دلیل جالب با چوب غذا خوردن ژاپنی ها

0
دلیل جالب با چوب غذا خوردن ژاپنی ها
غذا خوردن با چوب کار آسانی نیست اما ژاپنی ها از زمان قدیم تا الان هر نوع غذایی را با چاپ استیک می خورند. این نوع غذا خوردن ژاپنی ها علت خاصی دارد.

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد که چرا ژاپنی ها برای خوردن اکثر غذا های مختلف از جمله برنج از چاپ استیک یا دو تکه چوب استفاده می کنند که شرایط سختی را برای آن ها ایجاد می کند. شاید شما هم از این چوب ها استفاده کرده باشید تا بخواهید کمی تجربه آنها را برای خودتان واقعی کنید و بفهمید که چه حسی دارد؛ اما هرگز احساس راحت بودن با این چوب ها به شما دست نمی دهد. پس به نظر شما چرا ژاپنی ها با چوب غذا می خورند؟ دلایل زیادی برای آنها وجود دارد که عاشق غذا خوردن با این روش ها هستند که بعضی از این دلایل شامل موارد زیر است.


فرهنگ و آداب و رسوم

در سال 2013 مراسمی در ژاپن برگزار شد که قصد کردند همیشه آن را انجام دهند که یکی از آثار فرهنگی آن ها از یونسکو بود. در این مراسم سنتی اساساً خوراکی های استفاده می شود که شامل برنج، انواع مختلف سبزیجات، منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز، و گوشت ماهی بود و گوشت مرغ هم در آن استفاده می کردند.

این مراسم نشان دهنده مواد غذایی است که در سال های خیلی دور توسط مردم این منطقه استفاده می شد و باید از ابزاری استفاده می کردند که بتوانند کار های گذشته را شبیه سازی کنند. آن ها از چاپ استیک یا همان چوب ها در این مراسم استفاده می کردند و انجام این کار برایشان یک نماد فرهنگی بود و با استفاده از آن راحت تر از گوشت ماهی، گوشت مرغ و گوشت قرمز استفاده می کردند.



مهارت و تردستی

چاپ استیک یا همان چوب ها یکی از ابزار هایی هستند که نشان دهنده مهارت و تردستی افراد می باشد و استفاده از آن ها نیازمند یادگیری اصول خاصی است و همه نمی توانند به یک باره از آن استفاده کنند، بلکه باید تمرین داشته باشند. ژاپنی ها با وجود این سنت، قصد دارند مهارت خود را در استفاده از این چوب ها نشان دهند.


جنبه تاریخی

آثار به جا مانده از تاریخ ژاپن نشان می دهد که آن ها در سال های خیلی دور یعنی هزار سال قبل از میلاد مسیح؛ از این روش ها استفاده می کرده اند و آن را نماد چیز های مقدس می دانستند و در نتیجه به خاطر شواهد تاریخی که در مورد استفاده از این چوب ها وجود دارد و عقاید مذهبی و فرهنگیشان ، به استفاده از این چوب ها ادامه می دهند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,024 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir