بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای

0
بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای
انتخاب بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی یا به‌طورکلی هر زبان دوم دیگری، مزایایی دارد. برای مثال، در رقابت‌های استخدامی، زبان دوم موجب درخشش روزمه‌ی شما خواهد شد. در آینده هم زندگی بدون زبان انگلیسی بسیار دشوار می‌شود. به‌علاوه، یادگیری زبان دوم موجب آسان‌شدن یادگیری زبان‌های بعدی خواهد شد. در نهایت، زبان دوم رشد شخصیتی، فرهنگی و خلاقیت را درپی خواهد داشت. بنابراین، از هرسو که درنظر بگیرید، یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دوم دیگری به‌نفع شما است و مسیر موفقیت کاری را برای شما هموار می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی
درادامه ۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در گوشی‌ اندروید و آی‌او‌اس گردآوری شده‌اند. می‌توانید با کمک هرکدام از این اپلیکیشن‌ها، یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید یا اگر درحال حاضر زیرنظر مدرسان زبان، آموزش می‌بینید، با کمک این برنامه‌ها توانایی‌های خود را گسترش دهید.


۱- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Doulingo
یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن Doulingo است که نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر فقط در پلتفرم اندروید دارد و تعداد کاربران این برنامه به‌طور کلی به رقم ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد! این اپلیکیشن درواقع یک برنامه‌ی گسترده آموزش زبان است و افراد می‌توانند با کمک آن به آموزش بیش از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشند. برنامه‌ی آموزش زبان دولینگو به کاربر کمک می‌کند مهارت‌های گفتار (Speaking)، خواندن و درک مفاهیم (Reading)، شنیداری (Listening) و نگارش (Writing) را با تمرین‌های مختلف تقویت کند تا ساختار لغوی و دستوری لازم برای برقراری ارتباط به‌زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ایجاد شود.


۲- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise
اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise دارای ۴۵ میلیون کاربر فعال است که نشان می‌دهد این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود. این برنامه تدریس زبان را با کمک ویدئو انجام می‌دهد و افرادی که به زبان مسلط هستند ازطریق ویدئو به سایر زبان‌آموزان تازه وارد، آموزش خواهند داد. درواقع، اپلیکشن آموزش زبان Memrise با یاری افراد بومی در یک منطقه و به‌صورت عملی زبان را آموزش می‌دهد. برای مثال، شخصی با زبان اصلی (Native) انگلیسی ویدئویی را با زبان‌آموزان به‌اشتراک می‌گذارد تا ازطریق آن بتوانند توانایی گفتار خود را تقویت کنند و اصطلاحات جدید بیاموزند.


۳- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English: Learn English
یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن Hello English: Learn English است که توسط بیش‌از ۵۰ میلیون کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه تاکنون در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل قرار گرفته و در سال ۲۰۱۷ عنوان بهترین اپلیکیشن هندی را از آن خود کرده است. این برنامه دارای ۴۷۵ درس تعاملی برای آموزش زبان است که موضوع‌های مختلفی را در دستور زبان انگلیسی، لغات و... پوشش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English امکان آموزش آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است. این برنامه همچنین، برای آموزش مهارت‌های خواندن، ترجمه، املای کلمه‌ها، دستورزبان و لغات با استفاده از بازی‌های تعاملی، نتیجه‌ی مؤثری در آموزش کودکان خواهد داشت.


۴- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel
اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزش زبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر درسراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند. این اپلیکیشن در تحقیقات دانشگاه‌های مختلف مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است و براساس نتایج به‌دست‌آمده، برای مثال در دانشگاه ایالتی میشیگان، ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان نمره‌ی دستورزبان و لغت خود را بهبود بخشیدند و ۷۳ درصد از داوطلبان نیز در مهارت گفتار پیشرفت نشان دادند. طبق تحقیقات دانشگاه ییل نیز که مطالعه‌ی سه‌ماهه روی داوطلبان خود انجام داد، تمام شرکت‌کنندگان در مدت سه ماه توانستند تسلط کلامی بیشتری بر زبان دوم پیدا کنند.


۵- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Basuu: Language Learning
یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی یا به‌طورکلی زبان، اپلیکیشن آموزش زبان Busuu است که در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل نیز قرار گرفته است. این اپلیکشن بیش‌از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا و در پلتفرم‌های مختلف دارد و علاوه‌بر قرارگیری در فهرست اپلیکیشن‌های منتخب گوگل، در PC MAG نیز نمره‌ی عالی از منتقدان کسب کرده و توسط DtGV به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان در سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است. براساس گزارش تحقیقاتی که در وب‌سایت Busuu منتشر شده است، این اپلیکیشن درطی یک دوره مطالعه‌ی ۲۲ ساعتی می‌تواند اثرگذری یک ترم کلاس را برای زبان‌آموز داشته باشد. این مطالعه تحقیقاتی توسط Roumen Vesslinov و John Grego انجام شده است و می‌توانید در این صفحه نتایج دقیق را مورد بررسی قرار دهید.


۶- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Rosetta Stone: Learn Languages
اپلیکیشن آموزش زبان Rosetta Stone یک از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که پیشینه‌ی شرکت توسعه‌دهنده‌ی آن به سال ۱۹۹۲ می‌رسد و یکی از اولین نرم‌افزارهای آموزش زبان به‌شمار می‌رود. این نرم‌افزار حالا در قالب اپلیکیشن در پلتفرم‌های اندروید و آ‌ی‌او‌اس نیز دردسترس قرار گرفته است. به‌باور توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن، همه‌ی افراد توانایی یادگیری زبان را دارند؛ اما این مسئله حاصل تلاش زیاد است و چیزی نیست که در یک شب اتفاق بیفتد. این اپلیکیشن در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی گوگل بوده و در سال ۲۰۱۹ توسط PCMag نیز در فهرست برترین‌ها قرار گرفته است. علاوه‌براین، جایزه Tabby Awards را نیز در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرد و در جشنواره‌ی بهترین اپلیکیشن‌های موبایل سال ۲۰۱۹ برنده‌ی طراحی شد.


۷- اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی Learn English - 15,000 Words
اپلیکیشن Learn English - 15,000 Words یک مجموعه‌ی کامل از لغات است که بدون شک برای تقویت دایره لغات زبان انگلیسی توصیه می‌شود. این اپلیکیشن آموزش زبان شرایط یادگیری ۶۱ زبان مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند. مجموعه‌ی وسیع زبان‌های اپلیکیشن، شامل زبان‌هایی مثل آفریقایی، امهری، عربی، بلغاری، چینی، دانمارکی، فنلاندی، هندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، نروژی، پرتغالی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی، ترکی و بسیاری از زبان‌های دیگر می‌شود. حتی در بین زبان‌های این اپلیکیشن فارسی نیز به‌چشم می‌خورد.


۸- اپلیکیشن آموزش انگلیسی زبان شناس (Zabanshenas)
اپلیکیشن زبانشناس را می‌توان یکی از ابزارهای آموزش زبان انگلیسی است که بزرگ‌ترین مزیت آن برخورداری از آرشیوی گسترده با محتوای سرگرم‌کننده و آموزشی است. اپلیکیشن زبانشناس بیشتر روی مهارت‌های خواندن و شنیداری تمرکز دارد؛ اما می‌توان از محتوای آموزشی آن برای یادگیری دستور زبان انگلیسی استفاده کرد. 

شاید از جمله برتری‌های اپلیکیشن زبانشناس نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر را بتوان پشتیبانی از زبان فارسی دانست. درواقع آموزش زبان در اپلیکیشن زبانشناس به‌صورت انگلیسی‌به‌فارسی است که چنین امکانی را در برخی از اپلیکیشن‌های محبوب ازجمله دولینگو نمی‌توان یافت.  

زبانشناس محتوایی ازجمله داستان کوتاه و بلند برای سنین مختلف دارد که در سطح‌های مبتدی تا حرفه‌ای به کاربر ارائه می‌شوند. علاوه بر آن می‌توان به آرشیوی از ویدئوها دسترسی داشت که شامل فیلم، سریال، انیمیشن و ویدئو کلیپ‌های آموزشی می‌شوند. تنوع در محتوای اپلیکیشن زبانشناس باعث شده است تا نه‌تنها زبان‌آموزان در سطوح مختلف، بلکه افراد مسلط به زبان انگلیسی نیز بتوانند با اپلیکیشن زبانشناس سرگرم شده و به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.  


۹- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit)
اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت یکی دیگر از بهترن اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن بیش‌از ۲۰۰ هزار کاربر دارد و یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی ایران است. روش آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن Grammar Translation Method است که به‌طور خلاصه به آن GTM گفته می‌شود. این روش آموزش زبان یکی از بهترین روش‌ها برای تدریس زبان دوم به‌خصوص برای بزرگسالان است. در این روش تدریس مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی زبان‌آموز انجام می‌شود. برای مثال، معانی کلمه‌های انگلیسی به فارسی آموزش داده می‌شوند و دستور زبان نیز با استفاده از فارسی توضیح داده خواهد شد.



۱۰- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی B-amooz
اپلیکیشن دیگری که در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، اپلیکیشن «زبان بیاموز» یا B-amooz است که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن آموزش زبان، علاوه‌بر زبان انگلیسی، برای یادگیری زبان آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی کاربر دارد. روش تدریس زبان در این برنامه مثل دیگر اپلیکیشن ایرانی آموزش زبان، روش GTM است تا بیشتری بازدهی را برای سنین مختلف داشته باشد.


۱۱- اپلیکیشن Elevate
اپلیکیشن Elevate درواقع یک برنامه‌ی همه‌فن حریف است و برای تقویت توانایی ذهن، افزایش تمرکز، تقویت مهارت گفتار، تقویت حافظه و سایر ابعاد انتزاعی مفید است. مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن شناسایی و همگام‌سازی برنامه‌ی تمرینی، مخصوص هر فرد است تا بتواند درطول مدت استفاده بهترین بازدهی را داشته باشد.


پرسش‌های متداول
محبوب‌ترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟
اپلیکیشن Doulingo یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی است که ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به آموزش بیش از ۳۵ زبان دنیا دسترسی داشته باشید.
اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را از کجا می‌توان دانلود کرد؟
اکثر اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس به‌صورت رسمی منتشر شده‌اند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را از طریق لینک‌هایی که در مقاله آورده شده است، از فروشگاه‌های گوگل پلی استور و اپل اپ استور دانلود کنید.
چرا اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ابزار مناسبی برای یادگیری زبان محسوب می‌شوند؟
گوشی‌های موبایل به عضوی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده و همیشه هم همراهمان هستند؛ بنابراین همه ما بخش زیادی از روز را در اپلیکیشن‌های موبایل سپری می‌کنیم. به‌علاوه اپلیکیشن‌ها می‌توانند انواع محتوای آموزشی مثل ویدئو، پادکست، آزمون و متون را در اختیارمان قرار دهند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    971 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir