شنونده فعال باشید

0
گوش دادن در یادگیری نقش بسیار مهمی دارد.در تحقیقی که پیرامون مسئله گوش دادن انجام شده است نتیجه زیر بدست آمده است:

دانش آموزان 53 درصد از وقتشان را صرف گوش دادن می کنند در حالیکه تنها 17 درصد از وقتشان را صرف خواندن و 16 درصد را صرف گفتگو و 14 درصد را صرف نوشتن می کنند. با توجه به نتایج این تحقیق به این نتیجه می رسیم که دانش آموز باید مهارت گوش دادن را در خود افزایش دهد.

شنونده فعال کسی است که هنگام نیاز با طرح سوال به درک خود می افزاید و با یادداشت برداری درست از مفهوم گفتگوها نشان می دهد که توضیحات معلم را به درستی درک کرده است.

روش های بهسازی گوش دادن در کلاس:

1-آمادگی برای گوش دادن:قبل از رفتن به کلاس یک بار درس را مطالعه کنید.

2-شرایط جسمی خودتان را ایده ال نگه دارید:با آمادگی جسمی در کلاس حاضر شوید و اجازه ندهید مسائلی مانند کم خوابی و گرسنگی و ... مانع یادگیری شما شوند.

3-تمرکز بر پیامی که معلم میدهد:به آغاز گفته های معلم گوش دهید ، گفته های آغازین معلم بسیار مهم هستند .به نمونه ها و مثال هایی که در کلاس مطرح می شود توجه کنید.

4-سوال کردن:اگر درک مطلب برای شما سخت است بهترین کار پرسیدن سوال است.

آیا شما در کلاس شنونده ی فعالی هستید؟
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    987 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های جامع انسانی
    کتاب های جامع ریاضی

    دسته بندی مطالب

    کتاب های امتحانِت
    کتاب های پرسش های چها گزینه ای

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir