بارش برف در خشک ترین مکان زمین که توسط ماهواره صید شده

0
بارش برف در خشک ترین مکان زمین که توسط ماهواره صید شده
سه شنبه ، 1 ژوئن 2021: بارش شدید برف هفته گذشته کویر آتاکاما در شیلی را با حداکثر 6 اینچ (15 سانتی متر) برف پوشانده است که در این تصویر گرفته شده توسط ماهواره اروپایی Sentinel-2 (نگهبان) گرفته شده است. صحرای آتاکاما که در امتداد ساحل اقیانوس آرام آمریکای جنوبی از شیلی مرکزی تا جنوب پرو گسترش می یابد ، به طور متوسط کمتر از 0.6 اینچ (1.5 سانتی متر) باران در سال دارد و به طور کلی یکی از خشک ترین مکان های زمین محسوب می شود.

در این تصویر ، ذخیره گاه ملی Los Flamencos (لس فلامنکو) در نزدیکی مرزهای شیلی با آرژانتین و بولیوی ، در زیر ابرهای باران پوشیده از برف است. این محل در دامنه های آند واقع شده است و سالانه تقریباً 0.12 اینچ (3 میلی متر) باران می بارد. آژانس هواشناسی شیلی اعلام کرد که هوای برفی غیرمعمول در هفته های آینده ادامه نخواهد یافت و این منطقه به آب و هوای خشک و آفتابی معمول خود بازمی گردد.

 طور معمول ، چشمک های سفید در صحرای آتاکامای آمریکای جنوبی از تشت های نمک بالا می رود. اما در 7 ژوئیه 2011 ، هنگامی که طیف سنج تصویری با وضوح متوسط ​​(MODIS) در ماهواره NASA’s Terra این تصاویر را بدست آورد ، قسمت زیادی از رنگ سفید از کالایی بسیار نادرتر بود: برف.

اخبار بی بی سی گزارش داد که از 3 ژوئیه آغاز شده و چندین روز به طول انجامید ، جبهه ای سرد تا 80 سانتی متر برف (32 اینچ) را در مناطقی از خشک ترین بیابان ریخت.

 

 
 

 


تصاویر بالا نشان می دهد بزرگترین بارش برف در منطقه در طول نیم قرن مشاهده شده است. تصویر بالا یک نمای رنگی طبیعی مانند عکس از برف را فراهم می کند. چند ابر بر روی بیابان آویزان شده و اندکی منظره را مخدوش می کند. تصویر پایین ، که شامل هر دو نور مرئی و مادون قرمز است ، به تشخیص برف و ابر کمک می کند. برف قرمز تیره است ، در حالی که ابرها سایه روشن تر از نارنجی و سفید هستند.

برف سنگین چقدر نادر بود؟ مناطقی از صحرای آتاکاما فقط 1 تا 3 میلی متر در سال بارندگی دارند (میانگین محلی 50 میلی متر یا 2 اینچ است). این طوفان باید مدتی میانگین ها را کج کند.

همراه با بارش برف ، طوفان زمستانی نیز دما -8.5 درجه سانتیگراد (17.6 درجه فارنهایت) را به سانتیاگو ، شیلی آورد. مناطقی از اروگوئه و آرژانتین نیز با دمای انجماد کنار آمدند. بر اساس گزارش های خبری ، چندین معدن بزرگ مس مسدود شده و حمل و نقل زمینی به دلیل برف ، باران شدید و جاری شدن سیل خفه شده است. بیش از 5،000 نفر مجبور شدند خانه های خود را در شمال شیلی رها کنند ، زیرا بسیاری از سقف ها در منطقه کویر برای مقاومت در برابر باران طراحی نشده اند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,057 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir