9 راز جالب درباره لباس هایی که می پوشیم!

0
9 راز جالب درباره لباس هایی که می پوشیم!
راز های زیادی درباره لباس وجود دارد که نمی دانیم مثل کاربرد جیب کوچک شلوار جین یا تاریخچه زیپ و کروات و این مسائل.

اگر فکر می کنید جیب کوچک شلوار جین بی فایده است، بهتر است دوباره فکر کنید یا تاریخچه ی پیدایش آن را بدانید مثل اسرار دیگری که در مورد لباس هایی که روزانه بدون توجه به جزئیات آن می پوشید و در این بخش در موردشان خواهیم گفت.

جیب کوچک شلوار جین :

اولین نسل شلوار جین آبی فقط چهار جیب داشت:یکی در پشت، یکی در جلو و دوتا از آن کوچکها در جلو . " لوی اشتراوس " می گوید وقتی مردم برای اولین بار شلوار جین به تن کردند، این جیب کوچک برای نگه داشتن ساعت های جیبی ساخته شد. حالا که می توانیم ساعت را از روی گوشی هوشمند بررسی کنیم، به جیب بزرگتری نیاز داریم !

راز حلقه یقه لباس:

وقتی مردان با پیراهن دکمه دار کراوات می زنند ، کراوات زیر یقه قرار می گیرد. اما درست زیر یقه روی پشت پیراهن یک حلقه کوچک است که اغلب دست نخورده باقی می ماند. موضوع چیست ؟

در دهه 1960، برند ، GANT، را ، این حلقه ها را داشت دانش آموزان از این حلقه ها استفاده کردند تا لباس را آویزان کنند و آن ها را بدون چروک نگه دارند. اگر پیراهن دکمه دار شما یکی از آیتم های مورد علاقه در کمد تان است، این نکات را در مورد این که چطور عمر لباس خود را طولانی تر کنید ، به خاطر داشته باشید.

اولین کراوات:

اولین بار که مردان شروع به پوشیدن کراوات کردند قرن هفدهم بود. پادشاه لویی چهاردهم از یونیفرم سربازان کرواسی الهام گرفته بود و ارتش فرانسه آن ها را به عنوان نماد رسمی منصوب کرده بود. طولی نکشید که این نماد در سراسر اروپا برای مردان رده بالای استفاده شد

دکمه های جیب شلوار لی :

دکمه های کوچک در اطراف جیب شلوار لی هدفی دارند. در قرن نوزدهم بیشتر کارگران بودند که شلوار جین می پوشیدند. بنابراین بعد از یک روز طولانی ، گوشه جیب به عقب بر می گشت این زمانی است که مهاجر اهل لتونی، جیکوب دیویس، با لوی هم کاری کرد تا از پرچ برای تقویت جیب شلوار جین استفاده کند . اگر چه این قطعات کوچک هستند اما کارآمدند.

اولین نشانه ورزشی:

هیچ چیزی شبیه به علامت تیک معروفNike نیست تا باعث شود احساس کنید ورزش کار واقعی هستید. اما در حقیقت، اولین لوگوی ورزشی طراح ، یک سوسمار کوچک روی هر پیراهن لاکوست است.

یکی از بازیکنان برجسته تنیس در دنیا، فرانسوی رنه لاکوست لقب " سوسمار " داشت و طرحی از حیوان روی کت او گلدوزی شده بود. پس از بازنشسته شدن از این ورزش، او تجارت خود را آغاز کرد و لاکوست به عنوان سمبل ورزش کاران معرفی شد.

راز تیکه دوزی های روی کیف:

تیکه دوزی ها در لباس های جین و کیف ممکن است مد به نظر برسند، اما بیشتر از اینکه مد روز باشند ، هدف بزرگ تری دارند . به معنای آن است که می توانید برخی وسایل مثل یک بطری آب را داخل آن بگذارید.

راز زیپ لباس:

حدود نیمی از همه زیپ ها روی زمین، حروف "YKK " روی آن ها است . یک شرکتی که در سال 1934 در توکیو تاسیس شد . در حال حاضر، این شرکت سالانه بیش از 7 میلیارد زیپ تولید می کند.

دفعه بعد که لباس می پوشید، زیپ را چک کنید.اول باید مطمئن شوید زیپ خراب نیست، و دوم اینکه ببینید آیا شما یکی از معروف ترین برندها را به تن دارید یا نه .

راز دکمه یقه لباس:

در حالی که بازیکنان چوگان در انگلستان در حال سوارکاری با اسب های خود بودند، تکان خوردن یقه آن ها حواس تماشاچیان را پرت می کرد . این زمانی است که دکمه پایین،یقه روی چیزی که معمولا پیراهن چوگان نامیده می شود ، ایجاد شده بود .

آن ها به عنوان پیراهنی که دکمه جلو دارد شناخته می شوند. و این نباید با پیراهن یقه داری که بازیکنان تنیس از آن استفاده می کردند ، اشتباه گرفته شود.

راز دکمه در لباس و پیراهن مردان و زنان :

دوره رنسانس و دوره ویکتوریا نشان داد که چگونه لباس زنان و مردان ساخته شد. زنان اغلب لباس های پیچیده تری مانند سوتین به تن داشتند که به این معنا بود زنان برای پوشیدن لباس نیاز به کمک دارند.

چرا دکمه های زنان در سمت چپ و دکمه های مردان در سمت راست است ، چرا طراحان شروع به ایجاد لباس زنانه با دکمه ها در طرف مقابل لباس مردان کرده اند ،چون خدمتکاران لباس زنان را آسان تر بپوشانند . با این حال تا امروز، دکمه های زنان سمت چپ و مردان راست است .
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    500 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir