بهترین روش‌ها برای یادگیری کودکان

0
بهترین روش‌ها برای یادگیری کودکان

بهتر است زمانی که کودک وارد مدرسه شد خانواده‌ آرام آرام به خواندن کتاب‌هایی با سطح بالاتر شروع کنند و معمولا به دنبال کتاب‌هایی باشند که شیوه‌های خواندن متفاوتی داشته باشد.

کودکان در سنین پایین نمی‌توانند برای خودشان روش‌های آموزشی ابداع کنند و به کار گیرند ولی می‌توانند روش‌های ساده را اگر به زبان کودکانه برای آن‌ها گفته شود، یاد بگیرند. کودکان شش هفت ساله خیلی سریع یاد می‌گیرند، ولی توجه به روش‌ها هم اهمیت فراوانی دارد.

یکی از اصلی‌ترین پایه‌های دوران دبستان کلاس اول ابتدایی است. آموزش در این پایه به دلایل مختلف کاری دشوار و تخصصی محسوب می‌شود.

کلاس اولی‌ها پس از ورود به مدرسه با مشکلات روحی همچون جدایی از مادر روبه‌رو می‌شوند؛ بنابراین معلمان باید به نحوی با دانش آموزان برخورد کنند تا احساس دوری از خانه و مادر را نداشته باشند. همچنین، به دلیل اینکه دانش‌آموزان در این سن برای اولین بار شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می‌کنند، باید شرایط را برای آن‌ها مهیا باشد تا دانش آموزان بتوانند خواندن و نوشتن را همانند بازی کردن دوست داشته باشند و از درس خواند دل‌زده نشوند.

 

 
 

 

اولین روش یادگیری ایجاد انگیزه در کودک است. برای آن که کودک انگیزه درس خواندن داشته باشد و احساس مسئولیت کند باید به این باور برسد که برای والدین درس نمی‌خواند بلکه این کار را برای خودش انجام می‌دهد. همچنین کودک باید قادر باشد بین زندگی کنونی خود به‌عنوان یک دانش آموز تا دوران بزرگسالی ارتباط ایجاد کند و از کودکی برنامه یا رویای شغل آینده‌اش را در ذهن پرورش دهد.

یکی از اصلی‌ترین موارد یادگیری تصویرسازی است. با تصویرسازی می‌توانید ذهن کودکتان را برای مطالب آماده کنید. همچنین می‌توانید برای کودک کلاس اولی از این روش جهت یادگیری درس ریاضی استفاده کنید.

استفاده از تابلو‌های نشانه، ناخودآگاه کودک را تحریک کرده و پتانسیل یادگیری را در او افزایش خواهد داد.

قبل از شروع به یادگیری، مطمئن شوید که تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کودک باشد. به مکان مطالعه و یادگیری کودکان در خانه و مدرسه اهمیت زیادی دهید.

هیچ قانونی برای مطالعه‌ی سریع و سخت وجود ندارد. اغلب والدین دوست دارند که سبک یادگیری مورد علاقه خود را به فرزندان تحمیل کنند اما این عمل بسیار اشتباه است زیرا هر کودکی سبک یادگیری خود را دارد و باید به آن اهمیت داده شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,358 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir