10 تا از خطرناک ترین پرندگان جهان!

0
10 تا از خطرناک ترین پرندگان جهان!
پرندگان در دنیا به دلیل زیبایی شان طرفدارن زیادی دارند ولی برخی از پرندگان دنیا توانایی کشتن انسان ها را دارند.

حتما تفاوت بین کبوتر و لاشخور را می دانید . یکی از آن ها قلب شما را از عشق مملو می کند و دیگری به شدت شما را می ترساند . این است جهان پرندگان که بسیار متنوع و گوناگون است . بعضی از پرندگان به شدت باعث شادی و لذت می شوند ، در حالی که بعضی دیگر جز ترس و مشکل چیز دیگری برای ما انسان ها ندارند .

1. عقاب دم قرمز

این عقاب در آمریکای شمالی بیش از بقیه مناطق وجود دارد . وزن این عقاب ها معمولا بین 1 تا 2 کیلو است و طول بال های این عقاب بین 100 تا 110 سانتی متر می باشد.

بال های آن بسیار پهن هستند و دم آن ها کوتاه است . پرندگان ماده از این نوع عقاب بزرگ تر از انواع نر می باشند . آن ها مکان های باز را برای زندگی ترجیح می دهد و چنگال قوی این پرندگان باعث حمله می شود و جزء سلاح های آنان محسوب می شود که همین عامل وحشت انسان ها می باشد . این پرنده به شدت از قلمرو خود دفاع و محافظت می کند و اگر از مرز این پرندگان عبور کنیم ، به شدت خشمگین می شود و به چنگال هایشان حمله ور می شوند و در نتیجه قطعا آسیب شدید به فرد یا حیوان متجاوز به حریم او می رسد .

2. جغد برفی

این جغد مربوط به نواحی قطبی و شمالی است و یکی از بزرگ ترین و زیباترین انواع جغدها در جهان می باشد . در بدن این جغد ها خال های طوسی تیره و سفید دیده می شود و این جغدهای بزرگ معمولا بین 1.5 تا 3 کیل گرم وزن دارند و بال های آنان 150 سانتی متر است .

بدون شک انسان ها بزرگ ترین تهدید برای این پرندگان هستند . شکارچی های این پرندگان بسیار کم هستند و معروف ترین آنان روباه قطبی ، گرگ و انسان ها می باشند . این جغد نیز به شدت از قلمروی خود دفاع می کند و دفاع او نیز از طریق چنگال هایش می باشد که در مورد انسان ها معمولا سر و چشم ها را مورد هدف قرار می دهند .


3. کرکس ریشدار یا لاشخور

کرکس های ریش دار یکی از قدیمی ترین انواع لاشخورها در جهان می باشد . آن ها بسیار بزرگی هستند و وزن شان بیش از 7 کیلو است و طول بال های آنان بین 2.3 تا 2.8 متر می باشد . آن ها در کوه های بلند ساکن هستند و در مناطق جنوب اروپا ، آفریقای جنوبی و آسیا بیشتر دیده می شوند .

تمرکز آن ها در غذا خوردن بیشتر روی گوشت و استخوان های لاشه است . آن ها استخوان های کوچک را به یک باره می خورند و برای استخوان های بزرگ نیز از تکنیک له کردن و ریز ریز کردن استفاده می کنند . حتی اگر استخوان به اندازه یک تخته سنگ سفت باشد.

4. جغد شبانه

این جغدها بسیار بزرگ هستند و دارای سر کاملا گردی هستند که در مناطق آمریکای شمالی بیشتر یافت می شوند . آن ها ترجیح می دهند که در جنگل ها زندگی کنند . طول کلی آن ها حدود 53 سانتیمترو طول بال هایشان بین 104 تا 109 سانتیمتر می باشد . این جغدها به پرندگان شبانه معروف هستند و فقط شب هنگام شکار می کنند .

ویژگی جالبی در پرواز کردن ان ها وجود دارد که آن ها را قادر می سازد تا از جنگل های بسیار انبوه بدون هیچ صدایی پرواز کنند اما این ویژگی باعث می شود که این پرنده برای انسان خطرناک شود زیرا صدای او را هنگام حمله نمی شنوید . پنجه های تیز آنان نیز آسیب های جدی به فرد وارد می کنند .

5. پرندگان ماهی خوار شمالی

این پرندگان ماهی خوار شمالی طولی بین 60 تا 100 سانتیمتر دارند . طول بال های آنان حدود 152 سانتیمتر می باشد و منقار ان ها بسیار بزذگ و قابل توجه است . این پرندگان مهاجر تابستان خود را در دریاچه ها و برکه های آمریکای شمالی در کانادا و گرینلند سپری می کنند و در فصل زمستان نیز به جنوب و یا سواحل اقیانوس آرام و یا اطلس مهاجرت می کنند .

منقار تیز این پرندگان بزرگ ترین تهدید برای انسان ها به شما می رود و آن ها معمولا سر و گردن را برای حمله مورد هدف قرار می دهند .

6. قوی سایلنت

وزن این قوها بیش از 12 کیلومی باشد و یکی از بزرگ ترین مرغ های آبی اروپا هستند . این پرندگان در برکه ، رودخانه ، زمین های مرطوب و دریاچه ها زندگی می کنند . طول بال این پرندگان به بیش از 2.4 متر می رسد .

دندان های آنان بسیار تیز است و همه چیز را پاره می کند . این پرندگان بسیار خشن می باشند و حمله ان ها به انسان ها در زمان لانه ساختن در فصل بهار بیش از همیشه است . بنابراین تا حد ممکن فاصله خود را با آنان حفظ کنید . ضربه های قوی این پرندگان بیشتر از طریق بال هایشان می باشد . سایز و قدرت بال ها باعث حمله ها و آسیب های جدی مخصوصا به چشمان فرد می شود .

7. کلاغ استرالیایی

این کلاغ دومین پرنده خطرناک در کشور استرالیا بعد از شترمرغ استرالیایی می باشد . سایز این پرنده متوسط است و بیشتر در زمین ها ، پارک ها و مناطق یخ زده اطراف استرالیا زندگی می کند . در فصل بهار و هنگام آشیانه ساختن بسیار خشمگین است . رفتار او نوعی دفاع برای حفظ قلمرو است و اگر شما را تهدیدی برای خود و یا لانه شان بدانند ، بدون درنگ به شما حمله ور می شوند.

این پرنده در خیابان و پارک های استرالیا زیاد دیده می شود که آسیب ان ها به چشم ها و پوست فرد بسیار شدید است .

8. شاه ماهی اروپایی

این پرنده 66 سانتیمتر طول دارد و در غرب اروپا بیشتر یافت می شود . به راحتی می تواند غذای دیگر پرندگان را بدزدد و به آن ها حمله کند . طول بال های این پرندگان بین 124 تا 160 سانتیمتر می باشد و منقار بسیار تیزی دارد . آسیب های جدی در صورت حمله این پرنده به افراد وارد می شود .

شاه ماهی اروپایی مانند دیگران پرندگان در هنگام حمله به آشیانه بسیار خشمگین می شود و در نتیجه حتما باید فاصله خود را با آن حفظ کنید . این پرنده به راحتی دوستان خودش را برای حمله صدا می زند و تیم تشکیل می دهند.

9. شترمرغ

شتر مرغ های شجاع یکی از بزرگ ترین پرندگان روی زمین هستند . آن ها مربوط به آفریقای شمالی می شوند و در جلگه ها ، جزایر و مناطق یخی ساکن می باشند . یک شترمرغ با رشد کامل حدود 150 کیلو وزن دارد و طول آن برابر با 182 سانتیمتر می باشد . آن ها جزء سریع ترین پرنداگان نیز می باشند . ضربه های این پرنده بسیار قوی است که می تواند جان انسان را بگیرد .

پاهای دراز شترمرغ ، سلاح اصلی اوست و می تواند به راحتی با یک ضربه پا از شر شکارچی خلاص شود . حتی ضربه او قادر به کشتن یک شیر است و در نتیجه در رفتار با این پرندگان باید بسیار مراقب باشید . آن ها را برای حمله به خود تحریک نکنید.


10. شترمرغ جنوبی

این شترمرغ ها را می توان خطرناک ترین پرنده های جهان معرفی کرد . قطعا حمله آن ها باعث مرگ می شود . آن ها جزء دومین پرندگان از لحاظ سایز در جهان هستند و بین 70 تا 80 کیلو وزن دارند و قد آن ها تا 5.1 متر نیز می رسد . پای آن ها نیز بسیار قدرتمند است.
هر پای این پرندگان دارای سه انگشت است که از پنجه های بسیار تیزی برخوردار می باشند .
یک ضربه از این پنجه ها باعث شکستن استخوان ها، آسیب های جدی و مرگ می شود .

حمله کردن این پرندگان بسیار کم اتفاق می افتد ، مگر این که احساس خطر کنند . روش حمله آنان بسیار خطرناک است زیرا هم از پشت و هم از جلو و هم از بالا سر حمله می کنند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,088 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 شهریور 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir