متوقف کنید و دقت کنید ایا صداها را به صورت واضح درک می‌کنید یا نه اما به وضوح بسیاری از رانندگان این توصیه را نادیده می‌گیرند و البته اگر این توصیه را جدی می‌گیرید با خیال راحت در خودرو دراز بکشید و یک چرت کوتاه انجام دهید و این چرت کوتاه به شما برای بازگشت به جاده و رانندگی بدون خواب آلودگی کمک فراوانی خواهد کرد.
-بهترین زمان رانندگی در زمان نور روز است و تا زمانی که الزامی‌نباشد از رانندگی در شب خود داری کنید.
-گاهی اوقات گوش دادن به یک برنامه رادیویی می‌تواند شما را مشغول نگاه دارد و البته سعی کنید از ایستگاه رادیویی با قابلیت پخش موزیک (رایدو پیام خودمان ) و یا موسیقی‌های با ریتم تند استفاده کنید.
-در هنگام سفرهای طولانی در هر دو ساعت حداقل مقداری هر چند کوتاه استراحت داشته باشید.
-از مصرف نوشیدهای مخدر و داروهایی که می‌تواند باعث گیجی شود خودداری کنید.
-سعی کنید از چای و کافئین به تناوب استفاده کنید هر چند تا ۳۰ دقیقه بعد اثر ان از بین می‌رود.
-اگر کسی در طول سفر با شما همراه است و بیدار است با او سر صحبت را بازکنید و برخی از مسئولیت‌های رانندگی را نیز با او شریک شوید و البته یک گفتگوی پر جنب و جوش می‌تواند در هشیار نگه داشتن شما کمک فراوانی بکند.
خوب امیدواریم که مجموعه این گزارش و البته توصیه‌ها کمک فراوانی به رانندگانی که دچار این مشکل بوده و برای خود و سایر رانندگان خطر ساز هستند باشد و البته مهم ترین توصیه هیچ وقت هیچ وقت وقتی احساس خواب آلودگی داشتید بر پست فرمان قرار نگیرید.

 
 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,071 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 بهمن 1393

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir