نحوه پاسخ دهی ما به سوالات چگونه باید باشد؟

نحوه پاسخ دهی ما به سوالات چگونه باید باشد؟

قبل از اینکه به نکات مربوط به جلسه‌ی آزمون بپردازیم، توجه شما را به چند نکته‌ی ساده و در عین حال ضروری جلب می‌کنم. قبل از انجام هر کاری، سعی کنید برای آن برنامه‌ داشته باشید و برای اجرای آن، نقشه‌ای طراحی کنید. قبل از هر آزمون باید روش خود را برای پاسخگویی به سؤالات مشخص کنید. مشخص کنید دفترچه‌ی عمومی را به چه ترتیبی پاسخ می‌دهید و برای هر درس چه اندازه وقت می‌گذارید. شیوه‌ی پاسخگویی به آزمون در افراد مختلف متفاوت است ولی چند راهکار کلی را در این مقاله‌ و مقاله‌ی بعد با هم مرور می‌کنیم، که بازده شما را در جلسه‌ی آزمون افزایش می‌دهند.
بعد از شرکت در چند آزمون جامع و کسب تجربه‌ی مدیریت زمان و اینکه چگونه راحت‌تر به سؤالات پاسخ می‌دهید، استراتژی خود را برای پاسخ‌دادن به سؤالات طراحی کرده و آن را در تمامی آزمون‌ها پیاده کنید. پس از این‌‌ که بهترین استراتژی خود را پیدا کردید، آن را به هیچ عنوان تغییر ندهید و هنگامی که آزمون را شروع کردید دیگر به آن فکر نکنید و فقط طبق استراتژی خود به سؤالات پاسخ دهید. همین نقشه را در کنکور نیز پیاده کنید. برای مثال در انتخاب ترتیب درس‌ها در آزمون، یا ترتیب دفترچه را بپذیرید یا یک ترتیب جدید اما ثابت را بعد از چند بار تجربه‌ی ترتیب‌های مختلف اجرا کنید و دیگر آن را عوض نکنید. برای مثال ممکن است دانش‌آموزان تجربی ترجیح دهند به ترتیب، تست‌های زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی را بزنند.
در آزمون‌ها با آمادگی کامل شرکت کنید. نحوه‌ی حضور شما در آزمون‌ها در نتیجه‌ی آزمون شما تأثیر مستقیم دارد. طوری برنامه‌ریزی کنید که مباحث مشخص شده را از منابع مختلف مطالعه کنید. آزمون‌ها فرصت‌هایی هستند که نباید آن‌ها را از دست بدهید. قبل از هر آزمون‌ از لحاظ روحی خود را آماده کنید و به خود بگویید که این آزمون مانند کنکور است. با ادامه‌ی این روند، اضطراب شما برای شرکت در کنکور کاهش می‌یابد.
قبل از شروع آزمون، این را به خود یادآوری کنید که قرار نیست به محض دیدن سؤال‌ها، همه‌ی پاسخ‌ها به ذهن من بیایند و بدون فکر کردن آن‌ها را حل کنم. سؤالاتی را که بلد هستید، همان ابتدا پاسخ دهید و آن‌هایی را که بلد نیستید بدون صرف زمان با علامت ضربدر حذف کنید. با نگاهی دوباره به سؤالات باقی‌مانده، آن‌هایی را که می‌توانستید، حل کنید.
بیشتر دانش آموزان هنگام شروع آزمون دستپاچه می‌شوند و کمی از زمان ابتدای آزمون را از دست می‌دهند و به سؤالات ابتدایی با آرامش و تمرکز کم‌تری پاسخ می‌دهند. در مقاله‌ی بعد نکاتی را برای پیشگیری از این اتفاقات آورده‌ایم که با هم خواهیم دید.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: poortahan [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,662 نفر بازدیدکننده
4 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir