درس خواندن در ماه رمضان

+1
درس خواندن در ماه رمضان
نوبت‏ های غذایی ماه رمضان و فاصله‏ ی نسبتاً طولانی سحر تا افطار گروهی از داوطلبان روزه‏ گیر را در ساعات بعدازظهر با مشکل افت قند خون و بعضاً بی‌حالی مواجه می‏‌سازد. در این شرایط برخی گمان می‏کنند که نمی‌توانیم کار درسی و مطالعاتی خود را به انجام برسانیم و خوب طبیعی است که ادامه‏ ی این شرایط یعنی فاصله گرفتن از سایرین. پس چاره چیست؟ یا باید قید درس و کنکور را بزنیم و یا قید روزه و ماه رمضان را. به این گروه از داوطلبان باید گفت:اگر شرایط جدیدی پیش آمده است، درایت و هوشمندی حکم می‏کند که ما بهترین موقعیت‏ها را در شرایط جدید برای خویش بیابیم و براساس این موقعیت‏ها، وظایف‌مان را پیش ببریم. رفتار هوشمندانه اقتضا می‏کند که ساعات مطالعاتی خود را اندکی تغییر دهید و آن‏گاه ببینید که نه تنها ساعات مطالعاتی شما کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه در کنار ثبات میزان مطالعه می‏توان از کیفیت خوبی نیز بهره‏ مند شد. پیشنهاد ما این است که بعد از افطار و پس از استراحتی کوتاه، کار درسی را آغاز کنید و با استفاده از یک برنامه‏ ریزی منظم و حساب‏ شده، آن را تا نزدیکی‏‌های ساعت 11 شب ادامه دهید،یازده شب تا سحر بخوابید.بعد از سحری تاساعت دوبعدازظهر درس بخوانید،لازم به ذکراست روزهایی که کلاس دارید ساعت یازده می توانید درس خواندن را به اتمام رسانید. دوش آب گرم و خوردن شیر با ۲ تا ۳ خرما، معجزه می‌کند.

2) هنگامي که گرسنه هستيد و حوصله‌ی مطالعه نداريد مقداري استراحت کنيد و سپس به سراغ تست يا خلاصه‌هاي‌تان برويد و نگاهي اجمالي به آن‌ها بيندازيد.

3) برنامه‌ريزي را فراموش نکنيد. قبل از شروع مطالعه براي خودتان مشخص کنيد که قرار است در روزي که پيش رو داريد کدام مباحث را مطالعه کنيد. اگر هنگام صبح موفق به اتمام آن‌ها نشديد خود را ملزم کنيد که پس از افطار از ديدن برخي سريال‌هاي تلويزيوني خودداري کرده و به جايش برنامه‌ی خود را تمام کنيد.

4) تست زدن، انرژی زيادي از شما نمي‌گيرد. مي‌توانيد هنگام ضعف کردن تست بزنید.

5) آيات قرآن کريم حافظه‌ی شما را تقويت مي‌کند؛ بنابراين بهتر است در روز چند آيه از قرآن بخوانيد و به خداوند توکل کنيد.

یادتان باشد: تمام اعمال و کارهای شما در ماه مبارک رمضان، رنگ و بوی عبادی دارد، به خصوص آنکه، پیامبر اکرم «صلی‏ الله‏ علیه‏ و آله‏ و سلّم» فرمودند: محبوب‏‌ترین شما نزد من آنانی هستند که اوقات خود را به علم آموزی اختصاص می‌‏دهند.
به فکر رقابت باشيد و تصور کنيد در لحظه‌اي که شما به دلايل مختلف از مطالعه دست کشيديد دانش پژوهان بسياري هستند که با وجود شرايط مشابه با شما سختي‌ها را تحمل کرده و با جديت مطالعه مي‌کنند. روحيه‌ی رقابت سطح انرژي را در شما بالا مي‌برد.

اوقات شرعی در روزهای ماه رمضان، برای برنامه ریزی بهتر شما هم در این قسمت آورده شده:
 

 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,371 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 خرداد 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir