چطور نمره 20 بگیریم؟

0

فرقی ندارد که دانشجوی دکتری هستید و یا یک بچه کلاس اولی، نمره ۲۰ همیشه برای شما خوشایند است. در واقع این نمره به نوعی این پیام را به ما می‌رساند که ما تمام مطالب را یاد گرفته‌ایم. اما حالا سوال اینجاست که چگونه نمره ۲۰ بگیریم و در آزمون‌ها موفق باشیم؟ اگر شما هم یک آزمون بسیار مهم پیش رو دارید و می‌خواهید در این آزمون نمره ۲۰ بگیرید یا اینکه می‌خواهید نمرات کلی خود را ارتقا ببخشید ما در این مطلب برخی از ترفندهای جالب را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند شانس شما را برای کسب نمره ۲۰ در آزمون بالا برده و تمامی نمرات شما را بهبود ببخشد.
در این مطب ۴ گام ساده، کاربردی و بسیار جذاب برای کسب نمرات بالا در آزمون برای شما عنوان خواهد شد. پس حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با هم یاد بگیریم چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم و در امتحان نمره ۲۰ بگیریم . 

حال به ۴ قدمی می‌رسیم که به شما گفتیم برای موفقیت تحصیلی و گرفتن نمره ۲۰ به آن‌ها نیاز دارید. این ۴ مرحله عبارتند از: 
۱- مطالعه موثر
روش های زیادی برای مطالعه موثر وجود دارند که می‌توانند بازدهی شما را در هنگام مطالعه چند برابر کنند و به ما نشان دهند که چگونه نمره ۲۰ بگیریم . برخی از این روش‌ها عبارتند از: 
توجه و تمرکز در کلاس
بهترین کاری که می‌توانید برای بالا بردن نمرات آزمون انجام دهید این است که هنگام نشستن “در کلاس” به یادگیری مطالب توجه کنید. افزایش تمرکز و دقت نقشی کلیدی در میزان یادگیری ما دارد. این کار به شما اجازه می‌دهد ذهنتان در کلاس مشغول درس باشد و احتمالاً باعث می‌شود اطلاعات کلیدی گفته شده در کلاس بعداً در هنگام تست در ذهنتان ظاهر شود.

نت برداری
اگر می‌خواهید بعداً مطالعه راحت‌تری داشته باشید در کلاس نت برداری کنید و مطالب مهم و کلیدی را یادداشت کنید تا در هنگام مطالعه دروس نکات کلیدی به کمکتان آید. یادداشت برداری به روش کرنل علاوه بر اینکه می‌تواند یادگیری شما را افزایش دهد، در هنگام مرور دروس هم کار را برای شما آسانتر می‌کند.

انجام تکالیف
 انجام دادن تکالیف و خواندن مطالب در خانه امری بسیار مهم است. خانه دقیقا جایی است که شما می‌توانید اطلاعات کسب شده را در آن تمرین کنید. زمان خود را برنامه ریزی کرده و یک مکان آرام را برای انجام تکالیف به خود اختصاص دهید تا در امتحاناتتان پیروز شوید.

بهره‌گیری از یادیارها و ترفندهای دیگر
استفاده از ترفندهای مختلف حافظه برای یادآوری موارد خاص مانند شماره‌ها، دسته‌ها و غیره واقعاً می‌تواند بسیار مفید باشد. فقط مطمئن شوید که آنها را به درستی یاد گرفته‌اید و آنها را با هم اشتباه نگیرید. یادیارها همان ترتیب‌های خاصی هستند که می‌تواند به شما در به خاطر سپردن مطالب کمک کند. این کار باعث تقویت حافظه کوتاه مدت شده و به انتقال اطلاعات به حافظه بلند کمک می‌کند. 

انجام تست‌های عملی
 می‌توانید برای انجام این تست‌ها از معلم خود بخواهید تمریناتی را در اختیارتان قرار دهد و یا خودتان در آزمون‌های آنلاین شرکت کنید و چند تست را به صورت تمرین چاپ کنید و آن را انجام دهید. این کار میزان آگاهی شما از دروس را مشخص می‌کند تا نقاط ضعفتان را متوجه شوید.

آماده کردن وسایل لازم
پیش از رفتن به آزمون تمامی وسایل همچون ماشین حساب، خودکار، مداد، کاغذهای خالی و سایر لوازم را فراهم سازید تا حین آزمون مشکلی پیش نیاید.

۲- برنامه ریزی برای مطالعه 
داشتن یک برنامه خوب و دقیق به شما کمک می‌کند تا آسوده خاطر باشید و بر اساس نظم و ترتیبی که خودتان تنظیم کرده‌اید دروس را مطالعه کنید. به همین دلیل هم برنامه داشتن خصوصا در زمان‌هایی مثل جمع بندی کنکور به کمک شما خواهد آمد. در واقع برنامه ریزی کردن برای شما که می‌خواهید بدانید چگونه نمره ۲۰ بگیریم بسیار مهم و ضروری است. اما یک برنامه خوب باید چه نکاتی را شامل شود؟

اغلب مطالعه کنید
 مطالعه چند ساعت قبل از آزمون کار را سخت می‌کند و تضمینی برای کسب نمرات عالی نخواهد بود. اگر واقعاً می‌خواهید امتحانات را با موفقیت پاس کنید هر روز یا حداقل چندین بار در هفته مطالب قدیمی و جدید را مطالعه کنید، این کار می‌تواند از استرس شما بکاهد.

استراحت پس از مطالعه
حتماً بعد از هر ۳۰ دقیقه مطالعه ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید. این امر کمک می‌کند که مغزتان از خستگی رهایی پیدا کند و به این صورت کسب اطلاعات جدید بهتر خواهد بود.

ایجاد وقفه در مطالعه
 سعی کنید مغز خود را با اطلاعات بیشتر پر نکنید و مدت زمانی را برای تفریحات خود در نظر بگیرید. حتما ساعاتی در روز را به بازی مردن یا تحرک داشتن اختصاص دهید. 

سبک یادگیری مناسب را در برنامه‌ریزی در نظر بگیرید
 هنگام مطالعه با استفاده از سبکی که به ماهیت موضوع مرتبط بوده و به درک بهتر موضوعات کمک می‌کند، مطالعه کنید. یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند میزان یادگیری ما را افزایش دهد و کمک کند که چگونه نمره ۲۰ بگیریم در نظر گرفتن سبک های یادگیری مختلف است. 

از حافظه حسی خود استفاده کنید
 مغز شما در ارتباط با بو، صدا و خاطرات بسیار خوب عمل می‌کند پس باید از این مزیت استفاده کنید! حین درس خواندن از مقداری ادکلن یا عطر غیرمعمول استفاده کنید(بویی که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید) و مجددا قبل یا هنگام آزمون نیز همان عطر را استفاده کنید. همچنین تصویرسازی هم می‌تواند به افزایش یادگیری شما کمک کند. 

گوش دادن به موسیقی
 بهتر است قبل از برگزاری آزمون به موسیقی کلاسیک گوش دهید. مطالعات ثابت کرده که گوش دادن به موسیقی قبل از انجام فعالیت ذهنی سخت همچون آزمون می‌تواند به بیدار کردن مغز و افزایش آگاهی‌تان کمک کند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید مقاله نقش موسیقی در یادگیری را مطالعه کنید. 

۳- آماده سازی بدن
شنیده‌اید که می‌گویند ” عقل سالم در بدن سالم”؟ بله، ما برای اینکه یاد بگیریم چگونه نمره ۲۰ بگیریم باید حواسمان به بدنمان باشد. پس حتما نکات زیر را رعایت کنید.

خوب غذا بخورید
مهم‌ترین چیز برای بدن غذا خوردن است. گرسنه بودن در طول آزمون حواس شما را پرت می‌کند، البته نباید دقیقا قبل از آزمون چیزی بخورید زیرا بعضی از غذاها می‌تواند شما را خسته کند. در عوض قبل از آزمون حتماً یک وعده غذایی پر از پروتئین مصرف کنید و تا جایی که می‌توانید از چربی دوری کنید. 

خوب بخوابید
 یادتان باشد که اگر خوب نخوابید وقتی فشار به مغزتان وارد می‌شود نمی‌توانید خوب تمرکز کنید! پس برای افزایش تمرکز هنگام تست زدن و امتحان دادن حتماً شب قبل از آزمون زود بخوابید.

نوشیدن آب
 کمبود آب بدن در طول آزمون می‌تواند منجر به حواس پرتی شود و توانایی تفکر را در شما کاهش دهد. قبل و حین آزمون به خوبی آب بنوشید. آب نقشی حیاتی در فعالیت های مغز ما دارد و کمبود آن به شکل چشمگیری بازده مغز شما را پایین می‌آورد. 

۴- اقدامات لازم در روز آزمون
نوشتن موارد مهم
به محض شروع آزمون و قبل از حل سؤالات، تمام فرمول‌ها یا سایر اطلاعات مهم را روی تکه‌ای از برگه بنویسید، این امر کمک می‌کند تا بعداً در صورت نیاز به آن اطلاعات رجوع کنید.

ابتدا سوالاتی که بلد هستید را حل کنید
همیشه سوالات آسانی که پاسخ آنها را می‌دانید اول از همه حل کنید. این کار کمک می‌کند تا حد ممکن آزمون را به خوبی پشت سر گذارید. اگر در بخشی از سوالات گیر کردید فعلا سوالات راحت را حل کنید. این موضوع حتی اعتماد به نفس شما را هم افزایش خواهد داد. 

پاسخ‌های غلط را رد کنید
پس از پاسخ دادن به سوالاتی که می‌دانید وقت آن می‌رسد که به سراغ سوالاتی بروید که در مورد آنها اطمینان ندارید. هنگامی که با سؤالات چند گزینه‌ای سر و کار دارید اول به از بین بردن پاسخ‌هایی که می‌دانید غلط است بپردازید، این امر کمک می‌کند تا بهتر بین گزینه‌های ممکن تصمیم بگیرید.

در سؤالات دیگر به جستجوی سرنخ بپردازید
بعضی اوقات پاسخ یک سؤال را می‌توان در سؤال دیگری پیدا کرد. برای کمک به تلنگر زدن حافظه، به جواب‌ها یا سؤالات دیگر هم نگاه کنید.

هیچگاه جای پرسش سوالات را خالی نگذارید
 تا جایی که فکر می‌کنید پاسخی که در ذهنتان قرار دارد درست است آن را بنویسید. اگر هم امتحان تستی بود شانس خود را امتحان کنید، هرچه باشد شما ۲۵ درصد شانس آنرا دارید که جواب درست را انتخاب کنید. 

مدیریت زمان
 خیلی مهم است که همیشه به یاد داشته باشید چقدر زمان دارید و سعی کنید از وقت خود عاقلانه استفاده کنید. در این صورت همیشه وقت دارید که بعداً برگردید و جواب‌های خود را بررسی کنید و یا آنها را بهبود بخشید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,641 بازدید

    1 نظر

    درج: 1 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    خیلی خوب بود
    .
    1401/09/8 - 14:24
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir