محقق حاضر در این مطالعه همچنین بر این باور است نشستن در یک صندلی بلند میتواند برنامهریزی مالی دراز مدت را ارتقا دهد.
این مطالعه توسط «پنکاج آگاروال» از دانشگاه «تورنتو اسکاربورو» و مدرسه مدیریت «روتمان» انجام شده است.
سوژههای آزمایشی وی معتقد بودند زمانی که از لحاظ فیزیکی در جای بلندتری بودند، توانستند رویکرد جامع تری به یک تصمیم داشته باشند.
به گفته آگاروال، قراردادن قفسهها در سطح بالاتر یک فروشگاه، القای ویژگیهای غنی، کارکردهای ارجح یا عملکرد کالاهایشان را ارتقا می بخشد.
وی این پدیده را به «تفسیر روانی» نسبت میدهد. شخصی که در وضعیت تفسیر روانی بالاتری قرار دارد، تصمیمات را بر اساس پرسشهای «چرا» اتخاذ میکند در حالی که ذهنی با سطح پایین تر بر لجستیک (آمادگاری) فوری «چگونه» متمرکز است. در این نمونه بین عبارت «چرا به این میز نیاز دارم» و «چگونه باید آن را در دفترم جا دهم» تفاوت وجود دارد.
طی شش مطالعه که شامل سوژه هایی در ارتفاعات مختلف بود، تیم علمی دریافت ارتفاع فیزیکی بر رویکرد جامع و بالا یا رویکرد پایین به تصمیمات موثر است.