تولد افسانه‌ای به نام واکمن

0
تولد افسانه‌ای به نام واکمن
۳۵ سال پیش در چنین روزی شرکت ژاپنی سونی محصولی را در ژاپن عرضه کرد که انقلابی در حوزه موسیقی به‌وجود آورد و عادات مردم را در موسیقی بطور کامل تغییر داد. واکمن‌‌ سونی زمانی که به دنیا عرضه شد، از آنجایی که کمبود خاصی را برای علاقه مندان به موسیقی پوشش می‌داد به سرعت مورد استقبال عموم قرار گرفت و در تمام دنیا نفوذ پیدا کرد.
۳۵ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱ جولای ۱۹۷۹ شرکت ژاپنی سونی دستگاه قابل حملی که قادر به پخش کاست‌های صوتی بود را در ژاپن ارائه کرد. شاید در ابتدای عرضه این محصولِ خلاق و جدید، کسی تصور نمی‌کرد واکمن به سرعت در تمام دنیا نفوذ کند و به یکی از بزرگترین موفقیت‌های شرکت سونی تبدیل شود.
طرح اولیه واکمن در سال ۱۹۸۷ توسط مهندس بخش صوتی نوبوتوشی کیهارا برای آکیو موریتا یکی از بنیان گذاران شرکت سونی ارائه گردید. موریتا بسیار به موسیقی اپرا علاقه مند بود و دوست داشت بتواند در مسافرت‌های بلند مدت خود به موسیقی گوش دهد به همین منظور نویوتوشی کیهارا، طرح و نمونه اولیه واکمن را ساخت و در اختیار موریتا قرار داد.
موریتا از این طرح به شدت استقبال کرد و تصمیم گرفت این محصول را به دنیا عرضه کند. او از اسم واکمن بیزار بود و زمانی که سعی کرد اسم واکمن را تغییر دهد متوجه شد که تمامی کمپین‌‌های تبلیغاتی این محصول با این نام برنامه‌ریزی و شروع شده است و تغییر نام این محصول بسیار پرهزینه خواهد بود به همین دلیل آقای موریتا پذیرفت تا نام واکمن باقی بماند. تا سال ۲۰۰۹ شرکت سونی موفقیت چشمگیری با فروش حدود ۳۸۵ میلیون دستگاه تحت برند واکمن بدست آورد که یک موفقیت بی‌نظیر برای سونی به حساب می آید.

اولین نسل از سری واکمن برای پخش کاست‌های صوتی طراحی شده بود ولی به مرور و با پیشرفت تکنولوژی واکمن‌های سونی نیز متحول شدند. سری دیسک‌من‌های سونی با ظهور دیسک‌های نوری وارد بازار گردید ، سونی همچنین مدل‌های جدیدتری از واکمن را به منطور پشتیبانی از فایل‌های تصویری و صوتی با فرمت‌های جدید ارائه کرد. سونی حتی در همکاری مشترک خود با کمپانی اریکسون از برند واکمن برای یک سری از تلفن‌های همراه سونی اریکسون استفاده کرد که موفقیت قابل توجهی نیز در آن بخش کسب نمود.

 

واکمن‌های سونی توانستند تحولی در عادت گوش دادن به موسیقی به‌وجود آورند و این امکان را به افراد دادند تا در حال حرکت، در سفر و درحال قدم زدن به موسیقی گوش دهند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,485 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 تیر 1393

    توسط: pardis
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: عضو سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir