شادی‌هایی که به پول نیاز ندارند!

0
شادی‌هایی که به پول نیاز ندارند!
اغلب افراد بر این باورند شاد بودن تنها با خرج کردن پول اتفاق می افتد، در حالی که راهکارهایی برای شادی بدون پول نیز وجود دارد.

هنگامی که یک شغل خوب پیدا می کنید، قطعاً احساس شادی به شما دست می دهد. یکی از دلایل شادی این است که با استفاده از این شغل خوب می توانید پول بیشتری در بیاورید و در نتیجه خانه بزرگ تر بخرید، برای فرزندانتان امکانات بیشتری را از لحاظ مالی فراهم کنید و به چیزهای بزرگتری برسید اما جالب است بدانید که شادی فقط با پول بدست نمی آید. اگر به دنبال راهکار هایی برای شادی به غیر از زمینه مالی هستید، این قسمت را تا انتها دنبال کنید تا به شما یاد بدهیم که چگونه بدون پول هم خودتان را شاد کنید.

-بودن کنار دوستان و اعضای خانواده

سپری کردن زمان در کنار خانواده و دوستان، به شما یادآوری می کند که از کجا آمده اید و به کجا تعلق دارید. این روابط حس خوب و مثبتی را در شما به وجود می آورد. حتی اگر گفتگوی تان با دوستان خود گفتگوی پر از شوخی و یا شاید بی مزه باشد، باز هم باعث می شود که از لحظات خود لذت ببرید. این افراد می دانند که شما از کجا آمده، چگونه بزرگ شده اید و از چه چیزهایی بیشتر لذت می برید. حتی می توانید با مسخره بازی هم فضا را شاد کنید و این شادی را قطعاً با هیچ چیز عوض نخواهید کرد.

-بازی بیشتر

شما اجازه دارید در سنین بالا هم با دیگران بازی کنید. به یاد داشته باشید که بازی فقط مخصوص کودکان نیست. یاد بگیرید با انجام کار هایی مثل طناب زدن، دوچرخه سواری، تصویر سازی ذهنی به خلق دنیای مورد علاقه تان بپردازید و بازی هایی را انجام دهید که باعث ایجاد لذت در شما می شود.

البته جالب است بدانید که بازی کودکان نسبت به دو دهه گذشته حدوداً 8 ساعت در هفته کاهش پیدا کرده است و جوانان هم وضعیت بدتری دارند. همین باعث شده که سطح شادی افت کند. پس باید یاد بگیرید امکانات بازی را در خانه برای خود فراهم کنید تا برای مدتی ذهن خود را آرام کنید.

-تنها بودن

بسیاری از افراد در دنیا هستند که برای خودشان فضای خصوصی و تنهایی ندارند تا بتوانند در خودشان عمیق شوند و به ندای قلب خود گوش دهند. شما باید یاد بگیرید در تنهایی خواب کافی داشته باشید، کتاب بخوانید، روی سرگرمی های خود کار کنید، در طبیعت قدم بزنید. انجام دادن بعضی از کار ها به تنهایی قطعا لذت بیشتری دارد و ذهن شما را آرام و شادتر می کند. در طول زندگی شما مدام با غم و کشمکش ها مواجه هستید که اگر اوقاتی را برای خودتان خلوت کنید؛ قطعاً تمام حس های مثبت به شما غلبه خواهد کرد و فرصت خواهید داشت تا شادتر زندگی کنید.

-هدیه ای به نام مهربانی های کوچک

هم با خودتان و هم با دیگران مهربان باشید. این یک قانون طلایی برای شاد زیستن است. دیگران را با مهربانی درمان کنید. هنگامی که روز بدی داشتید، سعی کنید با یک مهربانی کوچک در حق دیگران حس خوب و شادی را در خودتان به وجود بیاورید. وقتی که مهربان هستید و حس مثبت را به دیگران هدیه می دهید، قطعاً نتیجه آن را به صورت چند برابری در زندگی خود مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال یک مهربانی کوچک مانند باز کردن در برای دیگری یا پول دادن به کسی که نیاز دارد باعث می شود تا حال بهتری داشته باشید.

-خنده بیشتر

شوخ طبعی یک راه هوشمندانه و یک هدیه منحصر به فرد از سمت خداوند است که به شما توانایی این را داده که بخندید، شوخی کنید و در زندگی به دنبال اتفاقات بامزه باشید. همه انسان ها شوخ طبعی را در حد خودشان دارند و می توانند از آن برای شاد زیستن استفاده کنند. هنگامی که صدای خنده دیگران را می شنوید، ذهن تان به این محرک پاسخ می دهد و خودش تعریف می شود که بخندد و در نتیجه هنگامی که شوخی می کنید، دیگران می خندند و شما نیز این احساس مثبت و شادی را از آن ها دریافت می کنید. خنده مسری است و شیوع بالایی دارد.

-جنب و جوش بهتر

باید سعی کنید ورزش را در روتین زندگی خود جای دهید تا حال بهتری پیدا کنید و به افسردگی و بی حوصلگی غلبه کنید. مطالعات نشان می دهد که ورزش و فعالیت فیزیکی ساختار مغز شما را به گونه ای تغییر می دهد که شادی بیشتری را احساس خواهید کرد. ورزش محرکی برای آزادسازی ماده ترکیبی به نام cathepsin B است. این ماده باعث رشد نورون های جدید در مغز می شود و از افسردگی و آلزایمر و جلوگیری می کند. حتی یک پیاده روی و دوچرخه سواری هم می تواند روحیه شما را بهبود ببخشد و باعث می شود که در اجتماع حضور فعال تری داشته باشید و در نتیجه شانس بیشتری برای شاد بودن خواهید داشت.

-شکرگزاری برای چیز های کوچک در زندگی

دیدن ازدواج فرزندانتان یا خرید اولین آپارتمان در طول عمرتان چیز های بزرگی برای شادی هستند اما شما می توانید چیز های کوچک و جزئیات را هم به خوبی ببینید تا از آن ها احساس شادی کنید. باید یاد بگیرید بابت هر چیز کوچکی که در زندگی دارید، شکرگزار باشید. بسیاری از افراد این چیزها را فراموش می کنند و نمی دانند که چگونه باید شاد باشند. برای خودتان یک گل کوچک زیبا بخرید، بوی نان تازه را استشمام کنید، فضای خانه را تغییر دهید تا با این چیز های کوچک شکرگزار بوده و احساس شادی کنید.

شادی در مکان های غیر منتظره و در لحظات و کوچک اتفاق می افتد. پس باید مراقب باشید و حواس تان را جمع کنید که آن را نادیده نگیرید. شادی یعنی لذت بردن از زمانی که با خودتان هستید و می خواهید کار های جدید انجام دهید و فعال تر باشید.

اگر در کتاب های قدیمی یونانی جستجو کنید، متوجه می شوید که شادی مشتق کلمه خوش شانسی است. این الگوی زبانی نشان می دهد که نیاکان ما می دانستند که شادی چیز غیر قابل کنترلی است و فقط زمانی حاصل می شود که شما احساس خوشبختی داشته باشید.

هنگامی که مردم به شادی فکر کنند، احساس خوشبختی بیشتری را در خودشان به وجود می آورند. البته نمی توان به یکباره شاد بود اما راه های نامحدودی وجود دارد که خودتان را با لذت و حس شادی سرشار کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    607 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 مهر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir